איתמר אלקובי בהדסה עין כרם (צילום: באדיבות המשפחה)
איתמר אלקובי בהדסה עין כרם (צילום: באדיבות המשפחה)

אביו של איתמר אלקובי שנפצע במהומות בשייח ג'ראח: "מצב של הפקרות ביטחונית"

במשך חמישה ימים שכב איתמר אלקובי בן ה-17 מחוסר הכרה בהדסה עין כרם, לאחר שנפגע במהומות בשכונת שייח ג'ראח בשבוע שעבר. כעת, לאחר שאיתמר התאושש מעט ומתקשר עם הסביבה, אביו - דב אלקובי - תוקף את כוחות הביטחון שלא היו בשטח וטוען כי אף נציג של המשטרה לא הגיע לבית החולים. המשטרה: "פועלים בכל הכלים והאמצעים שברשותנו למיצוי הדין עם כלל המעורבים"

פורסם בתאריך: 20.10.22 07:42

המהומות שפרצו במזרח ירושלים בערב חג הסוכות שככו מעט בימים האחרונים, אך הסימנים הקשים והכואבים שלהם נשארו, וכנראה שגם יישארו בחודשים הקרובים, אצל איתמר אלקובי, צעיר בן 17 מהיישוב בית אל, שנפצע ביום חמישי בערב במהומות שפרצו בשכונות שייח ג'ראח/שמעון הצדיק.

אלקובי, כך מספר אביו דב ל"כל העיר", הגיע עם קבוצת חברים מבית אל כדי לחגוג את שמחת בית השואבה בבית משפחת יושיבייב בשמעון הצדיק. המבקרים בבית המשפחה הודיעו מראש על ביקורם ועל השמחה הצפויה, ארגנו מנגל ותכננו לחגוג עם מוזיקה אל תוך הלילה. אולם אז, מעט לאחר שכולם התקבצו והחלו בחגגו, מטר של אבנים וסלעים הושלך על ידי פורעים לחצר בית משפחת יושיבייב. הצעירים שישבו בחצר החליטו לצאת אל הפורעים כדי להבריח אותם, ואז נפצע איתמר אלקובי, כשאחד הפורעים רוצץ את ראשו עם סלע ממרחק אפס (כך לטענת האב).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אלקובי הובהל לבית החולים הדסה עין כרם, שם הוא אושפז במחלקה לטיפול נמצרץ כשהוא מורדם ומונשם. ביום שלישי בבוקר נרשמה הטבה במצבו והוא התעורר. בשיחה עם "כל העיר" מסבר דב אלקובי על הרגעים הקשים שעברו עליו ועל אשתו רוית.

"איתמר התאושש. הוא מתחיל להרגיש טוב יותר", אומר אלקובי בפתח השיחה. "אמנם יש עדיין בדיקות – לבדוק את מצב המוח, וכאבי ראש. הוא עדיין בטיפול נמרץ, אבל הכיוון חיובי ובעזרת השם בקרוב הוא יעזוב את המחלקה ואת המצב הקשה. הוא בהכרה מלאה ומתקשר.
אנחנו נמצאים בבית החולים סביב השעון. אחרי שלושה ימים לאים שבהם היינו אני ואשתי בבית החולים מסביב לשעון, האחים הגדולים של איתמר – שהוא אחד הילדים מתוך שמונה – הגיעו להחליף אותנו ונתנו לנו קצת זמן לנוח ולהתאושש".

איך אתם מרגישים עכשיו? מה שלום איתמר?
"ברוך השם כולנו מתאוששים ומתחילים לראות שיפור קצת יותר משמעותי אצל איתמר. מקווים שהוא ייצא בריא, אבל אני לא יכול לומר שלם – יש לו צלקת מאוזן לאוזן על כל הראש, צלקת נוספת במצח, עוד מקום שנפגע ועין נפוחה משבר בארובת העין – וזה רק בפן החיצוני, כשאנחנו מקווים שהצד הנפשי יהיה טוב גם. אנחנו ניקח את הדברים צעד-צעד".

מה אתם יודעים על מה שקרה?
"הקבוצה הלכה לעשות מנגל עם מוזיקה – לשמח בשמחת בית השואבה את משפחת יושבייב, שסובלת מהתנכלויות והתקפות בלתי פוסקות במשך כל השנה בשכונת שמעון הצדיק. הם הביאו מנגל, מוזיקה ושמחו בחצר – כשלפתע התחיל מטר של סלעים ואבנים. המטר התגבר והם הבינו שהם נתונים להתקפה. הם הציצו מהחצר כדי לראות איפה הכוחות – ולא ראו אף אחד".

"זה לא היה סתם ביקור", ממשיך דב אלקובי ומספר. "לפעמים הולכים להתפלל בקבר שמעון הצדיק ומבקרים על הדרך – הפעם הם הגיעו למקום במטרה אחת ברורה – לשמח את משפחת יושבייב. אירוע שתוכנן מראש. שמחת בית השואבה. המצב שם מורכב מאוד להבדיל משכונות אחרות בירושלים. נתונים במצב של פחד. השמח נגמר בכמעט אסון. לא היה שם שוטרים, לא מג"ב, לא כלום".

מה זאת אומרת? ירושלים בערה באותם רגעים – איך לא היו כוחות?
"מעט הכוחות שהוקצו לאזור היה לא מספיק ולא יעיל. בינתיים – מטר האבנים והסלעים התגבר והתגבר, הסכנה הפכה להיות מוחשית. הניסיון של משפחת יושבייב אמר שהם לא יכולים להמתין בבית והם חייבים לברוח. הם ידעו שבתוך דקה הם עשויים לקבל בקת"ב על הסוכה ואי אפשר להישאר כך. לכן הם אמרו 'נצא כקבוצה' – ננסה להבריח את הפורעים. כשהם יצאו – אחד הפורעים הצליח להגיע לבן שלי וממרחק אפס פשוט רוצץ לו את הגולגלת. לפי עצמת הפציעות – אין בכלל ספק שזה היה מקרוב. איתמר התמוטט מהמכה, החברים סחבו אותו. הזעיקו מהר מאוד נת"ן, אבל לאמבולנס לקח להגיע כי לא היתה הגנה כדי להיכנס".

 

 

מה המשטרה אמרה לכם מאז האירוע?
"כלום. המשטרה לא פנתה ולא הגיעה ולא כלום. ביום שישי, יום לאחר האירוע, התקשרתי מיוזמתי למשטרה ביום שישי, ושאלתי אם הם מודעים למצב. במוקד 100 השיבו לי שהם יודעים שהיה אירוע כלשהו. הבעתי פליאה כי המקרה יצא בכלי התקשורת. אמרתי להם שהבן שלי נפגע בינוני, הם שאלו פרטים עליו ואחרי שנתתי את הפרטים ואת תיאור האירוע – ושאלתי מה אתם עושים? במוקד אמרו שישלחו לי קישור כדי שאעביר להם תיעוד ותמונות וסרטונים. אבל לא קיבלנו דבר ולא שמענו שוב מהמשטרה".

"להבנתי", ממשיך האב בביקורת נגד המשטרה, "היו כוחות לאחר מכן בשמעון הצדיק, אספו המון המון מצלמות. שמענו גם שהיו מעצרים. אבל יש פה מצב של הפקרות ביטחונית שגובה מחיר כבד ויכולה היתה לגבות מחיר הרבה יותר כבד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בליל חמישי האחרון, טיפלו כוחות גדולים של משטרה ומג״ב בהפרות סדר, התפרעויות אלימות וידויי אבנים בשייח׳ ג'ראח. במהלך אותו הערב עצרה המשטרה 11 חשודים בהפרות הסדר שהיו משני הצדדים, ובוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת המתפרעים. במקום פעלו כוחות גלויים וסמויים ורבים מהחשודים שנעצרו, נתפסו בשעת מעשה. בנוסף מנעו השוטרים בגופם אירועי חיכוך ואלימות שיכלו להוביל לנפגעים רבים במקום. בהמשך נעצרו חשודים נוספים בגין מעורבות בהפרות הסדר.

"בנוסף, בעקבות אירועי האלימות שהובילו לפציעתם של שני אנשים במקום נפתחו חקירות, במסגרתן אנו פועלים בכל הכלים והאמצעים שברשותנו למיצוי הדין עם כלל המעורבים. נמשיך לפעול לביצוע מעצרים נוספים של מעורבים, למיצוי הדין עם חשודים שנעצרו, ולטפל ללא משוא פנים ובאופן נחוש והתקפי בהפרות סדר ואלימות מכל סוג שהן".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רפואה שלמה אבל

    רפואה שלמה אבל למה כל נוער הגבעות ומעגל רחב שלהן הולך לחפש אקשן עם להבה ובן גביר וקצת מול צה"ל .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר