חניה בירושלים, כיכר ספרא (צילומים:פרטי, ארנון בוסאני)
חניה בירושלים, כיכר ספרא (צילומים:פרטי, ארנון בוסאני)

הרגשתם את זה בכיס: כמה דוחות נתנה העירייה על חניה ואכיפה בנת"צ מאז תחילת השנה?

בוועדת הביקורת העירונית טען גורם באגף אכיפה ושיטור כי עד לסוף השנה יגיע מספר דוחות החניה והנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית לכמיליון. בעירייה טוענים בשיחות עם "כל העיר" כי מספר דוחות החניה שניתנו עד סוף אוקטובר עומד על כ-600 אלף, אליהם יש להוסיף גם למעלה מ-100,000 דוחות אכיפה בנת"צ. וגם - דוח מבקרת העירייה מצא שורת ליקויים חמורים באגף החניה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 31.10.22 19:31

האם גם אתם בתחושה שמספר הדוחות שנותנת עיריית ירושלים בעלייה מטאורית בשנה האחרונה? אם כן, כנראה שיש לכך סיבה. מספר דוחות החניה והאכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) עלה משמעותית בשנת 2022 – הן לעומת השנה שעברה ולבטח לעומת 2020. כך עולה מנתונים שונים של עיריית ירושלים אשר הגיעו לידי "כל העיר".

כך למשל, בנתונים רשמיים של העירייה מהערב, שני, עד לסוף חודש אוקטובר ניתנו בירושלים כ-603 אלף דוחות חניה בלבד. בנוסף, מאז תחילת השנה האזרחית (2022) – הופקו על ידי עיריית ירושלים למעלה מ-120 אלף דוחות אכיפה על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית – וזאת כשיש עוד חודשיים שלמים עד לסיום השנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לשם השוואה – בשנת 2021 ניתנו על ידי עיריית ירושלים 663 אלף דוחות חניה ואכיפת נסיעה בנת"צים – כך שכבר כעת, חודשיים לסיום השנה, יש גידול במספר הדוחות. בשנת 2020 עמד מספר הדוחות שניתנו לנהגים בירושלים על כ-500 אלף. ואם הולכים עוד יותר אחורה – לשנת 2018 – לתקופת טרום הקורונה – ניתנו בירושלים כ-550 אלף דוחות.

יתרה מכך, בדיון שהתקיים בוועדת הביקורת העירונית שהתכנסה לדון על דוח מבקרת המדינה, בו מוקדש פרק שלם לנושא החניה והאכיפה, העריך מנהל מחלקה באגף אכיפה ושיטור בעירייה כי עד לסוף שנת 2022 יינתנו כמיליון דוחות חניה ואכיפה בנת"צ – אולי הערכה גבוה מדי אל מול הנתונים מ-10 החודשים הראשונים של השנה – אבל גם לא מדובר על הערכה מופרכת למדי.

בעיריית ירושלים, יש לציין, טוענים כי הגידול במספר הדוחות נובע מגידול משמעותי במספר דוחות האכיפה בנת"צ, וזאת בשל השימוש הגובר באמצעים אלקטרוניים בנתיבי תחבורה ציבורית בעיר – כך בכביש בגין, ברוממה, ברחוב יפו, בסיירת דוכיפת בפסגת זאב ועוד – אמצעים שהותקנו במהלך השנה האחרונה.


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


"הפעלת מספר משמעותי של נת"צים חדשים בעיר, הביאה לעליה באכיפת נסיעת רכבים בלתי מורשים בהם", נמסר מהעירייה. "עיריית ירושלים פועלת לקידום הקמת נת"צים וביצוע האכיפה בהם, במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית יעילה, איכותית ומהירה. כך, תיווצר אלטרנטיבה לרכב הפרטי תוך צמצום עומסי התנועה ושמירה על איכות האוויר בירושלים".

עוד נמסר מהעירייה כי "המספר מיליון דוחות שצוטט, בטעות יסודו. מתחילת שנת 2022 ועד היום ניתנו כ-603 אלף דוחות חניה".כאמור, תגובת העירייה לא מביאה את מספר דוחת האכיפה בנת"צ שעבר את ה-120 אלף דוחות, וגם לא מתייחסת לכך שנותרו עוד חודשיים מלאים עד לסוף השנה. אם לוקחים את הנתונים ופורסים אותם לשנה שלמה – הרי שההערכה של כמיליון דוחות אינה כה מופרכת.

החישוב הוא פשוט – 603 אלף דוחות חניה + 120 אלף דוחות אכיפה בנת"צ הינם 723 אלף דוחות בסף הכל. לחלק לעשרה חודשים – הרי שבכל חודשים ניתנים בממוצע 72,300 דוחות. את המספר הזה יש להכפיל בחודשיים שנותרו עד לסיום השנה – סך של 144,600 אלף דוחות ולצרף אליו את הנתון של 723 אלף שכבר ניתנו – בסך הכל כ-868 אלף דוחות. נכון, לא מיליון – אבל עדיין גידול של כ-200 אלף דוחות בשנה. ההכנסות של העירייה מהדוחות הללו, אם תהיתם, מסתכמות במאות מיליוני שקלים. מהכיס שלכם, כן?

@@@

כאמור, השבוע פורסם דוח מבקרת העירייה עפרה ברכה אשר עסק, בין השאר, גם בנושא החניה והאכיפה בירושלים. הדוח מצביע על שורת ליקויים, בעיקר באגף החניה בעיר (אבל לא רק), במגוון נושאים – תשלומים כפולים, תקלות במערכת המחשוב, דוחות שניתנו שלא כדין עוד.

 

 

כך למשל, בדוח של המבקרת עפרה ברכה נכתב, בין השאר, כי "עלול להיווצר מצב שנהגים ישלמו יותר בשלבי הטיפול השונים בדוח. לדוגמה – בעל רכב שהתכוון לשלם שלושה דוחות חניה בסכום כולל של 450 שקלים, שילם עליהם בפועל 850 שקלים בעקבות התקלה במערכת הממוחשבת בעירייה".

כאן אולי המקום לציין כי כ-15 אחוז מהדוחות שניתנו בתקופת הדוח בוטלו או הופחתו לאחר ערעור.

נושא נוסף שאליו נדרשה המבקרת הוא הגידול המשמעותי במספר הערעורים שהוגשו על ידי תושבי העיר – כ-65 אלף ערעורים בשנת 2020 לכ-102 אלף ערעורים בשנת 2021.

"הממצאים מצביעים על ליקויים בבקרת האיכות של דוחות החניה – כמו תשלום יתר, ליקויים בהעברת נתוני דוחות בין המערכות הממוחשבות ומתן דוחות שלא כדין", כך נכתב בדוח הביקורת".

יו"ר ועדת הביקורת העירונית אדיר שוורץ (התעוררות) אומר בשיחה עם "כל העיר" כי למרות תגובת העירייה – אין לזלזל בהערכה שנמסרה בוודעת הביקורת אודות מספר הדוחות הצפוי. עוד מוסר שוורץ: "מיליון דוחו"ת מלמדים על התעמרות בתושבי העיר, לא פחות. שימו לב לכך שהמספר הזה מגיע בזמן שהעירייה לא אוכפת את הדוחות החשובים באמת – חניה מסכנת חיים על מדרכות. אני מזכיר גם מי מחזיק ברכב פרטי: כמה קל להתעלל בציבור העובד בעיר. זאת מדיניות".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבי לוי

    שילכו לעזאזל, כל כך הרבה דוחות סתם, לפעמים ללא כל סיבה, פשוט להתעלל בתושבים.

  2. אבי

    גניבת כספם של התושבים חוצפה !! ולאן כל הכסף הולך ?
    לחרדים בחסות אדון לאוןןן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך שהכסף מהדוחות ילך למשרד התחבורה ולא לעירייה ואז נראה את העיירה אוכפת בצורה סבירה ולא חזירית

  4. שימנו

    לא הבנתי? "הכנסות של העירייה מהדוחות הללו, אם תהיתם, מסתכמות במאות מיליוני שקלים. מהכיס שלכם, כן?"
    חלק מזה (לצערנו קטן מידי) מגיע מהכיס של עבריינים שחונים על מדרכות. וזה בסוף מגיע גם לכיס שלנו.
    למשתמש האנונימי שחושב שהכסף צריך ללכת למשרד התחבורה? למה לדבר שטויות בלי להבין.
    עוד אכיפת חניה כנגד עבריינים, זה לא מספיק, צריך גם אכיפה בסופי שבוע, כיום כל סוף שבוע הוא חגם של האגואיסטים שהופכים את כל המדרכות לחניונים.
    האכיפה היא אינטרס שלנו, לא גניבה ולא חוצפה כמו שמגיבים רושמים פה. מדהים שאנשים מבוגרים לא מבינים את החשיבות. חבל גם שהתקשורת המקומית מרפה את ידי העירייה.

  5. ארגון פשע

    התנהלות המחלקה של חניה
    פועלת לפי חוויתי כארגון פשע
    לא מדובר באכיפה לגיטימית של החוקים הערוניים
    מדובר כאן ברדיפת תושבי העיר ממש
    ר ד י פ ה ו ס ח י ט ת כ ס פ י ם
    הפקחים נותנים דוחות ללא הצדקה, והעירייה לא מבטלת אותם.
    צריך לתבוע להם את הצורה
    ומי בעצם מקבל את ההחלטות שם? מה השם של המושחת הזה?
    זעם עצום יש בציבור בעיר עליהם
    וצריך להדגיש, זה לא אנשים שחונים לא חוקי, זה מקרים אחרים של חוסר תשלום מסיבות שונות.
    נבחר ציבור שיפטר כמה מושחתים במחלקה הזאת, יהיה ראוי להיות ראש העיר, במקומו של זה שמפקיר את התושבים למחלקת החניה המושחתת הזאת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר