מרתון ירושלים ה-10 (צילום: אלטרנטיבה 1)
מרתון ירושלים ה-10 (צילום: אלטרנטיבה 1)

המקצים, המשתתפים והפן הכלכלי: בעוד שבועיים – מרתון ירושלים ה-12

כ-25,000 רצים ורצות נרשמו עד כה למרתון, למעלה מ-2,000 מהם מחו"ל, מה שהופך אותו למרתון הבינלאומי הגדול בישראל. תפוסת בתי המלון בעיר צפויה לעמוד על 100 אחוז וסך ההכנסות הכולל נאמד בכ-15 מיליון שקלים. כל המספרים

פורסם בתאריך: 3.3.23 07:56

הספירה לאחור נמשכת: בעוד שבועיים בדיוק, ביום שישי, 17.3.2023, ייצא לדרך מרתון 'ווינר' ירושלים הבינלאומי. המרתון, שזוהי שנתנו ה-12 (לא ברציפות – ב-2020 לא נערך מרתון בשל מגבלות נגיף הקורונה), מתקיים ביוזמת עיריית ירושלים ובחסות של הטוטו, הפך כבר לחלק בלתי נפרד משגרת החיים בעיר הבירה.

כמדי שנה, גם במרתון 2023 צפויים להשתתף עשרות אלפי רצים מהארץ ומחו"ל, באחד המסלולים המאתגרים בכל העולם, זאת בשל העליות הרבות והקשות, אבל גם אחד היפים, אם לא היפה מכולם, כשהוא עובר על פני האתרים ההיסטוריים והמרכזיים של ירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ההרשמה למרתון עדיין פתוחה לכל ששת המקצים: מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מקצה משפחות (1.7 ק"מ) ומרוץ קהילות (800 מטר). הרשמה ולפרטים נוספים באתר המרתון: https://jerusalem-marathon.com.

***

בגרסת 2023 מרתון ירושלים לא צפוי לשבור את שיא המשתתפים, אולם כן ישנם הישגים ראויים לציון. נכון להיום, שבועיים לפני המרתון, הבטיחו את השתתפותם כ-25,000 רצים ורצות בכל המקצים. ההערכה היא שעד סיום ההרשמה בעוד כשבוע וחצי יגיע מספר המשתתפים לכ-40,000 – כאשר ההערכות מסתמכות על שנים עברו, שבהן הורגשה האצה במספר הנרשמים בשבועיים האחרונים.

מספר הרצים והרצות מחו"ל עומד על כ-2,300 – מה שהופך את מרתון ירושלים למרתון הבין לאומי הגדול בישראל. לשם השוואה, במרתון תל אביב שהתקיים בשבוע שעבר השתתפו כ-800 רצים מחו"ל. מרבית הרצים והרצות הבינלאומיים מגיעים מארצות הברית. נציגות גדולה נרשמת מאיטליה, ברזיל, קנדה, בריטניה וגרמניה.

גאווה מיוחדת מגיעה ממקצה הקהילות, שבו ישתתפו השנה למעלה מ-25 עמותות וארגונים חברתיים – שיא של כל הזמנים.

 

 

למרתון יש גם פן עסקי כלכלי לא מבוטל. מבחינת העלויות – יצוין כי עלות הפקת המרתון נאמדת בכ-10,000,000 שקלים. חלק נכבד מעלות ההפקה מגיע מנותני החסויות, שהטוטו הוא כאמור המוביל שבהם, ממשרדי הממשלה (משרד ירושלים ומסורת, משרד הספורט ומשרד התיירות) ומדי הרישום, כשחלק מהעלות הינה במימון עירוני.

בצד השני של העלויות – יש גם הכנסות, והצפי להכנסות במרתון 2023 מוערכות בכ-15 מיליון שקלים. ההכנסות, יש לציין, מגיעות בעיקר לבעלי העסקים והמלונות בירושלים, אשר נהנים במהלך המרתון ובימים שלפני מהכנסות לא מבוטלות מתיירות הפנים והחוץ שמשתתפת במרוץ.

כך למשל, נכון לשבוע האחרון – תפוסת בתי המלון בסוף השבוע של המרתון (החל מיום חמישי, 16.3), עומדת על 90-85 אחוז. בהתאחדות המלונות בירושלים ובעירייה מעריכים כי עד לשבוע של המרתון תהיה תפוסת בתי המלון בעיר מלאה. בתוך כך, ממוצע הלינות שמוזמנים לסוף השבוע של המרתון הינו 3 לילות.

ראש העיר משה ליאון: "מרתון 'Winner' ירושלים, הפך ברבות השנים לחלק בלתי נפרד מאירועי התרבות והספורט הפוקדים את הבירה מדי שנה. אני גאה ושמח לארח בעירנו עשרות אלפי רצות ורצים שהגיעו מכל חלקי הארץ, ואלפים שעשו את הדרך מעבר לים להשתתף באחד המרתונים המיוחדים בעולם. נמשיך לקדם אירועי תרבות, ספורט ותיירות בינלאומית בעיר, אשר תורמים לפיתוחה, שגשוגה ומיצובה של העיר כבירת ספורט בינלאומית".

"עיריית ירושלים מאחלת לכל הרצות והרצים שייקחו חלק במרתון ירושלים הבינלאומי, המציין השנה 12 שנות פעילות, הנאה מהנופים המרהיבים ומהאוויר הצלול בדרך לקו הסיום", מוסיף מנכ"ל העירייה איציק לארי.

***

כאמור, מרתון ירושלים הבינלאומי כולל, כמיטב המסורת, 6 מקצים שונים.

מקצה המרתון המלא – 42.2 ק"מ:
* שעת זינוק – 7:00 בצומת מוזיאון ישראל-הכנסת.
* קו הסיום – בחלק הדרומי של גן סאקר, דרך עמק המצלבה.
* המסלול – צומת מוזיאון ישראל, גן סאקר, גבעת התחמושת והר הצופים, העיר העתיקה, בריכת הסולטן, הסינמטק, המושבה הגרמנית, ארמון הנציב, בקעה, משכן הנשיא ועמק המצלבה, עד לנקודת הסיום בגן סאקר.

מקצה חצי מרתון – 21.1 ק"מ:
* שעת זינוק – 6:45 מצומת מוזיאון ישראל-הכנסת.
* קו הסיום – שדרות בן צבי, מול הכניסה הצפונית של גן סאקר.
* המסלול – צומת מוזיאון ישראל, דרך מרכז העיר לעיר העתיקה, בריכת הסולטן, הסינמטק, ארמון הנציב, בקעה, משכן הנשיא, עד לנקודת הסיום בשדרות בן צבי.

מקצה 10 ק"מ:
* זינוק בשני מקצים – 9:30 (ירוק) ו-9:45 (צהוב) מצומת מוזיאון ישראל-הכנסת.
* קו סיום – שדרות בן צבי, מול הכניסה הצפונית של גן סאקר.
* המסלול – צומת מוזיאון ישראל, מרכז העיר לאזור העיר העתיקה דרך בריכת הסולטן ומשכן הנשיא עד לקו הסיום בשדרות בן צבי.

מקצה 5 ק"מ:
* שעת זינוק – 7:30 מצומת מוזיאון ישראל-הכנסת.
* קו הסיום – שדרות יצחק רבין.
* המסלול – צומת מוזיאון ישראל, הקפה מלאה של האוניברסיטה העברית בגבעת רם עד לסיום בשדרות יצחק רבין.

מקצה משפחות – 1.7 ק"מ:
* שעת זינוק – 11:00 מצומת מוזיאון ישראל-הכנסת.
* קו הסיום – שדרות יצחק רבין.
* מסלול – מצומת מוזיאון ישראל, בסמוך לכנסת עד לסיום בשדרות יצחק רבין.

מקצה קהילות – 800 מטר:
* שעת זינוק – 8:30 מצומת מוזיאון ישראל-הכנסת.
* קו הסיום – צומת מוזיאון ישראל – בחלק המקביל לנקודת הזינוק.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר