טקס החלפת המפקדים, טפסר שמוליק פרידמן, רב טפסר אייל כספי (צילומים: כבאות והצלה ירושלים)
טקס החלפת המפקדים, טפסר שמוליק פרידמן, רב טפסר אייל כספי (צילומים: כבאות והצלה ירושלים)

מפקד מחוז ירושלים בכבאות בטקס כניסתו לתפקיד: "מוכנים לכל תרחיש"

היום, שלישי, התקיים טקס החלפת המפקדים בכבאות ירושלים - טפסר ניסים טויטו פינה את מקומו לטובת טפסר שמוליק פרידמן, אשר פיקד בעבר על כוחות הכיבוי של עיריית ירושלים. בין האתגרים המצפים לפרידמן: תהליכי אורבניזציה מואצים ובנייה לגובה, מערכות הסעת המונים והרכבת הקלה, קו התפר המתוח במזרח ירושלים ועוד

פורסם בתאריך: 18.10.22 19:50

טפסר שמוליק פרידמן נכנס היום (שלישי, 18.10) באופן רשמי לתפקידו כמפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה. טפסר פרידמן מחליף בתפקיד את טפסר ניסים טויטו (שמונה לתפקיד ראש אגף המבצעים בכבאות), כשהיום התקיים הטקס הרשמי של החלפת המפקדים בהשתתפות השר לביטחון פנים עמר בר-לב ונציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי, סגן ראש העיר אלישע פלג, ראשי מועצות באזור ירושלים, קצינים ולוחמי אש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עבור טפסר פרידמן מדובר על סגירת מעגל מרגשת. הוא החל את שירותו במערך כבאות והצלה בשנת 2010, כמפקד הכבאות בעיריית ירושלים ומאז הוא התנסה במגוון תפקידי ניהול ופיקוד בכירים. בתפקידו האחרון הוא שימש כמפקד המחוז הדרומי ולפני כן שימש כמ"מ ראש אגף המבצעים וסגן מפקד מחוז יו"ש.

במהלך כהונתו כמפקד המחוז הדרומי הוביל טפסר פרידמן את המענה המבצעי לטרור הבלונים ופיתח תפיסת הפעלה ייחודית להכלת האירועים ולמתן מענה מבצעי מהיר לשריפות בעוטף בשיתוף כלל גופי החירום, הרשויות המקומיות והמפעלים. במהלך מבצע "שומר החומות" התמודד עם מורכבות מבצעית של נפילת מאות רקטות בערי הדרום תוך שהוא פועל לבטיחותם וביטחונם של תושבי הדרום.


טפסר שמוליק פרידמן (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

טפסר שמוליק פרידמן (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


טפסר פרידמן נשוי+ 4, מתגורר במודיעין. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי (מב"ל), בעל תואר שני (M.A) במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון, ותואר שני נוסף בביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה.

"אני מתרגש להיכנס היום לתפקיד מפקד מחוז ירושלים, ועוד בדיוק באותו המקום בו התחלתי לפקד על כוחות הכבאות של עיריית ירושלים לפני כ-13 שנים", אמר טפסר פרידמן. "במחוז ירושלים עוד נכונו לנו אתגרים רבים, ואני מקווה לתקופה רגועה, אבל כמובן שנהיה מוכנים לכל תרחיש".

מפקד המחוז היוצא טפסר טויטו אמר בטקס: "מחוז ירושלים מתפתח לנגד ענינו, מפקדת המחוז והתחנות שבראשן היא עומדת, פועלות ללא לאות על מנת להעניק בשגרה ובחירום את השירות הטוב ביותר, את המענה המהיר ביותר ולהגשים את יעודנו המקודש – הצלת חיים ורכוש. אתגרים אלו שהזכרתי, דחפו אותנו לחשוב מחדש על בניין הכוח במחוז ועל חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח".

בטקס דיבר גם השר בר- לב, אשר שיבח את המערך בירושלים ואמר: "השריפות הפורצות כאן הרי ירושלים ולעיתים בעיר עצמה ובשאר גזרות המחוז וכדי להמשיך להתמודד בהצלחה עם האתגרים הללו, נדרש מערך כבאות והצלה חזק, מקצועי וחדשני. וכך אכן קורה: מערך הכבאות וההצלה מתעצם, ויוסיף להתעצם".

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי ציין בדבריו שטפסר פרידמן "ידרש מעתה להתמודד בליבת העשייה המבצעית והפיקודית עם האתגרים והאיומים הכרוכים במעמדה הלאומי של ירושלים".

בנוסף, הנציב הודה לסגן מפקד המחוז תת טפסר אייל כהן על מסירותו ותרומתו למחוז ולמערך בחודשים האחרונים בהם פעל כממלא מקום מפקד המחוז.

 

 

מחוז ירושלים בכבאות והצלה חולש על 62 ישובים ומשרתים בו 365 לוחמי אש, קצינים ותומכי לחימה הנותנים מענה מציל חיים לכ-1.3 מיליון תושבים במטרופולין ירושלים. מתחילת השנה ('22) נתן המחוז מענה מבצעי ליותר מ-17 אלף אירועים מבצעיים. המחוז פועל בסביבה בעלת רגישות לאומית ודתית וחובק בשטחו סמלי שלטון, מוסדות תרבות ואתרי דת. ירושלים עיר בירתה של ישראל, היא גם העיר הגדולה ביותר במדינה במספר התושבים המתגוררים בה. תמהיל האוכלוסייה מגוון ומורכב וככזאת המציאות המבצעית בה מציבה אתגרים רבים גם לאור הרגישות הביטחונית המשתנה.

בשנים האחרונות התמודד המחוז עם אירועי שריפות בשטחים הפתוחים וביערות בפרוזדור ירושלים ובהם שריפת הענק בהרי ירושלים (2021) עליה זכה המחוז בציון לשבח (צל"ש) על תפקוד מבצעי הרואי כשמפקדי ולוחמי המחוז בפיקודו של טפסר ניסים טויטו עמדו כחומה בצורה ואיתנה ונלחמו בחירוף נפש לבלימת להבות הענק שאיימו על יישובי האזור ועל כ -150 חוסים ואנשי צוות בבית החולים "איתנים".

בין האתגרים הנוספים איתם מתמודד המחוז בשגרה ובחירום : תהליכי אורבניזציה מואצים ובנייה לגובה, מערכות הסעת המונים והרכבת הקלה, שטחי מסחר ותעשייה, בתי חולים, בתי מלון ומוסדות חינוך, סמלי שלטון לאומיים וקו התפר המתוח בעוטף ירושלים ומזרח העיר.


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר