ניצב משנה אבי כהן (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב משנה אבי כהן (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מרחב דוד הנכנס – ניצב משנה אבי כהן: "זכות וחובה להגן על העיר"

נצ"מ כהן, בן 55, מילא שורת תפקידים במחוז ירושלים - האחרון שבהם מפקד היחידה המרכזית. הוא יחליף בתפקיד את תת ניצב נתי גור, שכיהן בתפקיד שנתיים וחצי. מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן: "במרחב המיוחד הזה נדרש דיוק, רגישות וריסון הכוח, לצד נחישות בלתי מתפשרת וחתירה למגע"

פורסם בתאריך: 14.9.22 19:17

היום, רביעי (14.9), התקיים בעיר העתיקה טקס החלפת המפקדים במרחב דוד – המרחב האחראי על העיר העתיקה והמקומות הקדושים בירושלים. ניצב משנה אבי כהן, תושב מעלה אדומים בן 55, הוא מפקד המרחב החדש. הוא החליף בתפקיד את תת ניצב נתי גור (מפקד מרחב שרון החדש), אשר עמד בראש המרחב בשנתיים וחצי האחרונות.

נצ"מ כהן הוא בעל רזומה עשיר במחוז ירושלים לאחר שמילא שורת תפקידים, בהם מפקד תחנת שפט, מפקד תחנת שלם, סגן מפקד מרחב דוד ומפקד היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים – תפקידו האחרון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בטקס חילופי המפקדים, שהתקיים במעמד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, סגל הפיקוד של מחוז ירושלים, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל, נציגי העדות הנוצריות והכנסיות בעיר העתיקה, קציני ושוטרי המרחב, אורחים ובני משפחה, אמר נצ"מ כהן: "עם קבלת הפיקוד המשמעותי והמחייב על מרחב דוד, אני מקבל על עצמי יחד עם השוטרים והקצינים של מרחב דוד וגדוד מג״ב של העיר העתיקה, את הזכות והחובה להמשיך להגן על העיר. נעשה כל שבידנו לאפשר לכולם את חופש הפולחן וחופש התנועה למקומות הקדושים. בכל צעד ושעל, נעשה מה שחשוב ונכון עבור ירושלים".

מרחב דוד, כאמור, הוא מרחב אופרטיבי החולש על אזור העיר העתיקה וכולל בתוכו מספר יחידות ונקודות משטרה, בהן בכותל המערבי, בהר הבית, בכנסיית הקבר ועוד. "בתחומי המרחב פועלים מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לשמירת הביטחון, הסדר ואכיפת החוק, בדגש על המקומות הקדושים לבני שלוש הדתות", נמסר מהמשטרה. "המרחב מסמל את הלב של ירושלים ומדינת ישראל ובעל משמעות היסטורית מיוחדת ברמה הלאומית והבינלאומית. שוטרי מרחב דוד ומפקדיו מתמודדים עם מאפיינים ייחודיים בפעילותם באזור, ובפרט שמירה על מרקם החיים הייחודי הקיים בעיר העתיקה ובמקומות הקדושים לשלוש הדתות. המרחב נותן שירותי משטרה לאוכלוסייה מעורבת ומגוונת, בהם תושבי ישראל ותיירים מחו״ל".


ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ביחד עם מפקד מרחב דוד הנכנס נצ"מ אבי כהן צילום דוברות המשטרה

ניצב דורון תורג'מן (מימין) עם נצ"מ אבי כהן (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד המחוז ניצב תורג'מן, שפיקד בעבר על מרחב דוד, אמר בטקס כי "מרחב דוד הוא בעל משמעות מיוחדת ועמוקה, בו ההיסטוריה שזורה באופן יומיומי בהווה. מרחב מהמורכבים ביותר במשטרת ישראל, ומהבולטים במעורבות המשטרה. כמי שפיקד על המרחב בעבר- שמורה לו פינה חמה בלבי באופן אישי. מרחב דוד רווי באתגרים ואיומים ומחייב יישום מוקפד של איזונים עדינים לאורך השנה כולה. אותם איזונים מתחילים בהחלטות הפיקודיות וממשיכים בדרך הפעולה שנוקט כל שוטר בודד בשטח. במרחב המיוחד הזה נדרש דיוק, רגישות וריסון הכוח, לצד נחישות בלתי מתפשרת וחתירה למגע. המרחב נדרש להתמודד גם מול איומי הפח"ע באופן ממוקד ובמיומנות רבה, יום יום, שעה שעה. בנוסף, בשגרת יומנו אנו חווים את שלל האירועים בכותל, בהר הבית ובגזרת העיר העתיקה כולה כחלק ממימוש אחריותנו המבצעית. בין כל ההיערכויות, המבצעים וריכוזי המאמץ, אל לנו לשכוח את הזכות העצומה שנפלה בחלקנו. הזכות להגן על המקום שדורות חלמו לראותו. הזכות להגשים יום יום כמיהה בת אלפיים שנה. הזכות לאפשר לבני כל הדתות לממש בבטחה את חופש הפולחן במקומות הקדושים ביותר. מעמד זה הוא הזדמנות להזכיר את אחינו הנופלים ולהודות לשוטרי ומפקדי המרחב כולם, על עשייתם לביצור חוסנה של ירושלים ושל מדינת ישראל כולה".

 

 

למפקד היוצא תנ"צ נתי גור אמר ניצב תורג'מן: "הובלת את המרחב בתקופה משמעותית ומאתגרת מאוד. תמיד בשליטה, במיקוד והובלה בחוד החנית, תוך הפגנת דוגמא אישית עבור המפקדים והשוטרים תחת פיקודך. אתה נפרד לעת עתה ממחוז בו פסעת מצעירותך. לעולם אזכור את תחילת הדרך שלנו יחד עוד בשירות הצבאי בגולני. תודה לך על התרומה העצומה למען מחוז ירושלים בכל שנות פועלך במחוז".

למפקד המרחב הנכנס נצ"מ אבי כהן הוא אמר: "אתה מקבל היום את הפיקוד על מרחב שהתמודד באופן ראוי לכל ההערכה עם מבחנים קשים, מרחב שעוד נכונו לו אתגרים רבים. עם ניסיונך העשיר במרחב ובמחוז במגוון תפקידים והיכולות הפיקודיות, המקצועיות והאישיות – אני בטוח בהצלחתך. שאו ברכה והצלחה והמשיכו לעשות חיל למען תושבי מדינת ישראל".


ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ביחד עם מפקד מרחב דוד לשעבר תנ"צ נתי גור (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב דורון תורג'מן עם תנ"צ נתי גור (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד מרחב דוד היוצא תנ"צ נתי גור אמר בטקס: "כשיצאתי מהשער הזה כמפקד המרחב בפעם האחרונה, הרגשתי את תחושת הסיפוק והגאווה שאותה לא ניתן לתאר במילים. היו אלו שנתיים וחצי של פעילות מורכבת ומאתגרת בכל תחומי העשייה. בעומס הארועים הרב בהם היינו, הייתם לי לעוגן ומשענת ועמדתם איתי ולצידי בכל עת מתוך שליחות ומסירות, בנחישות שכל כך מאפיינת את שוטרי וקציני המרחב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר