סגן ראש העיר יוסי חביליו (צילום: ג׳ייקוב פנחס)
סגן ראש העיר יוסי חביליו (צילום: ג׳ייקוב פנחס)

סגן ראש העיר יוסי חביליו נגד ערוץ 14: "עליו להפסיק לפגוע בבירת ישראל"

עתירה נגד ערוץ 14 והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הוגשה אתמול, רביעי, לבג"ץ על ידי סגן ראש העיר יוסי חביליו בגין הפרת תנאי הרישיון של הערוץ – המחייבים לשדר חדשות מירושלים, ובגין הפרת חובתה של הרשות השנייה כמפקחת – שלא אכפה את החוק. ערוץ 14: "אנו מקיימים את הוראות החוק והרישיון"

פורסם בתאריך: 20.10.22 14:01

בעתירה לבג"ץ שהוגשה אתמול, רביעי, על ידי סגן ראש העיר יוסי חביליו, נדרשת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו להורות לערוץ 14 להשיב את מלוא פעילותו ממודיעין לירושלים תוך 90 יום כפי שנדרש בחוק, ואם לא כן – יבוטל רישיון השידור שלו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


העתירה נגד ערוץ 14 ונגד הרשות השניה הוגשה כאמור על ידי סגן ראש העיר חביליו ועמותת צחור. מהמפורט בעתירה, עולה כי בסוף שנת 2021, ובמקביל למעבר שלו מאפיק 20 בשידורי הלוויין לאפיק 14, העביר הערוץ גם את פעילותו ואת מערך החדשות שלו מהאולפנים ברחוב יפו בירושלים – לאולפנים בעיר מודיעין. זאת, על אף שחוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו קובע באופן ברור כי מקום מושבו של מערך החדשות של בעל רישיון שידור – יהיה בירושלים.

בכדי לייצר מצג לפיו ערוץ 14 עומד בדרישות החוק, ובמה שמכונה בעתירה כ"צחוק מהחוק" ו"ישראבלוף", נטען כי כלל שידורי החדשות של ערוץ 14 – המגדיר עצמו כערוץ חדשות – מתקיימים מחוץ לירושלים, למעט פעם אחת ביום כאשר מגישת מהדורת הערב עולה לזמן קצר לאולפן ברח' יפו, ובנוכחות טכנאי שידור בודד – מגישה בגפה את המהדורה. יתר המגישים, המרואיינים, הפרשנים, הכתבים, העורכים, המפיקים, הצלמים והתחקירנים של ערוץ 14, בין אם הם קשורים למהדורת הערב ובין אם הם קשורים לתוכן חדשותי אחר של הערוץ – נמצאים באופן קבע במודיעין.

"לא יעלה על הדעת שדווקא ערוץ שמציג עצמו כציוני וכפטריוטי – יפר את החוק וינטוש את ירושלים", אומר סגן ראש העיר חביליו. "אני לא רוצה לסגור את הערוץ, אלא להחזיר אותו לירושלים. הגשתי את העתירה בלית ברירה, ורק לאחר שבמשך קרוב לשנה אני פועל בנידון מול ערוץ 14 ומול הרגולטור, ללא הועיל. החוק בנושא מאוד ברור, ואם הערוץ לא רוצה לאבד את רישיון השידור שלו – עליו להפסיק לפגוע בבירת ישראל, ולהחזיר את שידוריו הביתה לירושלים".

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "ערוץ 14 מקיים את הוראות החוק והרישיון. העתירה לא הומצאה לידינו ואנו נשיב עליה במקום ובזמן שיידרש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. וודקה

    סגן ראש העיר יוסי חבריו כנראה אתה המשתף של מפלגת יש עתיד. אני חושב שאתה תמיד תישאר סגן. מעניין כמה ומה אמר לך האיש עם 12 שנות לימוד מה לעשות פודל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר