פרופ' אבי ריבקינד, מגדל האשפוז בהדסה עין כרם (צילומים: ארנון בוסאני, דוברות הדסה)
פרופ' אבי ריבקינד, מגדל האשפוז בהדסה עין כרם (צילומים: ארנון בוסאני, דוברות הדסה)

פרופ' ריבקינד: "הבחירה הפתיעה אותי ובד בבד מסבה גאווה עצומה והתרגשות רבה"

פרופ' אבי ריבקינד, שנבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-75 לישראל, בהתייחסות ראשונה: "סגירת מעגל עבורי ועבור משפחתי. כבן לניצולי שואה אשר חוו תלאות קשות עד הגעתם ארצה, אני מקדיש להם את התואר והכבוד הגדול"

פורסם בתאריך: 16.4.23 21:45

פרופ' אבי ריבקינד, מייסד מערך הטראומה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ישיא משואה ביום העצמאות ה-75 למדינת ישראל – כך הודיעה הערב (ראשון) השרה מירי רגב.

לאחר בחירתו להדליק את המשואה מסר פרופ' ריבקינד: "הבחירה המכובדת להדלקת המשואה הפתיעה אותי ובד בבד מסבה גאווה עצומה והתרגשות רבה. זוהי סגירת מעגל עבורי ועבור משפחתי, וכבן לניצולי שואה אשר חוו תלאות קשות עד הגעתם ארצה, אני מקדיש להם את התואר והכבוד הגדול. תודתי לוועדת הבחירה ולשרה רגב על ההכרה בעשייתי ובתרומתי למדינת ישראל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


פרופ' ריבקינד, בן 74 (נולד ב-ז' באייר 1949 – שנה ויומיים אחרי הקמת המדינה), מתגורר בשכונת משכנות האומה, הוא פרופ' לכירורגיה ומומחה לטראומה בבית החולים הדסה עין כרם. כאמור, הוא יזם והקים את יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, היחידה הראשונה בישראל, זאת על רקע גל פיגועי הטרור הקטלניים בשנת 1992. הוא כיהן כמנהל המחלקה הכירורגית וניהל את אגף רפואה דחופה (מלר"ד) בהדסה.

 

 

פרופ' יורם וייס, מנכ"ל הדסה, אומר בשיחה עם "כל העיר": "בחירה ראויה מאוד. מגיע לאבי את כל הכבוד. יש לו תרומה אדירה לנושא הטראומה והטיפול בנפגעי טראומה במדינת ישראל. הוא עשה את המהפכה הגדולה, וצריך לתת לו את כל הקרדיט על העניין הזה. ההצלחה הגדולה שלנו בטיפול בנפגעי טראומה בתקופת הפיגועים בשנות ה-2000 היא הרבה בזכות התשתית שהוא העניק למדינת ישראל".

עוד הוסיף פרופ' וייס: "ברמה האישית הוא מורה שלי. הוא סייע לי מאוד כשקיבלתי את המינוי למנהל טיפול נמרץ כירורגי של הדסה, עבדנו מאוד הדוק ביחד. אנחנו בהדסה מתרגשים מאוד, ובוודאי שנחגוג איתו. זה כבוד גדול להדסה, אבל זה בעיקר מכבד את אבי ואת העשייה ללא הפשרות שלו במהלך כל השנים לנפגעי טראומה. יש לו תרומה משמעותית והוא ראוי ביותר".

בהודעה של השרה רגב על בחירתו של פרופ' ריבקינד (ביחד עם אישים נוספים בהם תא"ל במיל' אביגדור קהלני, השחקן והקומיקאי שלום אסייג, בעלת יקב טורא בשומרון ורד בן סעדון ואחרים), נאמר: "במשך שנותיו הרבות עמד בחזית המענה הרפואי לנפגעי טרור בבירה, והוא מוביל המיזם הארצי 'צעירים נוהגים אחרת' להסברת הסיכון שבנהיגה לא זהירה. פרופ' ריבקינד מלווה בהתנדבות ארגוני רפואה וסיוע רבים, מייעץ לקצין רפואה ראשי בצה"ל בתחום כירורגיה כללית וטראומה, ומוביל את ועידת ישראל לרפואה אותה יזם והקים".


פרופ' אבי ריבקינד (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' אבי ריבקינד (צילום: דוברות הדסה)


השרה רגב הוסיפה: "עבודתו החלוצית של פרופ' ריבקינד הצילה אינספור בני אדם, בלי כל הבדל דת גזע ומין. במקצוענות שלו, באהבת האדם שלו, במסירות ובמרץ הבלתי נלאה, פרופ' ריבקינד הוא הסמל של רפואת הטראומה הישראלית".

פרופ' ריבקינד, בנם של ניצולי השואה מנחם ולוסיה, נולד וגדל בראשון לציון. לירושלים הוא הגיע בשנת 1973 בשל לימודי רפואה בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית. לאחר סיום לימודיו הוא עבר לארצות הברית, שם התמחה ביחידת שוק טראומה, ועם חזרתו לישראל הוא החל בייזום ובהקמה של יחידת הטראומה בהדסה עין כרם.

פרופ' ריבקינד, כידוע, היה זה שטיפל וניתח את אריאל שרון ז"ל בתקופה שבה היה ראש הממשלה, והיה רופאם של אישים נוספים בהם אהוד אולמרט, האדמו"ר מקאליב ר' מנחם מנדל טאוב ועוד.

בשנת 2018 זכה פרופ' ריבקינד באות יקיר ירושלים שהעונק לו על ידי ראש העיר דאז ניר ברקת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גדעון מ

    אבי היקר, משך כל השנים שפניתי אלייך או אחרים שפנו אלייך ,תמיד עזרת לכולם ,ותמיד איך אומרים בשפת החברה?היית 10 .
    אתה תפארת מדינת ישראל!!
    מאחל לך בריאות וכל הטוב שבעולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר