החסימה במשרדי פורום קהלת (צילום: דוברות המשטרה)
החסימה במשרדי פורום קהלת (צילום: דוברות המשטרה)

יום ההתנגדות בירושלים: מפגינים חסמו בחוטי תיל את משרדי פורום קהלת בגבעת שאול

המאבק נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה נמשך, ועל רקע הניסיונות לשבש את המראתו של ראש הממשלה נתניהו לרומא, יתקיימו בירושלים שני אירועי מחאה. הסטודנטים יצעדו מקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה עד גשר המיתרים וצפויים שיבושי תנועה וחסימות צירים

פורסם בתאריך: 9.3.23 07:58

עדכון אחרון: 9.3.23 09:03

***עדכון 8:45***

יום ההתנגדות לדיקטטורה: מפגינים חסמו הבוקר, חמישי, את משרד פורום קהלת (הפורום שעל פי הפרסומים מוביל את החקיקה המשפטית של ממשלת נתניהו) בגבעת שאול באמצעות שקי חול וחוטי תיל. זאת ועוד, משעות הבוקר מתקיימת הפגנה מול משרדי הפורום.

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה הגיעו למקום, החלו בחקירת המקרה וביצוע פעולות לפינוי החסימה שהונחה במקום. בתוך כך, לפני זמן קצר עצרה המשטרה לחקירה שני חשודים שעל פי החשד השיגו גבול, נכנסו למבנה שלא כדין, ונטלו חלק פעיל בהפרת הסדר וחסימת המשרד במקום. בנוסף עוכב אדם נוסף לאחר שתלה שלטים על גג המבנה שלא כדין. נציין כי מחוץ למבנה מתקיימת בשעה זו מחאה והמשטרה פועלת לשמירת הסדר במקום".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


המחאה נגד השינויים במערכת המשפט נמשכת, כשהיום, חמישי, 9.3, הוכרז על ידי מובילי המחאה כ'יום ההתנגדות לדיקטטורה'. השיא של המחאה היום תהיה, כידוע, ניסיון לעכב את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרומא, כשמפגינים צפויים לנסות לעכב את ההגעה לנתב"ג בכל מיני צורות ודרכים.


הפגנה מול משרדי פורום קהלת בגבעת שאול (צילום: דוברות המשטרה)

הפגנה מול משרדי פורום קהלת בגבעת שאול (צילום: דוברות המשטרה)


 

 

ממארגני "יום ההתנגדות לדיקטטורה" נמסר: "זוהי חובה אזרחית להתנגד לדיקטטורה וזהי הדרך היחידה להחזיר את ישראל למסלול הדמוקרטיה. זהו קרב אדיר על העצמאות של אזרחי ישראל מפני העריצות שתהרוס את מה שבנינו כאן במשך למעלה מ-70 שנה".

באשר לירושלים, המחאה תתפרס על שני אירועים מרכזיים, כשהפעם לא צפויה הפגנת ענק מול הכנסת או ברחובות העיר. בשעה 8:00 תחל מחאת ההורים והילדים בכל רחבי הארץ, כולל בבתי ספר שונים בירושלים (כמו למשל בויאר, הימלפארב ואחרים), במסגרתה יתקיימו צעדות הורים ותלמידים אל בתי הספר.

בשעה 12:00 תתקיים מחאת הסטודנטים והסטודנטיות, עם צעדה שתצא מקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית לכיוון גשר המיתרים. במהלך הצעדה צפויים שיבושי תנועה ונלקחת בחשבון האפשרות שהמפגינים ינסו לחסום את הכניסה/יציאה מירושלים.

כאמור, בשעות הערב לא צפויה להתקיים מחאה נוספת בירושלים – הפעם ההפגנה צפויה להתקיים בכיכר הבימה בתל אביב.

"הדי פורים עוד מורגשים בעיר שלנו וקולות המחאה עולים ומתחילים להזיז הרים", כתב אחד ממובילי המחאה בירושלים. "פתאום יוזמות פשרה, פתאום קולות הפוכים מפורום קהלת, פתאום נתניהו משתיק את השרים שלו שמקללים מילואימניקים ושולחים אותנו לעזאזל. זה לוקח זמן ואת הגיוס של כולנו. בזכות כל אחת ואחד מכם אנחנו מתקדמים ליעד שלשמו קמנו לפני תשעה שבועות בירושלים: לשמור על בבית המשותף שלנו.

"מחר צאו להשמיע את הקול הזה, של הפסיפס הירושלמי, מימין ומשמאל, חילונים, מסורתיים ודתיים, יהודים וערבים – מכל המגדרים והגילאים: אנחנו נגד המהפיכה שתמוטט את הדמוקרטיה על כולנו. אנחנו בעד לחיות פה ביחד כאחים ואחיות. אנחנו נעודד הידברות אמיתית. נאבק במי שיאיים על הזכויות של כל אחת ואחד מאיתנו לחיות פה חופשי בארצנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רחל אמנו

    על איזה דיקטטורה מדובר? מה זה השטויות האלה כעת יש דיקטטורה. במשפט. בתקשורת. ובכלל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד אתר שמאלני שמגבה את הפושעים שחוסמים את הכביש
    הבחירות נבחרו באופן דמוקרטי אם בא לכם או לא
    מוזמנים במיידי לעבור לגור לגרמניה או לקפריסין

    זה לא יעזור לכם כלום בעזרת השם יעבירו את הרפרומה נגד דיקטטורת בגצ וחבר מרעיו לטובת עם ישראל ומדינת ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר