גשם בירושלים, גנרטורים של חברת החשמל בדרך לאזור ירושלים (צילומים: מערכת "כל העיר", ארנון בוסאני, יפעת ראובן, יוסי וייס, חברת החשמל)
גשם בירושלים, גנרטורים של חברת החשמל בדרך לאזור ירושלים (צילומים: מערכת "כל העיר", ארנון בוסאני, יפעת ראובן, יוסי וייס, חברת החשמל)

גם בלי שלג: ההיערכות לסערה 'ברברה' בירושלים

רוחות חזקות, קור מקפיא והרבה מאוד משקעים - לקראת השיא הצפוי של הסערה 'ברברה', בעיריית ירושלים, בחברת החשמל ובגופי ההצלה מוכנים לכל תרחיש - גם לשלג שלא צפוי לרדת. ויש גם הנחיות זהירות

פורסם בתאריך: 6.2.23 13:36

רוחות חזקות, קור מקפיא והרבה מאוד משקעים – כך נראית תחזית מזג האוויר לימים הקרובים בירושלים, במה שהולך להיות השבוע הסוער והקר ביותר בחורף 2022/23.

רגע לפני שהסערה 'ברברה' מגיעה במלוא עצמתה הצפויה – רוחות של עד 90 קמ"ש ועשרות מ"מ של משקעים – בעיריית ירושלים, בחברת החשמל ובארגוני ההצלה בעיר סיימו את ההיערכות לימים הסוערים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בעיריית ירושלים מזהירים כי "קיים חשש ממשי ממפגעים במרחב הציבורי ומהצפות, ולקראת סוף השבוע תיתכן קרה במקומות המועדים וקיים חשש ממשי להיווצרות קרח על הכבישים והמדרכות. עיריית ירושלים נערכה לכך במסגרת ההכנות לחורף ותפעל בהתאם".

במהלך היממה האחרונה, לקראת הגעתה של 'ברברה', מטה החירום העירוני, בהובלת אגף חירום וביטחון בעירייה, השלים את היערכותו וממליץ לתושבים לעקוב אחר ההנחיות. כמו כן, עיריית ירושלים נערכת לפתיחת חמ"ל, פתיחת מטות אזוריים ורובעים, טיפול במפגעים ובהצפות והפעלת מערך פיזור המלח על הצירים הראשיים.

"האגפים בעירייה נמצאים במוכנות שיא לקראת מזג האוויר החורפי", נמסר מכיכר ספרא. "בהנחיית ראש העיר משה ליאון, אמש (יום א', 5.2) התקיימה ישיבה ראשונה של הערכת מצב בראשות מנכ"ל העירייה איציק לארי, ותואמה הפעילות של כלל המערך. במהלך השבוע תתקיימנה ישיבות נוספות והעירייה תפעל בהתאם להתפתחויות. נכון לעכשיו, הלימודים יתקיימו כסדרם. במידה ויוחלט אחרת, הדבר יפורסם בכלי התקשורת ובאתר העירייה".


חורף בירושלים (צילום: מערכת "כל העיר")

חורף בירושלים (צילום: מערכת "כל העיר")


בתוך כך, בעירייה מציינים כי פעילות העובדים תתנהל כסדרה עם התאמות מסוימות למזג האוויר החורפי. כך למשל, אגף התברואה יבצע פעולות ניקיון ואיסוף פסולת, בדגש על פתחי הניקוז; עובדי אגף שפ"ע נמצאים במוכנות לפיזור מלח באמצעות מפזרות. בנוסף, יפעילו צוותי גיזום ומנוף וכן צוות אחזקה של מחלקת המאור לטיפול במפגעים ותאורת רחוב; המוקד העירוני 106 יתוגבר במוקדנים במשמרות הלילה על מנת לתת מענה לפניות ולטיפול בהודעות על מפגעיםף אגף הרווחה יפעיל את מערכי החירום הקהילתיים, לרבות פינוי תושבים לבתי מלון, ויקיים סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב.

"עיריית ירושלים פועלת בתיאום ושיתוף פעולה עם כלל גורמי החירום, עם חברת החשמל ותאגיד הגיחון, משטרת ישראל, כבאות והצלה, מד"א ועוד, אשר נציגים מטעמם ישהו בחמ"ל העירוני", נמסר מהעירייה. "מידע על שינויים בהסדרי תחבורה ציבורית ובתי הספר יועברו בתקשורת ובאתר העירייה".

@@@

גם בחברת החשמל נערכים למזג האוויר הסוער הצפוי באזור הרי ירושלים (ובכלל). כידוע, על פי התחזיות, השלג צפוי לדלג על ירושלים במערכת הנוכחית אבל הוא עשוי להגיע להרים בסביבת העיר דוגמת גוש עציון וכו'. כחלק מההיערכות של חברת החשמל, הועבר החל משעות הבוקר המוקדמות דיזל גנרטורים וציוד כבד לאזור ירושלים (כמו גם לרמת הגולן, צפת, ראש פינה, נוף הגליל, השומרון ויהודה".

"הגנרטורים", כך נמסר מחברת החשמל, "תפקידם לספק חשמל חלופי בזמינות גבוהה ליישובים באותם אזורים גיאוגרפיים, במידה ותהיינה הפסקות חשמל בשל נזקי מזג האוויר בקווי החשמל. הגנרטורים יצאו מתחנות הכוח בחיפה ובגזר, שם הם מתוחזקים ונמצאים באחסון עד להפעלתם במקרי משבר וחירום".


הגנרטורים בדרך לאזור ירושלים (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)

הגנרטורים בדרך לאזור ירושלים (צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)


ההיערכות הזו היא ככל הנראה פועל יוצא מהפקות לקחים מסופת השלגים של חורף 2013, אז היו יישובים רבים בהרי ירושלים מנותקים מחשמל במשך שעות ארוכות. למרות שלא צפוי להיערם שלג באותם ממדים, הפעם החליטו בחברת החשמל שלא לקחת סיכונים והגנרטורים והכלים הכבדים ייתנו מענה במידת הצורך.

@@@

בארגון 'איחוד הצלה' נערכים להמשך פעילות רציפה של הצלת החיים למרות הקשיים והשיבושים בנתיבי התחבורה כתוצאה ממזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים.

 

 

מאיחוד הצלה נמסר: "בעקבות תחזית מזג האוויר הצופה אפשרות של ירידת שלגים בימים הקרובים בצפון הארץ ואולי אף בעיר ירושלים ובישובי גוש עציון נערכים בארגון המתנדבים הלאומי 'איחוד הצלה' להמשך פעילות רציפה למרות הקשיים והשיבושים הצפויים בנתיבי התחבורה. במידה ואכן ירד שלג וכתוצאה מכך הכבישים ייחסמו, פעילות 'הצלת החיים' של מתנדבי הארגון תימשך בסיוע רכבי השטח השונים במטרה לתת מענה למקרים רפואיים והומניטריים בתוואי שטח מורכב, וכן עם שרשראות בגלגלי רכבי המתנדבים".

@@@

גם במערך הכבאות וההצלה ערוכים לסערה הצפויה, שבמהלכה ינשבו רוחות עזות בעוצמה של עד 100 קמ"ש, ישרור קור עז, גשם ורד בצפון ומרכז הארץ, שלג בחרמון ובפסגות הגליל והגולן וקיים חשש להצפות במדבר יהודה.

"נציב כבאות והצלה אייל כספי הנחה את מפקדי המחוזות לסיים בשעות הקרובות את ההיערכות המבצעית לסערה בדגש על בדיקת כשירות ציוד ואמצעים ייעודים לחילוצים במים ושלג", נמסר מכבאות והצלה ירושלים. "עוד הונחו המפקדים להרחיב את התיאום הבן ארגוני עם משטרת ישראל, גופי החירום והרשויות המקומיות. מרכזי השליטה יתוגברו ויחידת להבה תעמוד בכוננות הזנקה רכובה ומוסקת".

בכבאות קוראים לציבור להישמע לשמור על כללי בטיחות באש ומזהירים משימוש לא נכון באמצעי חימום שונים. על פי הכבאות – במהלך השנים האחרונות (2016 עד 2022) נגרמו כ-500 שריפות, שבהן 23 בני אדם נספו כתוצאה משימוש בלתי בטיחותי באמצעי חימום כמו תנורי סלילים ומפזרי חום.

הנחיות כבאות והצלה לסערה (ולחורף בכלל):
– מומלץ להשתמש באמצעי חימום בטוחים לשימוש כגון מזגן או רדיאטור
– מומלץ לא להשתמש במכשירי חימום עם להבה גלויה כמו תנור סלילים ויש להרחיק אמצעי חימום משמיכות, מזרונים וספות – קרינת החום עלולה לגרום לשריפות.
– בשל הרוחות העזות ברחבי הארץ מומלץ לעגן בהקדם חפצים ניידים בגגות, במרפסות ובגינות מחשש לקריסת עצים, עמודים והתעופפות חפצים שתסכן אזרחים.
– יש לדווח לרשויות על כל מפגע העלול לפגוע בעוברי אורח.
– חובה על ציבור הנהגים להאט משמעותית את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך הכוללים ערפל, ורוחות צד חזקות העלולות לטלטל את הרכב.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר