אניה בוקשטיין בסרט "הפילגש" (למעלה משמאל עם כיוון השעון), סינמטק ירושלים, ששון גבאי בסרט "בתי אהובתי" (צילומים: דניאל מילר, יחסי ציבור, סינמטק ירושלים)
אניה בוקשטיין בסרט "הפילגש" (למעלה משמאל עם כיוון השעון), סינמטק ירושלים, ששון גבאי בסרט "בתי אהובתי" (צילומים: דניאל מילר, יחסי ציבור, סינמטק ירושלים)

יותר ממאה סרטים, תחרויות נושאות פרסים ועוד: כל הפרטים על פסטיבל הקולנוע ירושלים

מהדורתו ה-40 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח, כמיטב המסורת, באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ביום חמישי, 13.7, תחת כיפת השמים, בהשתתפות כ-6,000 צופים ואורחים, ובו יוקרן סרט הפתיחה - "גולדה", של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 4.7.23 08:17

פסטיבל הקולנוע ירושלים, אירוע הקולנוע המוביל בישראל, יתקיים בפעם ה-40 בין התאריכים 7.13.7-23. הפסטיבל ייפתח בבריכת הסולטן עם הקרנת הבכורה של "גולדה", סרטו של זוכה האוסקר גיא נתיב בכיכובה של זוכת האוסקר הלן מירן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בפסטיבל יוקרנו הזוכים בשלושת הפרסים המרכזיים בפסטיבל קאן: "אנטומיה של נפילה" של הבמאית ז׳וסטין טרייה, שקטף את דקל הזהב, ינעל את הפסטיבל, ולצדו יוקרנו גם הזוכה הגדול של תחרות "מבט מסוים", "איך לעשות סקס", וכן הזוכה בפרס מצלמת הזהב, "בתוך פקעת הזהב". בנוסף יוקרנו הסרטים שזכו בפרסים הגדולים של פסטיבלי טורונטו ("ילד אורז"), סאנדנס ("אלף ואחד") וברלין.

התוכנית כוללת סרטים בולטים רבים מהשנה החולפת, ובהם זוכים גדולים של הפסטיבלים הבינלאומיים הבולטים בעולם כמו ברלין, קאן, ונציה וסאנדנס. הסרטים יוקרנו בארבעת האולמות של סינמטק ירושלים, בקולנוע לב סמדר, באולם הקולנוע החדש והמשובח במוזיאון הסובלנות ובמוקדים נוספים ברחבי העיר.

גם השנה יקיים הפסטיבל תחרויות נושאות פרסים לקולנוע בינלאומי: התחרות הבינלאומית, תחרות הביכורים הבינלאומית, תחרות ברוח החופש והתחרות ע״ש שנטל אקרמן. לצד התחרויות הרשמיות, יוקרנו סרטים בינלאומיים בשלל מסגרות נוספות, בהן: מאסטריות ומאסטרים, פנורמה, גאלה, סינמאניה ואמנות בצומת.

לרגל חגיגות ה-40 של הפסטיבל, מסגרת הקלאסיקות תוקדש השנה לסרטים שהוקרנו במהלך העשור הראשון של הפסטיבל. כמו כן, הפסטיבל יקיים זו השנה החמישית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב הקרנות של סרטי הפסטיבל, ללא תשלום.


אניה בוקשטיין ב"הפילגש" | צילום: ורד אדיר, יחסי ציבור

אניה בוקשטיין ב"הפילגש" (צילום: ורד אדיר, יחסי ציבור)


הפסטיבל יציג גם תוכנית איכותית של סרטים ישראלים, שבמרכזה תחרויות נושאות פרסים לקולנוע עלילתי, תיעודי, קצר ונסיוני. הסכום הכולל של הפרסים שיחולקו בתחרויות הישראליות והבינלאומיות השנה – יעמוד על כמיליון שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר