כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

שביתת השלטון המקומי: עיריית ירושלים החליטה שלא להשתתף – מוסדות החינוך יפעלו כרגיל

עיריית ירושלים החליטה להחריג את עצמה מהשביתה הכללית שמתוכננת בכלל הרשויות המקומיות בישראל. לפיכך - השירותים העירוניים, כולל מוסדות החינוך בירושלים, יפעלו כרגיל

פורסם בתאריך: 21.2.23 14:26

עדכון אחרון: 22.2.23 10:34

***עדכון, יום רביעי, 10:15***

עיריית ירושלים החליטה שלא להשתתף בשביתה של השלטון המקומי שצפויה להתקיים מחר (חמישי, 23.2), על כן כל שירותי העירייה ומוסדות החינוך יפעלו כרגיל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בשכונת מלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מרכז השלטון המקומי, שבו מאוגדות כלל הרשויות המקומיות בישראל כולל ירושלים, מאיים להשבית ביום חמישי הקרוב את פעילותו – מניקיון, דרך קבלת קהל ועד שיבוש משמעותי במוסדות החינוך. הטענה המרכזית של מרכז השלטון המקומי היא שהאוצר מתעלם מהדרישות והצרכים של הרשויות המקומיות. בין סעיפי המחלוקת – שכר הסייעות ושכר המורים העל יסודיים, אבל נראה שהסיבה המרכזית למהלך היא ההתנגדות להקמת קרן הארנונה שתעביר כספים מרשויות שבשטחן נבנים עסקים רבים לרשויות שבשטחן נבנים מגורים, זאת במטרה לעודד בניית מגורים על חשבון תקציבי הרשויות המקומיות.

בשל השביתה ייתכנו שיבושים בפעילות של מוסדות החינוך ברחבי הארץ, למעט, כאמור, בירושלים. במסגרת השיבושים ישבתו בתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ, זאת בעקבות הצטרפות של ארגון המורים. באשר לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים קיבלו מנהלי המחוזות במשרד החינוך הודעה כי הלימודים יתקיימו במתכונת מצומצמת ויסתיימו בשעה 11:45, בטענה להיעדר שירותי ניקיון.

 

 

גני הילדים העירוניים לא יפעלו בשל מחסור בסייעות. כידוע, גננות הגנים העירוניים מועסקות על ידי משרד החינוך. לעומתן, הסייעות מועסקות על ידי הרשויות המקומיות, וזאת הסיבה להשבתה הצפויה. בהסתדרות המורים מסבירים כי "לאור שביתת הסייעות שעליה הכריז מרכז השלטון המקומי, גני הילדים לא ייפתחו ביום חמישי. הגננות תגענה לגנים אך לא תקבלנה ילדים, כיוון שאסור להן לפתוח את הגנים ללא סייעות. גני החינוך המיוחד שהוחרגו מהשביתה, יעבדו כרגיל כי סייעות החנ"מ לא שובתות".

במכתב שנשלח ממשרד החינוך למנהלי המחוזות נכתב: "ביום חמישי הקרוב צפויה שבית של השלטון המקומי וארגון המורים. במסגרת השביתה לא יפעלו הגנים בשל מחסור בסייעות ולא יתקיימו לימודים בחטיבה העליונה. הלימודים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יפעלו במתכונת מצומצמת – יום הלימודים יסתיים בשעה 11:45 (זאת לאור היעדר שירות חברת ניקיון)".

עוד נמסר כי "מנהלי בית ספר שירצה להעביר את יום הלימודים ללמידה מרחוק יוכל לעזות זאת בתיאום ובאישור מנהל המחוז".

מדוברות מרכז השלטון המקומי נמסר: "אנחנו לא משביתים את גני הילדים ולא את בתי הספר היסודיים כי אין לנו סמכות לעשות זאת. אנחנו משביתים את שירותי הרשות המקומית. באשר להשבתות השונות יש לפנות למשרד החינוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר