ההפגנות נגד השינויים במערכת המשפט (צילומים: שומרים על הבית המשותף)
ההפגנות נגד השינויים במערכת המשפט (צילומים: שומרים על הבית המשותף)

שביתת המחאה נגד המהפכה המשפטית: תיכונים בירושלים מאפשרים למורים ולתלמידים להפגין

מחר, שני, צפויה להתקיים שביתת מחאה והפגנה כנגד השינויים במערכת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו. תיכונים שונים בעיר שלחו במהלך היום הודעות להורים שבהן נכתב, בין היתר: "נכבד את זכותם של התלמידים ואנשי הצוות שלנו למחאה ציבורית". מנגד, סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך אומרת: "בית ספר חייב להיות נקי ממחאות פוליטיות". וגם - הרחובות שייסגרו לתנועה בשל ההפגנה

פורסם בתאריך: 12.2.23 21:15

שביתת המחאה נגד המהפכה המשפטית: ל"כל העיר" נודע כי תיכונים רבים בירושלים יאפשרו לאנשי צוות ולתלמידים לקחת חלק בשביתה ובהפגנה שצפויה להתקיים מחר, שני (13.2) מול משכן הכנסת. בשל כך – צפויים שיעורים מסוימים בבתי הספר להתבטל.

מנגד, בארגון ההורים וסגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך, מדגישים כי "בתי הספר חייבים להיות נקיים ממחאות פוליטיות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כאמור, מחר (שני), עם תחילת ההצבעות בוועדת החוקה של הכנסת על השינויים במערכת המשפט שמקדמת הממשלה – נקטו גופים שונים ממגוון ענפים בפעולת מחאה וקראו להשבית את המשק ליממה אחת במחאה על הצעדים של הממשלה. רבים מאותם שובתים צפויים להגיע ולהפגין מול משכן הכנסת (ובשל כך צפויים רחובות רבים להיסגר לתנועה – הרשימה המלאה בסוף הכתבה).

כפי שפורסם, הממשלה נקטה בפעולות שונות כדי לסכל את השביתה – כשבין היתר הודיעו בנציבות שירות המדינה כי עובדי מדינה שישבתו לא יקבלו שכר ושר החינוך יואב קיש הבהיר כי לתלמידים שיעדרו יירשם חיסור וכי שכרם של מורים שישבתו ינוקה. למרות זאת – בתי ספר רבים בירושלים מאפשרים את זכות השביתה וההשתפות במחאה.


תיכון ליד"ה (צילום: Neenche)

תיכון ליד"ה (צילום: Neenche)


כך למשל, במכתב שנשלח להורי בית הספר 'זיו' נכתב בין השאר כי "חלק מאנשי הצוות ישתתפו בשביתה ו/או בהפגנה ולכן יהיו שינויים במערכת השעות… תלמידים המעוניינים להשתתף בהפגנה יציגו אישור הורים ויהיו בקשר עם המחנכים שלהם. נכבד את זכותם של התלמידים ואנשי הצוות שלנו למחאה ציבורית".

עוד נכתב: "הצוות החינוכי ותלמידי בית הספר מחזיקים בדעות מגוונות מכל קשת העמדות. זהו מאפיין שאנו שמחים עליו ומוקירים אותו. לנוכח המגוון ולאור הכבוד שאנו רוחשים לו, אין לנו יומרה להציג "עמדה בית ספרית" בנושא הרפורמה והמחאה. אנחנו מכבדים את זכות המחאה האזרחית ובאותה מידה מכבדים את עמדתם של אלו שתומכים ברפורמות המשפטיות… אנחנו מקוים שהתלמידים שלנו יבחינו בכך שהצוות החינוכי בזיו מחזיק בדעות שונות ומגוונות, ויחד עם זאת ממשיך לעבוד ביחד סביב מטרות חינוכיות משותפות אין בינינו אחידות אבל יש אחדות סביב ערכים משותפים כמו סובלנות, ושיוויון הזדמנויות".


הפגנה נגד השינויים במערכת המשפט (צילום: שומרים על הבית המשותף)

הפגנה נגד השינויים במערכת המשפט (צילום: שומרים על הבית המשותף)


בתיכון ליד"ה (ליד האוניברסיטה) כתבו להורים דברים ברוח דומה: "לאור המורכבות הקיימת בבית הספר, והדעות השונות הקיימות בו, אנו לא מוציאים הודעת תמיכה או התנגדות מטעם בית הספר עצמו. יחד עם זאת, אנו מעודדים את כולכם להיות מעורבים ולפעול על פי צו מצפונכם ביחס לסוגיה ערכית זו, ואנו מבינים ומכבדים את מי מביניכם (מורים, עובדים, הורים ותלמידים) שיצטרף למחאה זו… חשוב להדגיש שבית הספר יהיה פתוח ביום שני ואנו נקיים יום לימודים בהתאם לאילוצים, ובהתאם לכמות התלמידים והמורים שיגיעו בפועל ביום זה. ייתכן ונצטרך לאחד קבוצות בחלק מהשיעורים בגלל היעדרות של מורים או מיעוט תלמידים שונות. לאורך היום נקיים שיעורים שיעסקו בנושא המחאה בחלק מהקבוצות ובחלק מהקבוצות יתקיימו לימודים כרגיל".

כאמור, תיכונים נוספים בירושלים נקטו בעמדה דומה ויאפשרו למורים ולתמידים לשבות ולהפגין. כך למשל נמסר מהגימנסיה: "אנו מעודדים תלמידים לאזרחות פעילה, לחשיבה ביקורתית ולמעורבות בנעשה. מנהל החטיבה העליונה, עפר טס, מעביר שיעור בנושא הרפורמה לתלמידים כדי שיבינו במה מדובר ואת העמדות השונות בנוגע אליה. תלמידים שיבקשו מאיתנו להשתחרר להפגנה ויביאו אישור הורים יוכלו לעשות זאת. במידה ויפנו מורים שיבקשו לממש את זכותם הדמוקרטית להפגין נשקול זאת".

***

ומהצד השני יש מי שקורא שלא לערב בין פוליטיקה לבין מערכת החינוך. כך למשל, במענה לפניית "כל העיר" מסר יו"ר הנהגת ההורים בירושלים אריק קפלן כי "כל מה שקשור לפוליטיקה – אנחנו לא נכנסים לעניין. מערכת החינוך מבחינתנו היא א-פוליטית. זכותו של כל אחד היא להביע את דעתו האישית, אבל לא במסגרת התפקיד. לכן אין לנו כארגון שום עמדה בנושא".

 

 

עוד הוסיף קפלן: "אנחנו מצפים שכל הילדים שנמצאים בבית הספר ורוצים ללמוד – צריכים לקבל שיעורים בבית הספר כי מדובר ביום לימודים. לא נקבל שישחררו ילדים או יתנו להם כדור כי אין מורים. ילדים שמגיעים לבתי הספר – אנחנו דורשים שהמנהלים יוודאו שהם לומדים".

מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים, סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי): "בית ספר חייב להיות נקי ממחאות פוליטיות. הגנים ובתי הספר חייבים להישאר סטריליים ונקיים מהוויכוחים ומהאווירה הלוחמנית השוררת בימים אלו, דמוקרטיה היא דבר מבורך אך אסור שהתלמידים יגררו לויכוחים פוליטיים ומחאות. חובתנו היא להמשיך לאפשר להם שגרת לימודים בטוחה ושקטה. אני קוראת למנהלי בתי הספר לפעול ע"פ ההנחיות שנתנו ע"י אנשי מנהל החינוך בעיר ולא לשטח עם כל מחאה בבית הספר ובסביבתו".

***

כאמור, בשל, ההפגנה הצפויה מחר ייחסמו רחובות שונים באזור קרית הממשלה/הכנסת החל משעות הבוקר ועד לסיום המחאה:

– רחוב אליעזר קפלן ייחסם בקטע בין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד׳ רבין).
– רחוב רוטשילד ייחסם בקטע בין שד׳ יצחק רבין ועד משכן הכנסת.
– רחוב הנשיא השישי ייחסם בקטע בין שד׳ רבין ועד צומת הרחובות מבקר המדינה – העלייה.
– רחוב רופין ייחסם בקטע בין צומת הרחובות הזז-בן צבי ועד צומת הרחובות וולפסון-לורך נתנאל.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "בעקבות חסימות אלו, ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר