העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילומים: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)
העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילומים: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)

נתיב 3+ בדרך לירושלים: מתי ייפתח ומה גובה הקנס?

משרד התחבורה החל היום, שני, בסימון נתיב פלוס ממחלף דניאל (בן שמן) ועד למנהרות הראל. הנתיב יפעל בימי ראשון עד חמישי בשעות הבוקר העמוסות, בין 6:30 ל-9:30, וגם לפני כניסת שבת, בימי שישי בשעות 17:00-12:00. הנתיב ייפתח לתנועה בתחילת חודש דצמבר וגובה הקנס לנוסעים שלא כחוק יעמוד על 500 שקלים. הפרטים המלאים

פורסם בתאריך: 14.11.22 19:51

בשורת ענק למשתמשי התחבורה הציבורית שעושים את דרכם לירושלים: החל מתחילת חודש דצמבר, 2.12 (יום שישי), ייפתח בכביש 1 לכיוון ירושלים 'נתיב פלוס' לתחבורה ציבורית ושיתופית – רכבים שבהם לפחות 3 נוסעים כולל נהג/ת, אשר צפוי לקצר משמעותית את זמן הנסיעה לעיר בשעות הבוקר העמוסות ובשעות העומס לפני כניסת השבת.

העבודות לסימון הנתיב, שיחל ממחלף דניאל (היציאה מכביש 6 בסמוך למחלף בן שמן) ועד למנהרות הראל, החלו היום, שני, 14.11, והן צפויות להסתיים ממש בסמוך לפתיחתו לציבור הרחב. אורכו של הנתיב הוא 26 ק"מ.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי ההערכה של משרד התחבורה, הנתיב החדש צפוי לשרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית ועוד מאות כלי רכב בשבוע אשר נוסעים בנסיעות שיתופיות.

יצוין כי הנת"צ החדש יפעל רק בשעות העומס – בימים ראשון עד חמישי בין השעות 6:30 ל-9:30, ובימי שישי בין השעות 17:00-12:00. במשרד התחבורה מדגישים כי "מדובר על כ-400 אוטובוסים שנוסעים לירושלים בשעות הבוקר מדי בוקר, ועוד כ-500 אוטובוסים בימי שישי. בשאר שעות היממה הנתיב יהיה פתוח לנסיעה עבור כל משתמשי ומשתמשות הדרך".



כאמור, העבודות לסימון הנתיב החלו כבר במהלך הלילה החולף, והן גרמו למעט בלגן בכאוס בקרב הנוסעים והנוסעות בשעות הבוקר, שכן לא יצאה כל הודעה מוקדמת בנושא. הצביעה החלה בסמוך למחלף שער הגיא בהשתתפות שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד מיכל פרנק, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי ובכירי משרד התחבורה. יודגש, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין – תגרור קנס של 500 שקל.


העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילומים: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)

העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילום: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)


***

במשרד התחבורה מציינים כי 'נתיב פלוס' בכביש 1 הוא חלק מ'תוכנית המיליון', שיזמה שרת התחבורה מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש".

כידוע, לאחר מנהרות הראל והכניסה לכביש 16 – ממש לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד עד לכניסה לירושלים. במשרד התחבורה מדגישים כי המקטע שבין סיבוב מוצא לכניסה לירושלים אינו פתוח לתחבורה שיתופית.

"משרד התחבורה מציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים", מוסיפים ואומרים במשרד התחבורה. "מערך קווי האוטובוס תוגבר בעוד 115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום, בהם חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. כמו כן, רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.

"זאת ועוד – לרשות הנוסעות והנוסעים מספר אפשרויות 'חנה וסע': חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב; חניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב; חניון חנה וסע בראשון לציון, כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן".


העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילום: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)

העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילום: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)


על פי משרד התחבורה – זהו מספר האוטובוסים שמגיעים מדי יום לירושלים בחלוקה לשעות:
6:00-7:00 – כ-109 אוטובוסים.
7:00-8:00 – כ-123 אוטובוסים.
8:00-9:00 – כ-96 אוטובוסים.
9:00-10:00 – כ-88 אוטובוסים.
12:00-13:00 – כ-131 אוטובוסים.
13:00-14:00 – כ-136 אוטובוסים.
14:00-15:00 – כ-132 אוטובוסים.
15:00-16:00 – כ-127 אוטובוסים.

 

 

***

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״אחרי עשור של הזנחה שהפכה את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, עשינו היפוך פירמידה שהופך את התחבורה הציבורית להיות וי.איי.פי (VIP). התחייבתי ל-150 קילומטר של נת״צים, נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה, והנה אנחנו צובעות וצובעים הערב את הנת״צ הכי ארוך במדינה שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים – 26 קילומטר ועוד 22 שיהיו כבר החודש. העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית. זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק. מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד״.


העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילום: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)

העבודות לצביעת 'נתיב פלוס 3' בכביש 1 לכיוון ירושלים (צילום: סיון שחור ונתן וויל, לע"מ)


מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב'נתיב פלוס' מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות".

ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל מהווה את הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. כל זאת במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמלות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך״.

במשרד התחבורה מסכמים ואומרים כי "בכל מקום שבו נפתח נת"צ או נר"ת נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62 אחוז בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב'נתיב פלוס' בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל".


מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דבי

    שקרנית! מתהדרת בנוצות לא לה. ממתי כבישים מתחילים ונגמרים תוך שנה??
    הציבור שלא שייך למפלגת העבודה , לא טיפש!!
    מי שעצר. והזניח. את טיפוח הכבישים זו הסרה שהולכת הביתה לכיייי
    המנהרים או המנהרות?
    הכבישים או הכבישות??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מודי
    הזניחה את התושבים ממבשרת הר אדר אבוגוש שורש והישובים בסביבה ביטלה את קו האוטובוס מירושלים לנתב״ג ביטלה קו 101 משפירים לירושלים

  3. ליאור

    צמצמו את הפקק בכניסה לעיר ויצרו פקק עצום ביציאה מהעיר, עכשיו סגרו נתיב עבור תחבורה ציבורית ויצרו פקקי ענק. משרד התחבורה עושה 2 צעדים אחורה על כל צעד קדימה בקביעות

  4. מאיר

    מי המציא את הדבר ההזוי פלוס 3
    למה??????
    מה הוא חשב שאני אאסוף 3 אנשים אחרי העבודה
    הרי הרוב זה נהג 1 אז מה ההגיון
    רק עוד נזק של פקקים
    עד שפתחו את כביש 16
    ועוד מרב מיכאלי ???
    שרת פח אשפה

  5. יהאלי

    באגן מטורף! לא הגיוני להשאיר בכניסה לעיר שני נתיבים מסכנים!!! פקקי ענק בכל שעות היום!!
    למי פונים כדי לפעול לבטל את ההחלטה הזויה הזאת??????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר