דרכון ישראלי ללא קרדיט - רפי צילם

אחרי כאוס של שנתיים: חידוש דרכונים ללא תור מראש

הסוף לתורים הארוכים? הניסיון לקצר הליכים ולהקל על האזרחים יצא הבוקר לדרך בלשכת משרד הפנים ברחוב שלומציון המלכה וב-3 לשכות נוספות ברחבי הארץ. יחד עם זאת - קחו בחשבון שצפויים תורים ארוכים בלשכות. "תתאזרו בסבלנות", מדגישים במשרד הפנים

פורסם בתאריך: 14.5.23 08:36

לאחר מחדש של שנתיים – החל מהיום, ראשון, ולמשך החודש הקרוב – ניתן יהיה לחדש דרכונים ללא תור שנקבע מראש בלשכת משרד הפנים ברחוב שלומציון המלכה (כמו גם בלשכה המרכזית בתל אביב, בחיפה ובבני ברק). אבל הנה אזהרה מראש – קחו הרבה אוויר אם בכוונתכם להגיע למשרד הפנים – התורים ארוכים. ארוכים מאוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית מנחם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כן, אחרי כאוס שחגג פה במשך השנתיים האחרונות, בעקבות מגפת הקורונה, נראה כי במשרד הפנים הבינו שמשהו חייב להשתנות. מדובר על יוזמה של שר הפנים החדש משה ארבל, אשר הציג לפני כשבועיים את הפתרון שאמור לתת מענה כלשהו לכאוס.

על פי מתווה ארבל – החל מהיום, ראשון, 14.5, לשכות משרד הפנים הגדולות בישראל – ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע – יפעלו במשך חודש שלם במתכונת מורחבת וייתנו מענה לאזרחים שצריכים ומעוניינים לחדש/להוציא דרכון כל זאת ללא צורך לקבוע תור חודשים רבים מראש.

הלשכות הללו יפעלו השעות 7:30 ל-22:00 ויקבלו את כל מי שנפשו חפצה בדרכון – ללא תור מראש, אבל כן עם התמודדות עם תורים ארוכים שצפויים להשתרך בלשכות עצמן (כך על פי הצפי של משרד הפנים).

 

 

כדי לקבל את השירות תצטרכו לעשות כמה דברים לפני הגעתכם ללשכות משרד הפנים הרלוונטיות – ראשית, צריך להגיע עם תעודת זהות ודרכון קודם (אם יש). הנוכחות של מבקשי הדרכון היא חובה. בנוסף, יש לשלם מראש באתר האינטרנט של משרד הפנים.

במשרד הפנים מבקשים, שבמידה וקבעתם תור לחודשים הקרובים, ובכל זאת אתם רוצים לקבל שירות באחת הלשכות החדשות, אתם יכולים לעשות זאת, אבל תבטלו את התור שקבעתם על מנת לאפשר לאזרחים אחרים לקבוע.

השר ארבל אמר היום כי "אזרחי מדינת ישראל המהלך הזה נועד בשבילכם. כל עובדי רשות האוכלוסין וההגירה רתומים למהלך. כולנו רוצים לפתור את המשבר כמה שיותר מהר. יש לי בקשה, תתאזרו בסבלנות, יהיו תורים ארוכים, אני יודע שהמהלך הזה יביא הרבה אנשים ללשכות. הלשכות יהיו פתוחות המון שעות, חמישה ימים בשבוע, תערכו מראש לחכות כמה שעות, תגיעו ביום שיש לכם אפשרות להמתין לתורכם. הרשות תשלח לאזרח סמס כחצי שעה לפני מועד התור שלו כדי לחזור חזרה".

לדבריו, "מטרת התהליך היא להוביל שינוי תפיסה בו אנחנו מבינים את החשיבות הראשונה של המשך הפתרונות של רשות האוכלוסין למתן דרכונים ביומטריים. אנחנו מקווים שזה יתן מענה לחודשי יולי אוגוסט. הגיע הזמן שנחולל שינוי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר