רחוב עזה (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה)
רחוב עזה (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה)

"די לפקקים. די לצפירות. די לזיהום" – דרישה להקמת נת"צ בעזה

קבוצת פעילים חברתיים, 'ירושלים של מחר', פתחו בעצומה שבה קריאה לעירייה ולראש העיר להפוך את רחוב עזה מכביש פקוק לנתיב תחבורה ציבורית. לדבריהם, כשברחוב עוברים למעלה מ-700 אוטובוסים ביממה, הפיתרון היחיד הוא נת"צ. בתוך 12 שעות חתמו על העצומה כ-200 ירושלמים וירושלמיות

פורסם בתאריך: 22.3.23 07:58

"ברח' עזה עוברים ביום מעל 700 אוטובוסים, שמחברים מידי יום אלפי נוסעים ונוסעות לכל רחבי העיר… אך, כפי שכולנו יודעים, רח' עזה מהווה חלק גדול מהיום פקק אחד גדול ורועש. שיירת רכבים ואוטובוסים זוחלת, צפירות עצבניות, צמתים חסומים ומהירות ממוצעת של פחות מ-10 קמ"ש", כך נפתחת עצומה שעליה חתמו כבר כ-200 ירושלמים וירושלמיות (בתוך כ-13 שעות – כולל שעות הלילה), אשר מבקשת להפוך את רחוב עזה, מהצירים המרכזיים והסואנים בירושלים לרחוב ייעודי לתחבורה ציבורית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברחביה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"בזבוז זמן, עצבים, רעש וצפירות שנגרמים בגלל הפקק של רח' עזה. לבעיה הזאת יש פתרון אחד פשוט- להפוך את עזה לנת"צ. אנו קוראים לראש העיר, משה ליאון, לקדם מהלך זה ולפעול על מנת שרח' עזה יהיה נת"צ בהקדם. צעד כזה יצמצם משמעותית את הפקקים ברחוב ובשכונה, יפחית את זיהום האוויר והרעש, יאפשר פריחה של העסקים ברחוב ובפשטות יעביר יותר אנשים למחוז חפצם במהירות גדולה יותר".

על העצומה, כאמור, אחראית קבוצת פעילים בשם 'ירושלים של המחר', קבוצה חדשה יחסית, בת שבועיים בסך הכל שבה חברים צעירים וצעירות תושבי ירושלים ואוהביה, שמבקשים לבנות עתיד טוב יותר לעיר.

 

 

"הקבוצה היא יוזמה של פעילים ופעילות ירושלמים שרוצים לקדם אג'נדה סוציאל-דמוקרטית שתיישם פיתוח עירוני וכלכלי בר קיימא של העיר, תחבורה ציבורית איכותית לצד פיתוח תשתיות מוטות הולכי רגל", מציינים הפעילים. "כמו כן, מבקשת הקבוצה לקבל גם דיור בר השגה, שכירות הוגנת ושיפור מערכת החינוך המקומית".

כחלק מהפעילות של 'ירושלים של המחר' הוקמו צוותי עבודה בנושאי תחבורה ודיור אשר עוסקות בפתרונות לאתגרים הרבים בהם העיר נתקלת. צוות תחבורה ממקד את מאמציו בשלב ראשון בקידום נת"צים בעיר בכלל וברח' עזה בפרט. "אין אזרח ירושלמי שלא מתוסכל מסוגיית הפקקים, אך המענה של העירייה הוא סלילה של כבישים חדשים שרק מחמירים את הבעיה", נמסר. "אנחנו נביא לשולחן את הפתרון המיטבי – נתיבי תחבורה ציבורית, אשר ביחד עם הרכבת הקלה יהוו את הפתרון האמיתי לפקקים שתוקעים את העיר".


רחוב עזה (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה)

רחוב עזה (צילום: צוות תוכנית אב לתחבורה)


ערן בן יהודה, ממקימי הקבוצה: "אתגרי הדיור, התחבורה, החינוך, התעסוקה האיכותית, שמירה על הטבע עירוני – הם כולם נושאים השותפים לכל תושבי ותושבות ירושלים. אנו מאמינים שברגע שנשבור את השיח הקלישאתי והרדוד שמסכסך בין האוכלוסיות בעיר, נוכל לבנות עתיד טוב יותר לעיר ירושלים. אנו רואים את הפוטנציאל הזה יום-יום בפעילות שלנו, ואנחנו מתכוונים גם להביא את החזון הזה לבחירות הקרובות למועצת העיר".

 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. אגד

    אי אפשר בעצומה אחת לערבב נתצ ודיור זול
    זה ניגוד אינטרסים
    נתצ בעזה שווה פגיעה בעסקים
    כנראה זה דייר צר עין או אחד שחושב שככה הוא יקבל שקט מהעסקים

  2. הנוסע

    ברחוב עזה צריכה לעבור הרכבת הקלה. התחלה בשער יפו (או מקיף העיר העתיקה מדרום), לרחוב יצחק קריב, גרשון אגרון, עזה, הרב הרצוג, טשרניחובסקי, פיכמן, ש"י עגנון, בני בתירא והתחברות לקו הסגול של הרק"ל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר