איטום בית המחבל הלילה בא-טור (צילומים: דוברות המשטרה)
איטום בית המחבל הלילה בא-טור (צילומים: דוברות המשטרה)

הלילה: נאטם בית משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברמות

כוחות הביטחון פעלו הלילה בא-טור במזרח ירושלים וביצעו את צו איטום ביתו של חוסין קראקע, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברמות ביום שישי. מעצרם של שני אחיו של המחבל הוארך

פורסם בתאריך: 12.2.23 08:03

הלילה, שבת לראשון, כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג״ב בסיוע כוח צה״ל, פעלו בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים וביצעו את הצו לאיטום בית משפחת המחבל חוסין קראקע, שביצע פיגוע דריסה שלשום בצהריים בתחנת אוטובוס ברמות.

ממשטרת ירושלים נמסר: "בית הורי המחבל, שבו התגורר בעבר ובו גרים כיום גם שני אחיו שנעצרו, נתפס על ידי כוחות משטרה ומג״ב לאחר שפונה מיושביו ופונתה תכולתו. הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהתאם לצו אטימה והחרמת הבית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כזכור, בפיגוע הדריסה הקטלני בצומת רמות נרצחו שלושה – האחים אשר מנחם ויעקב ישראל פלאי, בני 8 ו-6 (בהתאמה) ואלתר שלמה לדרמן (בן 20) ונפצעו 4 בני אדם נוספים – ביניהם אברהם ומוישי פאלי – אביהם ואחיהם של הילדים שנרצחו בפיגוע.

המחבל, חוסין קראקע, נוטרל ברכב עמו ביצע את פיגוע הדריסה על ידי שוטרי מחוז ירושלים שחתרו למגע ונטרלו אותו. בשעות שלאחר הפיגוע, נעצרו קרוביו ובני משפחתו של המחבל ונבדקה מעורבותם וידיעתם לגבי הפיגוע וכוונות המחבל. אמש (מוצ״ש), הוארך בבימ״ש מעצרם של שני אחיו של המחבל שנעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים וחקירת הפיגוע נמשכת.


אשר מנחם ויעקב ישראל זכרם לברכה (צילומים: באדיבות המשפחה)

אשר מנחם ויעקב ישראל זכרם לברכה (צילומים: באדיבות המשפחה)


במשטרה מציינים כי הפעילות המבצעית הלילה ב-אטור הסתיימה ללא אירועים חריגים ובית משפחת המחבל פונה ונאטם.

אמש, מוצ"ש, נערכה הלוויתו של אשר מנחם פלאי ז"ל, הילד בן ה-8 שנפצע אנושות בפיגוע הדריסה ומותו נקבע בבית החולים שערי צדק במהלך השבת. בהלוויה השתתפו אלפים, בהם גם ראש העיר משה ליאון, שרים וחברי כנסת. הלווייה נערכה יממה וחצי לאחר הלוויתו של אחיו הקטן, יעקב ישראל בן ה-6, שמותו נקבע בזירת הפיגוע והלוויתו נערכה עוד בטרם כניסת השבת. אבי המשפחה, אברהם פלאי (בן 42) נפצע אף הוא בפיגוע והוא מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה הר הצופים. בשל פציעותיו נמנע ממנו להשתתף בהלוויית שני ילדיו.

 

 

"הילדים הללו היו ממש קדושים, כל כך רוחניים", ספד אתמול הסב הרב עמוס גרונר. "בקרביו אקדש זה הילדים הקרובים לקדוש ברוך הוא. אסון נוראי, במה אפשר להתנחם".

הרב שמואל פלאי, סבם השני של הילדים: "מי ידע שעכשיו צריכה לצאת אש ולאכול את שני הקדושים והטהורים, שני הפרחים האלה. אנחנו לא מבינים למה, אבל יודעים שהקדוש ברוך הוא עושה את זה לבד. כל הסבל הזה הוא לא לחינם, הוא לתועלת".

הרב גבריאל קוסובר, מנהל תלמוד התורה שבה למדו אשר מנחם ז"ל ויעקב ישראל ז"ל: "בא המוות לביתנו, דפק בחלוננו. זה לא דבר נורמלי וטבעי ללוות שני ילדים קטנים מאירים ומזהירים".

אמש, מוצ"ש, נערכה גם הלוויתו של אלתר שלמה לדרמן, בן 20, הנרצח השלישי בפיגוע הקשה. בפתח הלוויה הושמע הספד האדמו"ר שהוקלט בערב שבת. "אלתר מסר את הנפש בשבילנו", הוא ספד. הרב אשר רוזנפלד, מראשי הקהילה של אלתר, זעק: "שהקדוש ברוך הוא יגיד די לצרות שלנו". ראש הישיבה של אלתר, הרב צבי כץ, אמר: "הקדוש ברוך הוא קטף את השושן הכי יפה בגן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר