מצפתל, גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: דור פזואלו)
גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: דור פזואלו)

"הרצחת וגם ירשת" – הפוסט של עיריית ירושלים והתגובות הנזעמות של התושבים

העירייה פרסמה פוסט שבו תמונה של גבעת התורמוסים, המצפתל, בארמון הנציב וקראה לתושבי העיר לצאת לאתרי הטבע. לתגובות הזועמות שהתקבלו אף אחד בכיכר ספרא לא ציפה

פורסם בתאריך: 10.4.23 14:13

עשרות שיתופים ומאות תגובות, רובן ככולן זועמות – בפוסט אחד, חגיגי כביכול, הצליחה עיריית ירושלים לעצבן ולהרגיז את תושבי ותושבות ירושלים.

על מה מדובר? אתמול, ראשון (9.4, ג' חול המועד פסח) פורסמה בדף הפייסבוק של עיריית ירושלים תמונה של גבעת התורמוסים (מצפתל, על פי כל) בארמון הנציב, עם קריאה לצאת לטבע הירושלמי, שנמצא בשיאו.

הפוסט הזה, כאמור, עורר תגובות זועמות מלא מעט תושבים ותושבות, זאת בשל העובדה שעיריית ירושלים קידמה וממשיכה לקדם תוכנית להקמת תחנת משטרה בחלקו הדרומי של 'המצפתל'. תוכנית, אשר לטענת המינהל הקהילתי, התושבים, ארגונים ירוקים ופעילים חברתיים בירושלים, מתנגדים לה נחרצות ונאבקים באישורה ובקידומה – עד כה ללא הועיל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בארמון הנציב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אז מה כתבו הירושלמים והירושלמיות לעירייה? ואר התגובה השנונה ביותר הולך לאיתמר פרחי, שכתב כך: "כל הכבוד לעיריית ירושלים! אל תכנעו לפופוליזם זול, הכי קל זה להילחם נגד הדברים הלא פופולריים שכולם רוצים להילחם בהם כמו טרור, פשע, פקקים, מחירי הארנונה הגבוהים, הנהירה של החילוניים לתל אביב, הרי כולם נגד זה והכי קל להתגייס כנגד זה.

אבל אף אחד לא נלחם בתורמוסים במצפתל, כי זה לא פופולרי להילחם נגד טבע מדהים ונדיר, אבל אתם בכל זאת עושים זאת מבלי להתנצל. אתם לא סחבקים, אתם מנהיגים ומהווים השראה לכל מי שאי פעם לא אהב תורמוסים ופחד להגיד זאת בקול רם!".

אייזק ישראלי כתב: "יד אחת משתבחת בעצמה, בעוד היד השנייה מקדמת את הרס הטבע בכל רחבי ירושלים. בושה! בושה! בושה! לעירייה והעומד בראשה".

הפעיל החברתי יוסי סעידוב, יו"ר מינהל קהילתי גוננים, הגיב לפוסט כך: "זה לא המצפתל שאתם הורסים לטובת תחנת משטרה? איזו צביעות: גם להבטיח לתושבים שהמצפתל לא יפגע, גם לקדם את הריסתו בוועדות התכנון וגם להתפאר בטבע שתהרסו. יש לזה ביטוי מהתנ״ך: הרצחת וגם ירשת".

יונתן פלג שלח כתגובה לינק לתמיכה במאבק להצלת גבעת התורמוסים וכתב – "זו שהעירייה מפרסמת עם יד אחד, בזמן שהיד השנייה פועלת להחריב אותה".

 

 

איריס גולדנר כתבה בפשטות: "עיריית ירושלים מזמינה אותנו ליהנות מרגעיו האחרונים של מצפתל"; מירב שטרנברג-פיתון כתבה: "לא הבנתי, עיריית ירושלים מתהדרת בתמונה היפה הזאת ובהמלצה בזמן שהיא עצמה דוחה מאות התנגדויות של תושבים וארגונים ופועלת להריסת המקום? איזו צביעות".

ענבל קפלן המשיכה כמעט באותו הקו וציינה כי "מצחיק שאתם מתהדרים בתמונה של מקום שאתם מתכננים להרוס תכף. אי-גיון". ואורן צדקיהו הוסיף: "בואו מהר. תהנו. כי תיכף העירייה הורסת את המקום הזה. ואז יישארו רק התמונות".

והנה עוד שלל תגובות: "עיריית ירושלים או עיריית חלם?"; ואז האירוניה ירתה בעצמה ונקברה תחת תחנת משטרה"; "גול עצמי מפואר"; "תחליטו, או שאתם מתגאים בקצת טבע שנשאר או שאתם מחריבים אותו. אי אפשר גם וגם"; "מזמינים את כולנו ליהנות מהמקום הזה לפני שייחרב בחסותכם?", ועוד ועוד ועוד.

כשבעיריית ירושלים הבינו את גודל הפדיחה, לאחר מאות תגובות כמובן, פורסה תגובת הבהרה של העירייה, שבה נכתב כתגובה: "על אף העבודה שמטרתו המקורית של הפוסט היתה לעודד את כלל הציבור לבקר באתרי הטבע הנפלאים שיש לירושלים להציע נבקש לנצל את השיח הער והמבורך שנוצר בתגובות על מנת לחדד את עמדת העירייה בנושא הקמת תחנת המשטרה בארמון הנציב.

"עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בהקמת תחנת משטרה בשכונת ארמון הנציב. זאת, כמענה לצורכי הביטחון בעיר ולצד צמצום הפגיעה בערכי הטבע במקום. לכן, התוכנית שאישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לאחר שביצעה תיקונים בתכנית המקורית, לא תפגע בגבעת התורמוסים הייחודית. בנוסף, הוועדה המקומית המליצה גם לצמצם את זכויות הבנייה באופן משמעותי, להנמיך את גובה המבנה, וכן המליצה שלא תהיה כניסה קבועה לרכב, מתוך השכונה למבנה המוצע. בכך למעשה, פעלה הוועדה לשמור על איזון ראוי בין צרכי הביטחון להגנה על הסביבה".

גם הפעם הירושלמים והירושלמיות לא ויתרו ולא נשארו חייבים. "עוד תשובה מתחמקת שלכם… אבל מה ציפינו", תהה אופיר אוד. ואילו מרב שטרנברג-פיתון הוסיפה תגובה נוספת: כבר יש תחנת משטרה שעונה על צרכי השכונה. אנחנו לא בימי הביניים שצריך להקים מבצר על גבעה כדי לשמור על בטחון התושבים – ממילא עבודת השיטור (החשובה) נעשית באמצעות אמצעים אלקטרוניים, רחפנים, מודיעין וכו. כל החלופות שהוצעו על ידי תושבים ופעילי סביבה נדחות שוב ושוב על ידי העירייה, ואין שום ״איזון״, רק יריקה בפרצוף לתושבי השכונה והעיר כולה, שמבקשים לקיים בגבעה פעילות קהילתית חשובה וליהנות ממרחב טבע נדיר שמושך אליו מבקרים מכל הארץ".

תגובות נוספות: "עיריית ירושלים, די לחרטט"; "התורמוסים מרכינים את ראשם ומודים לכם על המלצתכם להנמיך את גובה המבנה"; "עיריית ירושלים איך אתם יכולים לפרסם לתושבים לבוא ולהנות מפנינות הטבע שאתם הורסים במו דחפוריכם, למרבה הצער, הוצעו לעירייה מעל לחמישה חלופות למיקום תחנת המשטרה והחלטתם להתעלם מכולם", ועוד ועוד תגובות.

כשנראה שהיטיבו לסכם ענבל קפלן, שכתבה, "וואו! אין לי מילים! כאילו אתם עיריית תל אביב ולא מחוברים למציאות פה בכלל. מדהים!", ומשה ארון שציין, "שטויות יפות".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. אזרח מודאג

    מוטב שהעירייה הכושלת בכל מדד שהוא (פרויקטים של.תחבורה שניסחבים חודשים רבים ,טינופת ברחובות , תאורה מיותרת שפועלת יומם וליל ליד עצים , חוסר תעסוקה לצעירים ,פטור ממסים לחרדים
    ועוד ועוד ) . לכן מוטב שהעירייה הזו תיכלה מהעולם .הפגיעה בגבעת התורמוסים הינה סימפטום לשלומיאליות השערורייתית שבה . כולנו אשמים שאיפשרנו לה להיבחר ולהיתקיים !
    בבחירות הקרובות נבוא חשבון עם לאון ונידאג שלא יבחר יותר !

  2. אזרח נוסף מודאג

    אני בעד לבוא חשבון באוקטובר הקרוב!!!
    עירייה כושלת ונכשלת בכל מדד אפשרי

  3. אנטי מגלומניה

    ראש העיר לאון לא יבחר שנית . עלבחירתו הטעות הטראגית בבחירתו כבר גילו תושבי העיר.
    ראש עיר הזוי ושבוי בידי חרדים קיצוניים . אסון לעתיד העיר ולתושביה !!!!

  4. דאגה לטבע

    אכן ראש עיר שיזכר לדראון עולם כמחריב ומשמיד
    פינת טבע ומחמד כגבעת התורמוסים ,היקרה
    לליבנו והחיונית לשמירת הנוף והטבע הנדיר ,באשר
    הוא . בבוא יום הבוחר ,ניגמול למ.לאון על שרירות ליבו והיתעמרותו בשמורות הטבע . הוא יצטרף לישיבה חרדית שדואגת שירושלים תמשיך להיות העירייה הענייה בישראל , על חשבון שאר התושבים !!!

  5. תושב ותיק

    מוטב שראש העיר לאון ידאג לעתיד הצעירים שבוחרים בהמוניהם לעקור לשפלה מהבירה הענייה
    בערי ישראל . במקום זאת הינו מיתרפס לחרדים ובונה את כוחו האלטורלי על אוכלוסיה נחשלת ומרודה,ללא עתיד (השם ירחם) . כל העיר תקועה בפקקים בלתי ניגמרים בגלל ניהול כושל ומגלומניה של איש אחד
    שדואג להרס הטבע ושמורות נדירות !!!

  6. יוני

    עצוב מאוד, שככה מזלזלים באנשים ובטבע, זה המשך של זלזול מתמשך בתשתיות וכבישים עמוסים והרוסים, אבל לצערי את הגלגל כבר אי אפשר להשיב, אפילו הלוחם הגדול עופר גרקוביץ כבר פרש, גם הוא הבין שהכל אבוד וחבל על המאמץ והכח לשנות, חבל מאוד…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר