קאנטרי הר חומה, הפגנת תושבי הר חומה (צילומים: יוני סיבוני, פרטי)
קאנטרי הר חומה, הפגנת תושבי הר חומה (צילומים: יוני סיבוני, פרטי)

הר חומה: עשרות תושבים הפגינו בעד פתיחת הבריכה בשבתות

מועד פתיחת הקאנטרי בהר חומה הולך ומתקרב, אולם סוגיית הפתיחה בשבתות עדיין לא הוכרעה. הערב, שני, הגיעו עשרות תושבים לרחבת המינהל הקהילתי והשמיעו קריאות כגון 'הר חומה לא תהיה מאה שערים', 'איש באמונתו ישחה' ועוד

פורסם בתאריך: 5.9.22 19:34

סוגיית פתיחת הבריכה הציבורית בהר חומה בשבתות ובחגים ממשיכה להעסיק את התושבים, את המינהל הקהילתי ואת חלק מחברי מועצת עיריית ירושלים. היום, שני (5.9) הגיעו עשרות תושבים לרחבת המינהל הקהילתי בהר חומה והפיגנו בעד פתיחת הבריכה בשבתות.

התושבים הגיעו חמושים בשלטים ובכרזות ועם סלוגנים מושחזים דוגמת 'הר חומה לא תהיה מאה שערים', 'איש באמונתו ישחה', 'מי שאוהב את השבת – לא מנסה להבעיר באמצעותה את השכונה' ועוד. בהפגנה השתתפו גם סגן ראש העיר יוסי חביליו, המשנה לראש העיר פלר חסן נחום וחברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון אשר הגיעו לחזק את התושבים ולהביע את תמיכתם בנושא פתיחת בריכת הקאנטרי בשבתות ובחגים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", סגן ראש העיר חביליו מלווה את מאבק התושבים מראשיתו. הוא אף פנה בעבר למינהל הקהילתי בהר חומה וביקש להכריז על פתיחת הבריכה בשבתות, זאת בהתאם לסטטוס קוו. כמו כן, בחודש שעבר הגיש חביליו תביעה ובקשה לצו מניעה בנושא.

לאחר ההפגנה מסר חביליו ל"כל העיר": "לקנאוּת אין סוף, ולכן חשוב מאוד לשים לה גבול. לשמחתי, אנחנו רואים יותר ויותר דתיים ודתיות שנוקטים עמדה ונלחמים יחד איתנו למען שכנוּת טובה. אין בהר חומה סכסוך בין דתיים וחילונים, אלא בין קיצוניים ומתונים. בין מי שרוצה לכפות על אחרים את אורחות חייו, ובין מי שרואים בחיים המשותפים אידיאל וערך לשימוּר. האחדות שמתגבשת סביב הנושא הזה – היא התשובה הטובה ביותר לרוח הקיצונית שנושבת מכיוון נבחרי הציבור במינהל הקהילתי".

קרן רביבו, תושבת השכונה מוסיפה: ״לאוכלוסיה החילונית והמסורתית בהר חומה מגיע לקבל את הזכויות שלה, ולא ניתן למנוע זאת בהחלטה פוליטית אומללה. יש גם לא מעט תושבים דתיים ששותפים איתנו במאבק על אופי השכונה – כדי לשמור עליה מכילה ושפויה. אם הבריכה הציבורית תיסגר בסופי שבוע – אף חילוני לא יבוא לגור פה. מבחינתי, זה לא סתם מאבק על שחיה בשבת, אלא קודם כל – על הזכות להרגיש פה בבית ורצויה".

 

 

ד"ר ורטון מדגישה כי "הבריכה בהר חומה חייבת להיות פתוחה בשבתות. בג"ץ פסק מזמן שאין סיבה שאתרי בילוי וספורט לא יהיו פתוחים בשבת, וכך באמת המצב בכל העיר. יתרה מזאת, עצם הרעיון שקבוצת אנשים מנסה לקבוע לאחרים את אורח חייהם ולמנוע מהם פעילות במתקן ציבורי, הוא מקומם. מי שלא רוצה לשחות בשבת, שלא יבוא. אין לי ספק שהמאבק הצודק הזה יצליח".


מחפשים דירה בדרום ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעקב

    עשרות תושבים???????????????
    14 איש
    אין לי דעות סגורות לגבי פתיחת הבריכה בשכונה, אבל האתר הזה פשוט תומך באופן שקרי במעבק החילוני בירושלים
    ללא כל התייחסות לאנשים שומרי מצות

  2. גברי

    איזה חד צדדיות!!!
    הבחירות למינהל הקהילתי היו על רקע הבריכה והם הוכרעו שכל הנבחרים נגד פתיחת בריכה בשבת!
    האתר הזה מביא רק צד אחד!!!!!! פשוט צחוק מהעבודה

  3. יהודה

    מה הקשר בין שומרי מצוות או לא, זו שכונה שגרים בה חילונים בכל שכונה מעורבת יש בריכה עם מתנ"ס שפתוחים בשבת וגם בשכונת הר חומה בנו קאנטרי כזה ולכן גם הוא יהיה פתוח בשבת.
    אנשים דתיים לא חייבים לבוא בשבת הם יעשו את בחירות שלהם.

  4. שרה

    מדברים על כבוד ועל אחדות זה יפה אך חשוב שיהיה דו צדדי. איך כל הבריכות בירושלים חייבות לחלל שבת ללא יוצא דופן?מוזר… בנוסף יש 7ימים בשבוע וסה"כ מדובר ביום 1 בלבד בשבוע שהיא תהיה סגורה. לאנשים פתוחים, מכבדים אני יודעת שהם מבינים העיניין החשוב הזה במיוחד אם היא תהיה הראשונה שיכבד גם אורך חיים של שורשים העם שלנו

  5. רחלי

    לפחות תצוטטו נכון…צדיק באמונותו….ומי שרוצה שבת חילונית…שיזוז מהשכונה….ככ כואב לכם שיש ציביון דתי בשכונה??? מה קרה?…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר