המהומות באל אקצא - הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)
המהומות באל אקצא - הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)

על רקע ההסלמה – במשטרת ירושלים מנסים להרגיע את השטח סביב מתחם הר הבית

במשטרה פרסמו במהלך היום, חמישי, את רצף ההתרחשויות שהוביל לעימות במסגד אל אקצא, שהובילו לאחר מכן להסלמה ביטחונית בדרום ובצפון עם מטחי רקטות אל עבר יישובי עוטף עזה ויישובי הגליל המערבי. "שלא יעבדו עליכם", אומרים במשטרה וטוענים כי האשם הוא בהסתה מכוונת ושקרית של ארגוני הטרור. צפו באירועים מהר הבית

פורסם בתאריך: 6.4.23 20:36

תחת הכותרת "ושלא יעבדו עליכם" משטרת ירושלים פרסמה במהלך היום רצף התרחשויות ממתחם הר הבית, כשהמטרה היא להוכיח כי כוחות הביטחון פעלו כשורה והסטטוס קוו במתחם הר הבית נשמר ולא חל שום שינוי משנים עברו. הסיבה לפרסום ההתרחשויות הוא, שוב, הסתה ברשתות החברתיות ומכיוון גורמים פלסטיניים וגורמי טרור, שהיו אלה שגם הובילו, כידוע, להסלמה באזור הדרום במהלך הלילה ולהסלמה בצפון (מתח טילים לעבר הגליל המערבי, ר"ג) בשעות הערב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בנחלאות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ראשית, לטענת משטרת ירושלים, מאז תחילת הרמדאן "מאות אלפי מוסלמים הגיעו עד כה להר הבית לתפילות הרמדאן. הגעתם הבטוחה, חופש הפולחן ואווירת החג שאפיינה את השבועיים האחרונים – התאפשרה בזכות היערכות המשטרה".


<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/aeJme6Yz2-U" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>


עוד טוענת המשטרה כי בימים האחרונים, "ההסתה התגברה, ולתפילות התרוויח׳ (תפילות הערב) הגיעו מאות צעירים ורעולי פנים, שלא בדיוק באו להתפלל במסגד. הם באו במטרה להתפרע ולהפר את הסדר. הם באו עם אבנים, כוורות זיקוקין, קרשים וברזלים לצורך התבצרות אלימה והפרת הסדר".

במשטרה מדגישים כי אותם צעירים רעולי פנים מנעו ממתפללים לצאת מהמסגד וכי כוונתם היתה לייצר הפרת סדר אלימה במיוחד כלפי המבקרים בהר הבית שאינם מוסלמים (תיירים ויהודים). "לצורך כך הם גם השחיתו את המסגד וחיללו אותו", מציינים במשטרה.

 

 

עוד אומרים במשטרה כי למרות ההסתה והקריאות של ארגוני הטרור שכביכול אל אקצא בסכנה. אולם למרות דברי ההסתה, לטענת המשטרה המצב בשטח היה כדלקמן:
– התפילות של המוסלמים נמשכו כסדרם בהר הבית, והר הבית לא היה ולא יהיה בסכנה.
– ביקורי תיירים (85% מהמבקרים) ויהודים (15% מהמבקרים) נמשכו ביומיים האחרונים בהתאם לשעות וכללי הביקור כפי שהיה תמיד.
– אף גדי לא הוכנס להר הבית (לצורך קורבן פסח, ר"ג) והמשטרה פעלה לעצור כל קיצוני שניסה או התכוון לעשות זאת, כמו בכל שנה.



לסיכום, במשטרה גם מסבירים מדוע נאלצו לפעול אל מול מפירי הסדר ומדוע נערך עימות במהלך שעות הלילה והבוקר בסמוך ובתוך מסגד אל אקצא.

"משטרת ישראל לא תאפשר לאף אדם להפוך בית תפילה: מסגד, כנסייה או בית כנסת, למקום המשמש להתבצרות אלימה ולמחסן לשימוש באמל״ח ואבנים", אומרים במשטרה ומוסיפים: "שלטון החוק מתקיים גם ובעיקר במקומות הקדושים. משטרת ישראל לא יכולה לעצום עין אל מול השחתה וחילול של המסגד במטרה ומתוך כוונה של פורעי חוק לנסות ולפגוע בחיי אדם. מאמצי ההידברות הרבים שהתקיימו לא הועילו, וכך גם הנסיונות של שומרי הווקף שבוצעו למנוע את ההתבצרות האלימה.

"לא נשלים עם הניסיון לפגוע במהלך הביקורים התקין בהר הבית או במבקרים ומחובתנו למנוע אותו ולסכלו. הנוהג הקיים בהר הבית כולל תפילות מוסלמים כסדרם לאורך היממה, זאת לצד ביקורי תיירים ויהודים בשעות וימי הביקור המקובלות זה שנים רבות, וכך יימשך".

"אין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית והמקומות הקדושים", מדגישים במשטרה פעם נוספת. "משטרת ישראל לא תאפשר לאף אדם לפגוע בנוהג הקיים בהר הבית, לפגוע בחיי אדם או להפר את הסדר במקום ולהפוך מסגד או כל בית תפילה אחר למחסן אמל״ח ומבצר המשמש לכליאת מתפללים ולהפרות סדר אלימות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר