המגרש בסן סימון (צילומים: ניר זלצבוך)
המגרש בסן סימון (צילומים: ניר זלצבוך)

מקומם: עיריית ירושלים הסכימה לנעול את מגרש הכדורסל בסן סימון בשבתות

בעקבות עתירה של דייר בסן סימון שמתגורר בסמיכות למגרש, הביעה העירייה את הסכמתה לנעול את המגרש לא רק בשעות הלילה אלא גם בסופי השבוע. האם הפגיעה הבלתי מידתית הזו בשאר תושבי השכונה הגיונית? העירייה, אם תהיתם, מתחמקת מתשובה אמיתית ושולחת את התושבים למגרשים מרוחקים בגוננים

פורסם בתאריך: 7.12.22 16:24

עיריית ירושלים הסכימה לנעול מגרש כדורסל בשכונת סן סימון בשבתות ובחגים – זו השורה התחתונה של דיון משפטי שהסתיים באחרונה, בעקבות עתירה שהגיש לבית משפט השלום בעיר אחד הדיירים, שמתגורר בסמיכות למגרש הכדורסל.

בעקבות ההחלטה לסגור את המגרש בשבתות ובחגים, שכבר הוצאה אל הפועל על ידי עיריית ירושלים, החליטו תושבים בשכונה להתארגן ולנסות לשנות את רוע הגזרה. בעצומה שנפתחה ביום שלישי האחרון, שעליה חתמו עד עתה כ-200 תושבים, נכתב, בין השאר:" אתם משחקים במגרש? זה נוגע אליכם. אתם הורים לילדים מהשכונה? זה נוגע לילדיכם. אתם חברי תנועות נוער? זה מגביל את הנאתכם. אתם רוצים ללמד את הנכדים לנסוע באופניים? זה בשבילכם. אוהבים את מגרש הכדורסל בפארק סן סימון? זה שלכם".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעצומה מפורטים המגבלות, תוך ציון העובדה שמדובר על עתירה שהוגשה לבית המשפט, לאחריה גידרה עיריית ירושלים את מגרש הספורט והחל מהשבוע האחרון גם החלה לנעול אותו בין השעות 22:00 בלילה ל-7:00 בבוקר ובסופי שבוע מכניסת השבת (או חג) ועד לצאת השבת (או החג).

מעיון בעתירה שהוגשה לבית המשפט עולה כי הדייר ניהל דין ודברים קודם עם העירייה, שסירבה לבקשתו לסגור את המגרש, וטענה כי היא תלתה שלטים שלפיהם אין לשחק במקום אחרי השעה 22:00. בעקבות העתירה, החליט בית המשפט להזמין עד מומחה מטעמו שיבחן את הרעש ממגש הכדורסל הסמוך, והמומחה אכן קבע כי הרעש לאחר השעה 22:00 בלילה הוא לא סביר ואינו מידתי.

יחד עם זאת, העד המומחה, וכך גם בית המשפט, לא קיבלו את טענת הדייר לגבי רעש לא מידתי לפני השעה 22:00 ולכן לא קיבל את בקשתו לנעול את המגרש החל מהשעה 19:00 בערב.

החלק המפציע בפסק הדין הוא בסעיף 38 של פסק הדין, שבו מציין השופט כי עיריית ירושלים נתנה את הסכמתה לסגור את המגרש גם בשבתות ובחגים – וזאת על אף הפגיעה בשאר תושבי שכונת סן סימון והאזור כולו.

ניר זלצבוך, תושב השכונה ו"אוהב ירושלים" לדבריו, אומר בשיחה עם "כל העיר": "פארק סן סימון משמש את תושבי השכונה ומהווה מקור בילוי. חלק מרכזי בו הוא מגרש הכדורסל שהוא השטח המישורי היחידי בפארק. מדי שבת עשרות ילדים, בני נוער ומבוגרים, בהם חברי תנועות נוער, משחקים ונהנים משעות הבוקר ועד שעות הלילה בכדורסל, כדורגל ורכיבת אופניים. תמצאו בו גם הורים עם עגלות ומבוגרים שעושים הליכה. עונג שבת אמיתי. כל זה נגמר עקב תביעה של תושב אחד על רעש. אין התנגדות שהמגרש ישאר סגור במהלך שעות הלילה. כל אדם זקוק לשקט בסוף היום, אבל פגיעה כל כך לא מידתית שכוללת סגירה טוטאלית של המגרש בשבתות ובחגים לא מקובלת".

 

 

"מדוע העירייה לא מערערת על פסק הדין?", תוהה זלצבוך ומוסיף: "לא נרים ידיים כשמקור ההנאה הנהדר הזה נעלם לתמיד. נתאגד כל התושבים לבטל את הפגיעה".

יש לציין כי לדברי זלצבוך, לא רק שהעירייה נועלת את המגרש בסופי שבוע – היא משום החליטה כי אחד משני שערי הכניסה למגרש יישאר נעול כל הזמן, מה שמצריך רבים מהתושבים לעשות סיבוב כדי להגיע לפתח הכניסה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בית המשפט, שדן בתביעת תושב הגר בסמוך למגרש, פסק על סגירת שערי המגרש בין השעות 22:00 עד 8:00 בבוקר ובמהלך כל יום שבת. עיריית ירושלים מיישמת את פסק הדין כלשונו ודואגת לפתיחת המגרש בהתאם להוראות בית המשפט. בקרבת מקום ישנם מספר מגרשים העומדים לרשות התושבים ופתוחים בסופי השבוע – 3 מגרשי כדורסל וקט-רגל בסמוך לבי"ס דנמרק, מגרש באיצטדיון האתלטיקה בקשת, מגרש דשא סינטטי בגונן ו' ועוד".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הדר

    חלם – העיריה נתנה הסכמתה לסגירה, ואח"כ מצטדקת שבית המשפט קבע-מה הם חושבים, שכולם טפשים ??
    ומשה ליאון עוד טוען שהוא דואג לכל האוכלוסיה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר