הדסה עין כרם (צילום: דוברת המרכז הרפואי הדסה)
הדסה עין כרם (צילום: דוברת המרכז הרפואי הדסה)

לאחר שסבל מכאבים במשך שנתיים: ניתוח גב בהדסה הציל צעיר בן 20 משיתוק עקב גידול ענק בגבו

הצעיר התלונן במשך שנתיים על כאבים בצוואר, אך לא הופנה לרופא במוסד בו הוא חוסה. עם האבחנה של גידול בעמוד השדרה, נותח בהדסה עין כרם וניצל משיתוק

פורסם בתאריך: 21.6.23 14:07

צעיר כבן 20, שסבל במשך שנתיים מכאבים בצוואר שסיבתם לא אובחנה, ניצל משיתוק בשתי רגליו הודות לניתוח דחוף להסרת גידול ענק מגבו, שבוצע בהדסה עין כרם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד


מחפשים דירה בקטמון הישנה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"במשך השנים האחרונות שוהה בן ה-20 במוסד באזור ירושלים", נמסר ל"כל העיר". "כשהחל לסבול מכאבים חוזרים בצווארו, לא שיער הצוות כי מדובר באירוע חריג ופעל במענה מקומי. כאשר הלכו וגברו הכאבים והפכו לבלתי נסבלים והוא התקשה משמעותית בהליכה, הופנה לבדיקה אצל רופאה אשר אבחנה בגידול ענק בגבו. הוא נשלח מיידית לבית החולים הדסה עין כרם, היישר אל יחידת עמוד השדרה במערך האורתופדי לטיפולך ניתוחי".

ד"ר ג'וש שרודר, מנהל יחידת עמוד השדרה במערך האורתופדי בהדסה, שניתח את הצעיר יחד עם ד"ר אוהד עינב, מספר: "קיבלתי טלפון דחוף מרופאת המשפחה שטיפלה באותו בחור שהתלונן על כאב הולך ומתגבר, שהסתבר שמקורו בגידול בגב. עם גילוי הממצא הופנה אלינו להדסה עין כרם, וכאן אושפז מיידית לניתוח דחוף. כאשר פגשתי אותו, נגלה לי בחור שסובל מכאבי גב קשים, מכאבי צוואר בלתי נסבלים, ומאוד מתקשה בהליכה. בבדיקות הדמיה שביצענו, נחשף גידול מאוד גדול, שהפעיל לחץ משמעותי על חוט השדרה וסיכן את החולה".

לאור הממצאים נלקח הצעיר לניתוח דחוף שבוצע על ידי ד"ר שרודר, יחד עם ד"ר אוהד עינב והמרדים ד"ר יואל שפירא. "המצב הכללי של הצעיר היה לא טוב", מדגיש ד"ר שרודר. "הנער היה בסכנה לשיתוק מלא אם לא היה מופנה לטיפול מיידי כבר בשלב זה. הניתוח במקום כה מורכב עם לחץ קשה של הגידול הינו מאתגר ומסוכן.

"במהלך הניתוח ד"ר אוהד עינב ואני ביצענו כריתה של הגידול וייצוב החוליות, תוך שימוש בטכנולוגיות עילית, קרי רובוטיקה וסכין אולטרסונית, אשר סייעו בהרחקה מדויקת של הגידול מעל חוט השדרה. ההליך לווה בקושי משמעותי, שהרי האזור כולו הושפע והתעוות מן הגידול הענק שהלך וגדל עד שהגיע לממדיו הנוכחיים – בטרם אובחן. לשמחתנו, הניתוח עבר בהצלחה. הגידול נכרת והנער התאושש באופן משביע רצון וחזר ללכת על רגליו. הוא מרגיש טוב יותר והשתחרר מכל הכאבים שליוו אותו בשנים האחרונות".

ד"ר שרודר מבקש להדגיש בפני הציבור עד כמה כאבים ממושכים, המשפיעים על התפקוד היומיומי מחייבים אבחון רפואי. "חשוב לזכור כי כאב ממושך, המלווה אף במגבלת תנועה, מחייב בדיקה רפואית מלאה ומקיפה ואבחון, כדי לא להגיע לרגע בו זה מאוחר מדי. הדבר חשוב שבעתיים באוכלוסיות מוחלשות אשר לעיתים אינן מסוגלות לבטא באופן ברור את סבלן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר