הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול משכן הנשיא (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול משכן הנשיא (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

הערכת המארגנים: כ-20,000 איש בהפגנה נגד המהפכה המשפטית; 4 נעצרו במהלך צעדה בעיר

אלפי רבים הגיעו גם הערב, זו השבת השמינית ברציפות, להפגין מול בית הנשיא במחאה על השינויים במערכת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו. בסיום ההפגנה החלה צעדה של חלק מהמפגינים והמפגינות לכיוון בית ראש הממשלה ברחוב עזה, אולם היא נבלמה על ידי המשטרה. במהלך הצעדה נעצרו 4 מפגינים, כשבמשטרה טוענים כי הפרו את הסדר והשתמשו באלימות

פורסם בתאריך: 4.3.23 18:20

כ-20,000 מפגינים ומפגינות הגיעו הערב, מוצ"ש (5.3) להפגנה נגד השינויים במערכת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו, כך מעריכים המארגנים. זו היתה השבת השמינית ברציפות שבה מגיעים אלפים רבים למחאה, שמתקיימת במקביל להפגנה המרכזית בתל אביב ובעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ.

בניגוד לשבועות הקודמים, השבת ביצעה משטרת ירושלים 4 מעצרים, זאת במהלך צעדה שערכו חלק מהמפגינים בסיום המחאה. המפגינים והמפגינות ביקשו לצעוד לכיוון בית ראש הממשלה ברחוב עזה, אך נבלמו על ידי כוחות המשטרה ברחוב בן סרוק.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לטענת המשטרה, "במהלך התהלוכה ובשל הפרת הסדר ומקרה אלימות כלפי שוטרים, נעצרו 4 חשודים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה".

עוד נמסר מהמשטרה: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק ובהתאם לכך תפעל לאבטחת המשתתפים אך לא תאפשר כל הפרת סדר ואלימות בכלל וכלפי שוטרים בפרט, ותנקוט יד קשה במקרים אלו".

ההפגנה הערב נערכה, כפי שפורסם מוקדם יותר, תחת הסלוגן 'מי שרוצה דיקטטורה – דורס בחקיקה; מי שרוצה הידברות ודמוקרטיה – בא לבית הנשיא'. זו היתה, כאמור, השבת השמינית שבה יוצאים אלפי ירושלמים וירושלמיות להפגין נגד המהפכה המשפטית.

 

 

המחאה השבת תהיה עם קריצה לחג פורים המתקרב, כאשר המפגינים והמפגינות התבקשו להביא איתם רעשנים ואף להגיע מחופשים. המחאה תחל, כמדי שבת, בשעה 20:00, ועל פי התכנון בשעה 21:00 תתקיים מסיבת 'פוריקרטיה'.

בשל המחאה צפויים צירים באזור בית הנשיא להיסגר לתנועת כלי רכב, זאת בהתאם להחלטות המשטרה שיתקבלו בשטח. אם לשפוט מהמחאות של השבועות הקודמים, הרי שגם השבוע צפויה לצאת בסיום ההפגנה מול בית הנשיא צעדה – כאשר בשבועות האחרונים זה היה לכיוון כיכר פריז במטרה להגיע לבית ראש הממשלה ברחוב עזה.

יש לציין כי בירושלים, בניגוד לתל אביב, מכילה המשטרה את ההפגנות גם אם המפגינים חוסמים צירים מרכזיים מדי פעם. מעניין יהיה לעקוב אחר ההתפתחויות לנוכח המראות הקשים שהיו בהפגנות בתל אביב ביום רביעי האחרון במסגרת 'יום השיבוש הלאומי'.

יצוין עוד כי במהלך סוף השבוע עלו פרסומים לפיהם תושבים ברחביה מתכוונים להפגין מול המחאה, בטענה לפגיעה חוזרת ונשנית בשגרת חייהם והפרעות חוזרות. לתושבים באזור בית הנשיא כמו גם השכנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה יש בהחלט קייס וניתן להבין אותם, שכן מאז פרוץ המחאה מדי שבוע, ולעיתים גם פעמיים ושלוש בשבוע, הצירים המובילים לבתיהם נסגרים והאלפים שמגיעים למחות מקימים רעש גדול. נראה שהן מובילי המחאה והן המשטרה ייאלצו למצוא פתרונות הולמים כדי לתת מענה לתלונות הללו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר