זירת הפיצוץ בכניסה לירושלים (צילום: איחוד הצלה)
זירת פיגוע בכניסה לירושלים (צילום ארכיון: איחוד הצלה)

"נתקלתי בצעיר שנפצע אנושות"; "בוקר קשה שמציף בכולנו את זכרונות העבר"

הפארמדיקים של איחוד הצלה ומד"א ירושלים, שהוזעקו מהתחנות הסמוכות לזירת הפיגוע בכניסה לעיר, תיארו את המראות הקשים בפיגוע המשולב שאירע הבוקר בכניסה לעיר ובצומת רמות. האזינו לשיחת הדיווח הראשונה על הפיגוע בין פראמדיק יוסי גבאי לבין מוקדן איחוד הצלה

פורסם בתאריך: 23.11.22 08:37

שני הפיצוצים שאירעו הבוקר, רביעי, החזירו רבים מתושבי ירושלים כ-30 שנה אחורה – אל הימים הנוראים שבהם התפוצצו ברחבי העיר אוטובוסים על בסיס כמעט קבוע. מדובר היה על פיגוע משולב שהתרחש בשתי תחנות אוטובוס מרכזיות בעיר – הפיצוץ הראשון בשעה 7:05 ברחוב שערי העיר ביציאה מירושלים, והפיצוץ השני כחצי שעה מאוחר יותר בתחנת אוטובוס בצומת רמות.

הפארמדיקים שהוזעקו לזירות וטיפלו בפצועים תיארו זירות קשות למראה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יוסף גבאי חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון להעניק להם סיוע ראשוני בזירה מסר: "עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות. התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אלי עוד מספר פצועים בהכרה שסבלו מחבלות ופציעות במצב בינוני עד קשה וקל".



מיכאל גרוסקוט חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "הגעתי לזירה לסייע לנפגעים. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו להם בזירת האירוע הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק כשהם סובלים מחתכים, פציעות, ופצעי הדף. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע לבזירה מספר נפגעי חרדה".

הפראמדיקים של מד"א משה טובולסקי וליאור לוי סיפרו: "היינו בתחנת מד"א בכניסה לעיר כששמענו רעש חזק של פיצוץ ומיד יצאנו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ואופנועים. 2 פצועים במצב קשה שכבו במקום כשאחד מהם, נער בן 16 היה בתוך תחנת האוטובוס וגבר כבן 45 שכב על המדרכה סמוכה. מספר פצועים נוספים שהיו בהכרה מלאה ונפגעו באורח בינוני וקל התהלכו בזירה. הכנסנו את 2 הפצועים קשה לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תול כדי טיפול רפואי מציל חיים."

דני שמואלי ויוסי אייזנשטיין חובשי איחוד הצלה מסרו: "תוך כדי נסיעה באופנועי החירום של איחוד הצלה שמענו את הפיצוץ שאירע בתחנת האוטובוס. הגענו תוך מספר שניות לזירה והענקנו סיוע לשלושה נפגעים קל מרסיסים. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה".

 

 

חובש בכיר במד"א רפי יוז'וק סיפר: "יצאתי מהתחנה של מד"א בירושלים מיד כששמענו את הפיצוץ והגעתי במהירות לכניסה לעיר. במקום היתה המולה. נער כבן 16 עמד על אי התנועה במרכז הכביש כשהוא בהכרה מלאה עם פציעות מדממות בגופו. הכנסתי אותו במהירות לאמבולנס ויחד עם הצוות שהיה איתי פינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק תוך כדי טיפול רפואי לעצירת הדימומים. כשהייתי במיון קיבלנו בקשר דיווח על שמיעת פיצוץ נוסף ברמות ומיד יצאנו לאירוע השני. ראיתי מספר רכבים עם פגיעות מההדף ו-2 פצועים, גבר ואישה שהיו ב-2 רכבים שונים היו בהכרה וסובל מפציעות קלות בגופם ומחרדה. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופיניתי אותם לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבם קל ויציב".

מנכ״ל זק״א דובי ויסנשטרן: "פתחנו בוקר קשה שמציף בכולנו את זכרונות העבר, מחבלים נתעבים שמניחים מטעני חבלה בתחנות אוטובוס הומות אדם, בשעות שילדים וצעירים הולכים לבתי הספר והורים מלווים את ילדיהם לגנים. כשהייתי בזירת הפיגוע בכניסה לעיר שמעתי פיצוץ נוסף שלאחר מכן התברר כמטען חבלה שהונח בתחנת אוטובוס בצומת רמות. מתנדבי זק"א משתתפים בצערם של משפחתו ואוהביו של הנרצח, בתפילה לרפואתם של הפצועים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר