הריסוס של החומר המסרטן, סימון האזור המרוסס (צילומים: באדיבות אריה קינג)
הריסוס של החומר המסרטן, סימון האזור המרוסס (צילומים: באדיבות אריה קינג)

קבלן גינון נתפס מרסס חומר מסרטן בניגוד לתקנות – בעירייה ממשיכים להעסיק אותו

הקבלן נתפס על חם כשהוא מרסס 'טייפון' באזור רחוב בלפור, ולאחר פנייה של סגן ראש העיר אריה קינג, מחזיק תיק הסביבה, הוא נקנס. לטענת קינג, אין זו הפעם הראשונה שהקבלו מפר את החוק ועל כן יש לבטל עימו את ההתקשרות. העירייה: "הקבלן הוזמן לשימוע והוא ייקנס בהתאם לתנאי החוזה"

פורסם בתאריך: 18.1.23 19:13

קבלן גינון מטעם עיריית ירושלים נתפס על חם כשהוא מרסס חומר מסרטן בגינות ציבוריות ברחוב בלפור. הקבלן נקנס והאזור כולו סומן ונתלו מודעות שמזהירות את הציבור.

הקבלן ריסס חומר מסוג 'טייפון', אשר נאסר לשימוש באזורי מגורים על ידי הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים. לדברי סגן ראש העיר אריה קינג, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, הקבלן אף הפר את הנחיית הוועדה לסמן את האזור המרוסס ולתלות שילוט האוסר על הולכי רגל להיכנס לאזור המרוסס.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


יש לציין כי לאחר פניית קינג, האזור שרוסס בבלפור סומן ונתלו מודעות שמזהירות את הציבור מפני החומר המסוכן. בנוסף, קבלן הריסוס נקנס על כך שהפר את התקנות.

אולם מבחינת קינג, הקנס לא מספיק. לטענתו – זו אינה ההפרה הראשונה של הקבלן ועל כן הוא דורש ממנכ"ל העירייה איציק לארי להפסיק לאלתר את ההתקשרות עם אותו קבלן.


סימון האזור המרוסס (צילום: באדיבות אריה קינג)

סימון האזור המרוסס (צילום: באדיבות אריה קינג)


"דרישתי היא לבטל את החוזה עם החברה, כי זו חברה שמדי שנה מפרה את החוק. לצערי הרב, מנכ"ל העירייה לא עושה דבר מלבד להטיח קנס שלא מפריע לקבלן".

 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "במסגרת העבודות לניכוש עשביה ברחוב, ביצע הקבלן עבודות ריסוס באזור על דעת עצמו. עם קבלת המידע, נעצרו העבודות, מקום הריסוס גודר והוצב שלט אזהרה. הקבלן הוזמן לשימוע והוא ייקנס בהתאם לתנאי החוזה. עיריית ירושלים תפעל לחידוד ההנחיות לכלל הקבלנים המבצעים עבודות גינון בעיר במטרה לשמור על בריאות הציבור".

קינג לא מסתפק בשימוע ובקנס ואומר: "קנס של כמה אלפי שקלים בודדים לקבלן שמחזיק בחוזה בסך מאות אלפי שקלים עם העירייה, לא מזיז ולא מטריד את הקבלן. מדובר בקבלן שזו לא הפעם הראשונה שריסס חומר רעיל במרחב הציבורי, ולכן אין מנוס ולו בשביל להרתיע את שאר הקבלני ריסוס, אלא לבטל את החוזה עם קבלן הריסוס שסיכן את הציבור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל עובד ליד, אם היו מעמידים אותו לדין על הרעלה או ניסיון להריגה היתה הרתעה. מה זה הזלזול הזה בחיי בני אדם?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר