הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הקרב על השבת בהר חומה: הוגשה בקשה לביזיון ביהמ"ש כנגד המינהל הקהילתי

לטענת מגישי הבקשה, קבוצת תושבים וסגן ראש העיר יוסי חביליו, פסיקת בית המשפט המחוזי בנושא כי יש להפעיל את הבריכה בשבתות לתקופת ניסיון של שנתיים הובילה את המינהל הקהילתי להשאיר את המתחם סגור גם בימי חול

פורסם בתאריך: 20.6.23 11:04

האם מינהל קהילתי הר חומה מחזיק את הקאנטרי קלאב החדש בשכונה כבן ערובה במאבק סביב סוגיית פתיחת הבריכה בשבתות ובחגים? השאלה הזו בדיוק צפויה להגיע בקרוב לדיונים בבית המשפט המחוזי, זאת בעקבות בקשה לביזיון בית המשפט שהוגשה כנגד המינהל הקהילתי והיו"ר שלמה גולברי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הבקשה לביזיון בית המשפט הוגשה על ידי קבוצת התושבים וסגן ראש העיר יוסי חביליו, שהיו אלה שעתרו בעבר לבית המשפט בנושא. כזכור, פתיחת בריכת הקאנטרי החדש בשבתות ובחגים הפכה למאבק ייצרי על הצביון והזהות של הר חומה. בחודש ינואר האחרון, לאחר חודשים ארוכים של חוסר ודאות, פסקה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים מירי אלוני כי הבריכה תופעל בשבתות ובחגים לתקופת ניסיון של שנתיים, ואם לאחר מכן ידרוש הציבור החרדי לסגור אותה בסופי שבוע ובחגים הנושא ייבחן מחדש.

אולם מאז – נותר הקאנטרי בהר חומה סגור, וזאת למרות שעבודות הבנייה וההקמה של המתחם הושלמו. תחילה טענו במינהל הקהילתי שהבנייה אמנם הסתיימה, אך נותרו עדיין עבודות להכשרתו של המתחם והתאמתו לקהל הרחב, אך ככל שעוברים וחולפים הימים – הנושא מתסכל יותר ויותר את התושבים. בכל כמה שבועות עולה הנושא לדיון בקבוצת הפייסבוק השכונתית והמאבק הייצרי נפתח מחדש. בדיונים הללו עולה הטענה כי אין סיבה להשארת הקאנטרי סגור – פרט לנושא של השבת.

כעת, כאמור, הדבר ייבחן בבית המשפט, והמינהל הקהילתי יידרש לתת תשובות לבית המשפט.


בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


הבקשה לביזיון בית המשפט הוגשה על ידי סגן ראש העיר חביליו, עו"ד במקצועו, שמלווה את התושבים הפלורליסטים בהר חומה מתחילת מאבקם. בבסיס הבקשה לביזיון בית המשפט עומדת הטענה כי המינהל הקהילתי, אשר הגיש ערעור לבית המשפט העליון, נמנע מלפתוח את הבריכה ואת הקאנטרי כולו בשל סוגיית הפתיחה בשבתות.

 

 

במסגרת הבקשה לביזיון בית המשפט הוגש תצהיר של גורמי מקצוע בעיריית ירושלים שקבעו לאחרונה כי אין כל מניעה טכנית או בירקורטית לפתוח את הבריכה באופן מיידי או תוך פרק זמן קצר, אולם למרות זאת – הפתיחה מתעכבת ומעוכבת. עוד נטען בבקשה לביזיון בית המשפט כי המינהל הקהילתי התעלם ממכתבי התראה שנשלחו, מבקשות חוזרות ונשנות של תושבי השכונה המעוניינים להשתמש בבריכה ומאזהרות של גורמי מקצוע רלוונטיים.

בבקשה לביזיון בית המשפט נכתב, בין השאר, כי "למיטב ידיעת המבקשים, מבחינה פיזית הבריכה מוכנה לפתיחה. אולם, עד היום לא עשו
המשיבים (המינהל הקהילתי והיו"ר, ר"ג) את הפעולות הדרושות לפתיחת הבריכה בפועל, וכוונתם הנה שלא לפתוח את הבריכה כל עוד הם יצטרכו להפעילה גם בשבתות וחגים".


מתחם הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

מתחם הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


בהמשך נכתב: "העובדה שהבריכה עומדת סגורה למרות שהיא מוכנה להפעלה, פוגעת גם בתושבים החילוניים, גם בתושבים הדתיים שרוצים להשתמש בבריכה גם בשאר ימות השבוע, וגם בתושבים החרדים המתונים שישתמשו בבריכה בימי חול גם אם תהיה פתוחה בשבת. זוהי התמצית של בקשה זו: לדאוג שהמינהל הקהילתי יקיים את פסק הדין שניתן, ושלילדים והמבוגרים בשכונת הר חומה תהיה את האפשרות לממש את זכותם לרחוץ בבריכה או לקיים פעילות ספורטיבית-בריאותית מסוג שחייה בכל ימות השבוע, כפי שנקבע בפסק הדין".

סגן ראש העיר חביליו מוסר בשיחה עם "כל העיר": "הציבור המתון בירושלים, אותו אני מייצג, לא מוכן להרכין ראש בפני הקיצוניות החרדית או החרד"לית. מעבר לבזיון בית המשפט, החלטת המינהל הקהילתי שלא להפעיל את הבריכה בשבתות למרות פסק הדין הברור – כמוה כהכרזת מלחמה על הציבור הלא-חרדי בשכונה. הר-חומה לא תהפוך למאה שערים, ואני לא אאפשר למינהל הקהילתי לדחוק את תושביו הליברליים החוצה מהשכונה והעיר. כל תוצאה אחרת מלבד פתיחת הבריכה בשבת באופן מיידי – משמעותה הריסת יחסי השכנות הטובה הקיימים כיום, והפיכת הר-חומה לשכונה קיצונית וסגורה. אנחנו בפתחו של הקיץ, ומי שלא רוצים לשחות בשבת – יכולים להישאר בבית, אבל לא יעלה על הדעת שהם יחזיקו כבני ערובה את יתר התושבים ואת הבריכה החדשה – שהוקמה בעלות של כ-60 מיליון שקל מכספי ציבור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זאת דוגמא מצויינת לטענות השמאל על כפייה דתית ,אני גר בשכונה ימני בדעותי ומצביע ליכוד תמיד אבל גם אני לא מסכים שהמתחם ישאר סגור בשבתות לא נית לכפייה דתית להשתלט עלינו .

  2. נגד עסקנים חרדים

    כל הנסיונות מצד החרדים להחזירנו לימי הביניים
    ולתקופות חשוכות ,יעלו בתוהו . מצדם של החילונים , שהחרדים יסתגרו במאה שערים ובביתר עלית .
    החילונים יעלו על הבריקדות וילחמו בדמם ,על שמירת חופש המצפון והדת . בלעדי החילונים בירושלים ,העירייה תפשוט רגל ותקבץ נדבות .

  3. נגד הישתלטות חרדית

    מספיק ודי עם החזירות החרדית . רואים רק את עצמם וחושבים שהחילונים הינם "חמורו של המשיח".
    על החילונים להכריז על מרד מיסים לעירייה ,אם תיכנע לגחמות הרבנים ותסגור את בריכת הר חומה בשבת .נעירייה "תרד על ברכיה" ,אם החילונים ינטשו את ירושלים בהמוניהם !

  4. ציון

    קומץ חילונים צעקנים מנסים להבעיר את השכונה. 95 אחןז דתיים שלא רוצים חילול שבת נגררים לבית המשפט בגלל קומץ הזויים בראשם המסית חביליו. פשוט בושה.
    בסוף יפתחו בשבת והחילונים האלה יבואו פעמיים וילכו הבייתה. והמתחם ישאר נטוש.

  5. תושב העיר

    בבחירות הקרובות החילונים ילמדו את ראש העיר
    מ. לאון לקח ויבואו עימו חשבון כשיבחרו בחביליו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר