קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)
קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

בקרית היובל זועמים: "התנהלות העירייה פוגעת באמון הציבור"

על רקע הדיונים בוועדת התכנון העירונית על תוכנית האב לקרית היובל, במינהל הקהילתי ופעילים חברתיים זועמים וטוענים כי העירייה מדירה אותם מהדיונים, לא מספקת להם את החומרים הרלוונטיים ובעיקר מעמיסה יחידות דיור ללא מחשבה. העירייה בתגובה: "המינהל הקהילתי היה וימשיך להיות שותף מרכזי"

פורסם בתאריך: 27.11.22 18:39

בעיריית ירושלים עובדים בשבועות האחרונים על אישור תוכנית אב חדשה לקרית היובל, תוכנית אשר אמורה לקחת בחשבון את כלל היבטי התכנון בשכונה בעשור הקרוב – ויש הרבה כאלה.

קרית היובל, כידוע, צפויה לשנות את פניה בשנים הקרובות ובעיקר להכפיל, ככל הנראה את מספר התושבים שחיים בה, והדבר מעורר אי נוחות (בלשון המעטה) בקרב רבים מהתושבים בשכונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אי הנוחות הזו, שנובעת כאמור מריבוי הפרויקטים המתוכננים (אינספור תוכנית פינוי-בינוי, פרויקט בורג' חליפה, פרויקט כרמית, שאלת עתידו של בית טיילור ועוד), הפכה השבוע לזעם של ממש בקרב אנשי המינהל הקהילתי והפעילים החברתיים בקרית היובל שטוענים כי העירייה פשוט מדירה אותם מהדיונים ואינה מקיימת שיתוף ציבור אמיתי – ולמעשה הם טוענים כי העירייה מבקשת לקבוע עובדות בשטח מבלי לקחת בחשבון את התושבים ואת עמדתם.

כך למשל, לדברי התושבים ואנשי המינהל הקהילתי, עד כה קיימה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שני דיונים בנושא תוכנית האב לקרית היובל – אולם לטענתם, לדיון הראשון נציגי המינהל הקהילתי לא הורשו להיכנס. בדיון השני, שהתקיים בשבוע שעבר, נציגי המינהל הוזמנו לדיון וזכו להיכנס לחדר הדיונים, אולם לא הורשו לדבר ולהביע את עמדתם. "מעבר לכך", מוסיף וטוען אחד הפעילים הבולטים בשכונה, "המצגות שהוצגו בדיון לא היו עדכניות".

"אנו סבורים שזו התנהלות לא מכבדת ולא מקצועית", מוסיף אחד מתושבי קרית היובל. "התנהלות שפוגעת באמון הציבור במהלכי העיריה. אמון שכל השותפים לשולחנות, והם רבים, מנסים לבנות״.

במהלך השבוע הקרוב אמור להתקיים לפחות דיון אחד נוסף בנושא תוכנית האב, ובקרית היובל תוהים: "מה כל כך חשוב לוועדה ולעירייה לקבוע דיונים בהתראה כל כך קצרה? כנראה שהמטרה של העירייה היא לאפשר את המשך מתן האישורים לתוכניות בנייה בקרית היובל".

בשיחות עם "כל העיר" מספרים גורמים שונים במינהל קהילתי יובלים כי "העבודה בשולחנות עגולים שמתקיימת מול העירייה, כמו גם השיתוף של הפרויקטור, שרק נכנס באחרונה לעבודה, טרם הגיעו לידי מיצוי, ויש להמשיכם ולא ללכת לאישור תוכנית האב מעל הראש של כולם. מספר יחידות הדיור שנבנו ונבנות בשכונה בשנה האחרונה הוא בשיא של כל הזמנים. ובעירייה מדברים על לפחות 8,000 יחידות דיור בתוך עשור – זה הרבה יותר מדי".

אחד הפעילים החברתיים בשכונה מוסיף: ״לאט זה מהר. שיתוף, ציבור, חזון, תכנון, חישוב עלויות תחזוקה של העיר והבניינים 20 שנה קדימה וכו', אולי נראים כדברים שמאטים פרויקטים, אבל הם יכולים לגייס את הכוח הכי גדול שיש לעיר הזאת – התושבים".

 

 

כאמור, השבוע אמור להתקיים דיון נוסף בתוכנית האב לקרית היובל – הפעם בוועדה התכנון המחוזית. "הדיון הזה נראה כמו מחטף", טוענים במינהל יובלים, "יש לדחות אותו בחצי שנה כדי שנוכל להציג לתושבים את מלוא החומר המדויק, לקבל את התייחסותם ולדון על שינויים אפשריים עם העירייה".

זאת ועוד, ביום שלישי הקרוב, באותו הדיון של הוועדה המחוזית לתכנון, תעלה גם תוכנית הבנייה במתחם כרמית – עוד כ-1,200 יחידות דיור שאינם במסגרת פינוי-בינוי. בקרית היובל מביעים חשש כבד כי אחרי ב-7,000 יחידות דיור שייבנו, הכל יתקע – וככה ההתחדשות העירונית שנחוצה ברחובות אולסוונגר וברזיל לא תקרה בגלל חוסר מענים ציבוריים. הרי כבר היום בצוות תוכנית אב לתחבורה יודעים שהרכבת הקלה לא תוכל לתת מענה ליותר מכ-8,000 יחידות דיור".

גורם בקרית היובל מסכם ואומר: "בעוד שאישור ובניית יחידות הדיור נעשה בקצב מהיר, הפרוגרמה הציבורית לא מדביקה את הצורך. לקיים דיון בלי שמוצגים נתונים מדויקים ותמונה שלמה, זה בבחינת זריית חול בעיני התושבים. ההתנהלות הזו פוגעת באמון הציבור ברשויות התכנון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מנהלת מזה כשנתיים עבודה מעמיקה להעצמת השטחים הציבוריים בשכונות יובלים וגנים, במטרה לייצר תכנית עבודה למימוש והעצמת המרחבים והמבנים הציבוריים ובהלימה לקצב גידול יחידות הדיור בשכונה. המינהל הקהילתי היה, וימשיך להיות שותף מרכזי ומלא לתהליך זה, הנעשה בשולחנות עגולים רחבים ובאמצעות בעלי מקצוע ממספר דיסציפלינות. תוצרי העבודה הוצגו גם לוועדה המחוזית לפני למעלה משנה וזו הורתה לוועדה המקומית לעדכן אותה בדבר התקדמותה בהכנת תכניות העבודה להקמת השלד הציבורי השכונתי. בשבוע שעבר התקיים דיון עדכון נוסף. בדיון זה, קיבל הצוות המקצועי תשבחות על העבודה המקצועית שנעשתה במסגרת השולחנות העגולים. העירייה מקיימת תהליך עבודה שוטף ורציף, שיוצג לוועדות באופן תדיר וככל שיעלה הצורך בכך. העירייה תמשיך לעבוד יד ביד עם המינהל הקהילתי באמצעות הפרויקטור השכונתי והאגפים הרלוונטיים וזאת בכדי לתת מענה לכלל צרכי התושבים בשכונה".


מחפשים דירת 4 חדרים בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הנאשם לכלא

    חלאות, מדובר על מתן עבודה לקבלנים המקורבים ללא קשר למציאות בשטח, מעמיסים אלפי יחידות דיור על תשתיות שקורסות כבר היום. פשע שבבוא היום יחקר.

  2. גר ליד

    לא גר בקרית היובל אבל עובר שם יום-יום. לו הייתי גר שם, הייתי בורח כמה שיותר מהר: מגדל ליד מגדל ליד מגדל ליד מגדל. התחבורה תקרוס, קופות החולים יקרסו, הדואר הקטן של השכונה יקרוס. והשכונה היפה והנעימה תהפוך לבטון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר