גילה (צילום: אורן בן חקון)
גילה (צילום: אורן בן חקון)

מתחברים לעולם ההייטק – מרכז המראה חדש יוקם בגילה

התוכנית הלאומית החדשה שמביאה את "לימודי ההייטק" לפריפריה הישראלית נחשפת לראשונה. מרכזי המראה יוקמו כבר השנה ב-10 מתנ"סים ברחבי הארץ – ובתוכם מתנ"ס ירושלים-גילה

פורסם בתאריך: 12.10.22 15:24

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה והחברה למתנ"סים, החלו להפעיל תוכנית לאומית חדשה – 'מרכזי המראה', התוכנית שתיתן הזדמנות שווה לבני ובנות נוער מהפריפריה להתחבר לעולמות ההייטק והיזמות. הפרויקט הותנע כבר בעשרה מתנ"סים ברחבי הארץ, ביניהם מתנ"ס ירושלים-גילה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אירוע השקה חגיגי התקיים השבוע במרכז החדשנות הטכנולוגית בחולון – אתנחתא. האירוע התקיים במעמד שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן, מנכ"לית משרד החדשנות, הילה חדד חמלניק, מנכ"ל החברה למתנ"סים, טל בסכס, וראש עיריית חולון, מוטי ששון. באירוע הוצגו עקרונות התכנית בפני מנהלי עשרת המתנ"סים מרחבי הארץ שבתכנית, ראשי הרשויות, הצוות החינוכי שיפעיל את התוכנית ומטה משרד החדשנות, מדע וטכנולוגיה.

ל"כל העיר" נמסר כי "במסגרת תכנית "מרכזי המראה", יוקמו מרכזי יזמות להייטק בתוך מרכזים קהילתיים ברחבי הארץ. המשתתפים, בני נוער בגילאי 14 עד 18, יקבלו כלים לפיתוח חשיבה יזמית ויצירתית המאפשרת חדשנות, ויוכלו להתנסות בהקמת מיזם היי טק בליווי מנטורים מתעשיית ההיי טק.

"הפרויקט הותנע כבר בעשרה מתנ"סים ברחבי הארץ, ביישובים: קריית ים, באקה אל גרביה, ירכא, טמרה, קצרין-גולן, חולון, ירושלים-גילה, קריית מלאכי, רהט (מרכז סוויץ' המשותף ליהודים ובדואים), ביתר עלית. הכוונה להרחיבו בעוד כשנה למתנ״סים נוספים בהמשך בכלל הערים בארץ".

עוד נמסר כי "במסגרת תוכנית הפעילות של מרכזי ההמראה הילדים ובני הנוער יחוו סביבה המדמה עבודה בתעשיית ההייטק, ליווי של מנטוריות ומנטורים מהתעשייה, וקידום פרויקטים משלב הרעיון והיזמות לשלב הביצוע. המשתתפים ירכשו מיומנויות של פרזנטציה, אנגלית מדוברת, הכנת מצגות, בניית תוכנית עבודה ושיווק. המשתתפים ייהנו אף מרשת דיגיטלית של נטוורקינג וחשיבה משותפת לכל מרכזי ההמראה. התוכנית היא בשילוב המגזר העסקי ושותפים בה מנטורים בכירים בתעשיות ההיי טק, רפואה, אקולוגיה, ועוד".

שרת החדשנות, אורית פרקש הכהן, מסרה: "היום יוצאת לדרך עוד תכנית חשובה שתאפשר הזדמנות שווה לכל ילד בישראל. ״מתנ"ס טק – מרכזי המראה״ היא יוזמה שמביאה לנוער בישראל – לתוך הקהילה שלו למרכז הקהילתי השכונתי – את ההיי טק. כעת, גם בפריפריה נוכל ליהנות מ״מרכזי המראה״, שבהם כל ילד יוכל להמריא, ולפתח פרוייקט יזמי שיבחר עם ליווי של אנשי תעשיית ההיי טק. אנו רוצים שהנוער בפריפריה לא יחשוב שלהיות יזם או יזמת זה חלום רחוק, והתכנית הזו תיתן כלים ובטחון להגשים זאת.  התכנית מצטרפת לתכנית הלימודים ״הייטקלאס״ שהשיק המשרד גם השנה, של לימוד כישורי היי טק ותכנות כחלק מתכנית הלימודים שהחלה כבר ב-500 כיתות ח' ואלפיים גני חובה".

 

 

הילה חדד חמלניק, מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה: "בני ובנות נוער מהפריפריה לא מעזים אפילו לחלום על ההייטק. העולם הזה כל כך רחוק מהם, שהוא בכלל לא נראה כמו אופציה. מרכזי המראה ישנו את המשוואה הזו, ויביאו את עולמות היזמות הטכנולוגית עד אליהם. הפעילות במרכזים תיתן להם כלים חדשים והזדמנות ייחודית לחוות, ללמוד וגם להתנסות בהקמת מיזם משלהם.

"מסקנות הביניים של ועדת ההון האנושי להייטק בראשות דדי פרלמוטר הצביעו על הצורך הלאומי בגיוון ההייטק, ואני גאה מאד בצוות משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, שהצליח תוך זמן שיא לפתח שורת תוכניות שנותנות מענה לאתגר זה. העובדה שמרכזי המראה, לצד תוכנית החינוך להייטק, מתחילות לפעול כבר שנת הלימודים הנוכחית היא הישג ענק, ואני מאמינה ומקווה שבשנים הקרובות התוכניות הלאומיות החשובות הללו יצמחו וישנו את מפת ההייטק בישראל".

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "המתנ"סים עומדים בחזית צמצום הפערים בחברה הישראלית, וכך גם הפעם הודות לתוכנית המשותפת עם משרד המדע והחדשנות. תוכנית "מרכזי המראה" מכוונת ומקדמת לעתיד בו לכולם יש היכולת ליהנות להשתתף וליהנות מפירות תעשיית ההיי טק. ההשקעה בתוכנית זו בגיל מוקדם לא רק תיתן כלים, תפתח תחושת מסוגלות ותחבר ילדים ונוער בפריפריה החברתית גיאוגרפית לתחום המהווה הקטר של המשק הישראלי, אלא הודות למרכיב המנטורינג, תאפשר התוודעות וגישה ישירה של הילדים והנוער, לאישים וחברות עסקיות בתחום".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר