פעילות המים החווייתית בגילה (צילום: באדיבות התעוררות)
פעילות המים החווייתית בגילה (צילום: באדיבות התעוררות)

"בנים ימינה, בנות שמאלה" – כיצד הפכה פעילות חווייתית בשכונת גילה לאירוע בהפרדה?

פעילות פארק מים חוויתי שארגנה המחלקה למורשת מן המזרח בעיריית ירושלים בשכונת גילה היתה מהנה, אך גם הרגיזה את התושבים הפלורליסטים בגילה בשל ניסיון להפריד מגדרית בין ילדים וילדות. העירייה: "ככל שמישהו פעל כפי שתואר, הרי שעשה זאת על דעת עצמו בלבד ללא שקיבל הנחיה"

פורסם בתאריך: 8.8.22 21:56

פארק מים חוויתי עם תותחי בועות סבון, פעילות דייג מיוחדת ועוד – תושבי גילה הוזמנו היום, שני, לפעילות מים חוויתית במינהל הקהילתי, כשעלות הכניסה לאירוע עמדה על 10 שקלים. נשמע נהדר – נכון?

אז זהו, תושבי ותושבות גילה אשר הגיעו עם בניהם ובנותיהם ליהנות מהפעילות הקייצית, גילו להפתעתם כי הם נדרשים להפריד בין הילדים, שכן, מי שתפסו פיקוד על האירוע דרשו שוב ושוב לשמור על הפרדה מגדרית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כך למשל, הגברת שהיתה אמונה על הפעלת הכרוז הכריזה שוב ושוב: "בנים ימינה, בנות שמאלה". בנוסף, בנים, ילדים, אשר השתתפו בפעילות ללא חולצה – בכל זאת פעילות מים באמצע חודש אוגוסט, נדרשו לשים על עצמם חולצה כדי להשתתף בפעילות.

התושבים, וגם חברים בתנועת התעוררות בירושלים ששמעו על העניין, פנו למינהל קהילתי גילה כדי למחות על נושא ההפרדה, אך במינהל ציינו כי הפעילות לא מתקיימת דרך רכז המגזר החרדי במינהל אלא דרך מחלקת מורשת מן המזרח בעיריית ירושלים. עוד ציינו אנשי המינהל הקהילתי, כך לדברי התושבים, כי האירוע לא אמור להתקיים בהפרדה.

שכונת גילה, כמעט מיותר לציין, אינה שכונה חרדית, אפילו לא דתית. מדובר על שכונה מסורתית אך בוודאי לא כזאת שרוב תושביה מבקשים אירועים לילדים בהפרדה מגדרית.

במינהל הקהילתי, יש להדגיש, מבינים את הנושא ונציגי המינהל אף הגיעו מדי פעם לפעילות וביקשו ופעלו לכך שההפרדה המגדרית לא תימשך.

אריאל בזיז, סמנכ"ל וחבר פורום הנהגה בהתעוררות אומר ל"כל העיר" בכעס: "בשקט-בשקט שכונת גילה משנה גם היא את פניה. גם באחת השכונות הציוניות הגדולות בעיר המגזר הציוני נדחק פעם אחר פעם החוצה. בין אם במודע ובין אם לא. לא ייתכן כי ילדים וילדות קטנים וקטנות יגיעו לאירוע קיצי, מהנה ומרענן לכל המשפחה וכבר מגיל כזה צעיר יכפו עליהם הפרדה מגדרית – באירוע שלא הוגדר לכך, אירוע שפנה לכלל המגזרים בשכונה".

 

 

עוד מוסיף בזיז: "חשוב לציין, כשמתקיימים אירועים למגזר החרדי, מצוין מראש בהזמנה כי תהיינה הפרדה מגדרית ואת זה ניתן לקבל. לכל מגזר מגיעים השירותים הייעודיים לו. אבל לא הפעם. אנחנו קוראים לעיריית ירושלים לא לתת יד לדחיקת המגזר הציוני החוצה מן שכונת גילה. הציבור הציוני לא מעוניין לעזוב עוד שכונה ולחוות את מה שחוו תושבי שכונת רמות. שכונת גילה היתה וצריכה להישאר בית ציוני לכל תושבי ירושלים, מכלל המגזרים באשר הם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הפרטים אינם מדויקים. לא ניתנו הנחיות על ידי העירייה או מי מטעמה לגבי הפרדה או קוד לבוש כזה או אחר. ככל שמישהו פעל כפי שתואר, הרי שעשה זאת על דעת עצמו בלבד ללא שקיבל הנחיה. יובהר כי, עיריית ירושלים פועלת בהתאם לחוק ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה".


מחפשים דירת 5 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש חבל שאנשים רואים תמיד את הרע במקום את ההשתדלות לתת לילדים זמן של הנאה

  2. ש.ג.

    סילוף מכוון!
    א. האירוע היה בחסות ח"ן חרדי כך שהיה מכוון לציבור הדתי בפרט וכל מי שהגיע ידע על כך ולקח בחשבון את צביון האירוע.
    ב. הייתי בפעילות ולא שמעתי פעם אחת את האמירות ה"מגדריות". כנראה כל אחד שומע מה שהוא רוצה….
    חבל על אתר מכובד שנותן במה לכתבות שקריות ומכוונות נגד מגזרים שלמים.

  3. ישראל

    הכל טוב ויפה רק דבר אחד לא הבנתי מה הקשר לדחוף את המשפט הציבור הציוני עשר פעמים בכתבה, כאילו מדובר כאן בנים של הרצל הגיעו לפעילות …
    יותר קל לכתוב הציבור הכללי / הציבור החילוני מעונין בפעילות מסוג זה לכל המשפחה ללא הבדל בין המינים!!

  4. נעמה

    לחילונים אסור להיות בהפרדה
    הרי זה חלק מההלכות של החילונים, הרי זה עיקרון מאוד חשוב בספר ההלכות. גם צניעות (באופן כללי, לא רק לנשים חלילה), זה משהו שבכל הזדמנות ראוי וטוב ונכון לא לעשות. יש להקפיד להיחשף במידת האפשר, במיוחד בימי הקיץ, כשהשמש קופחת. ידוע שזה גם מאוד בריא, להיחשף לשמש ככל הניתן.
    אני בעד כפיה חילונית על הדתיים, למה שרק הדתיים יכפו על החילונים את ההלכות שלהם?

  5. תומר טרבלסי

    טוב מאוד ככה יהודים צריכים להיות!!! נבדלים(קדושים) מהגויים

  6. בני

    הפרדה מכבדת את הנשים ודואגת להן למרחב בטוח ושמח. גם בנות שמחות יותר בפעילות נפרדת בלי בנים שנדחפים ודוחפים. ואגב גילה היא שכונה מסורתית ודתית וחלק ניכר ממנה כבר חרדי…אז תשתדלו להציג דברים כהוויתם לא כמו שנדמה לכם.

  7. כל הכבוד

    כל הכבוד ..כך צריך…עד שהעולם יבין שאם רוצים שקט וחוסר הטרדות וכמובן נישואים תקינים צריך הפרדה..
    התורה שלנו מקדימה את זמנה ולא כמו שהשכלים חושבים שהיא עתיקה

  8. מיכל

    בושה, חבל על השכונה הזו. היה כיף לגדול בה לפני עשרים שנה אבל שמחה שעזבתי בזמן

  9. תושב גילה

    אני תוהה האם האתר הזה ממומן ע"י ליברמן וחבר מרעיו
    כמה שקרים וסילופים בכתבה אחת

  10. שי תושב השכונה

    בתמונה הראשית שהעלתם רואים בנים
    ובנות…. אז איך זה מסתדר עם התוכן

  11. מי הפלורליסטית שלא מקבל ה "אחר"?

    מי קבע שהפרדה בין בנים ובנות הוא דבר שלילי? יש מי חושב כדבר חיובי ויש מי שחושב ההפך. האם מי שמגדיר את עצמו פלורליסטית לא מוכן לקבל את מי שלא חושב כמותו?לא מוכן לקבל את ה"אחר". בברזיל יש אפילו קרון במטרו מיועד רק לנשים על פי בקשת הנשים. הן לא מתלוננות על הפרדה. איפור הזכות לחשוב בצורה שונה?

  12. חיים

    לאותו הכתב מזועזע מזה שיש אירוע (שיש פעם ב…) שאמור להיות לציבור החרדי, הוא מוזמן לפנות לאירועים החילוניים שלחרדי אין זכות השתתפות בו (אנשים ערומים, זנות ועוד כל מיני חולרע)

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי משהו יסביר לי איך בתמונה כן יש בנים ובנות ביחד? מסקנה – אל תאמינו לכל מה שכתוב כאן.

  14. שי

    גילה נפלה ממזמן לחדרים
    לפני 25 שנה זאת היתה שכונה כיפית
    היום גילה א הפכה לפח אשפה תרתי משמע.
    הכל מוזנח ומלוכלך ליבי על המשפחות החילוניות שנתקעו בחור הזה וסובלים כל השבוע ובעיקר בשבתות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר