אוהדי בית"ר ירושלים באצטדיון טדי (צילום: גיא אדרי)
אוהדי בית"ר ירושלים באצטדיון טדי (צילום: גיא אדרי)

בקשה לתביעה ייצוגית נגד העירייה: לא אוכפת עישון באצטדיון טדי

שני אוהדי בית"ר ירושלים הגישו באמצעות עו"ד מתן פריידין בקשה לתביעה ייצוגית בסך של לפחות 3 מיליון שקלים כנגד עיריית ירושלים וחברת אריאל, בטענה כי הן לא אוכפות את החוק ומונעות עישון ביציעים, כולל עישון של חומרים החשודים כמריחואנה

פורסם בתאריך: 10.7.23 09:57

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד עיריית ירושלים והחברה העירונית אריאל בגין הפרת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים, בגין רשלנות בטיפול במניעת עישון באצטדיון טדי ובגין אי אכיפת האיסור על עישון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת משואה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הבקשה לאישור התביעה הייצוגית הוגשה על ידי עו"ד מתן פריידין, ממשרד נחשון-פריידין ושות', בשמם של שני אוהדי בית"ר ירושלים, אשר מנויים למשחקי הקבוצה ופוקדים באופן קבוע את אצטדיון טדי.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט לאישור התביעה הייצוגית מפורט כי י.מ (השם המלא שמור במערכת, ר"ג), תושב ירושלים, מגיע כמעט לכל משחקי הבית של בית"ר ירושלים המתקיימים באצטדיון טדי, ובכל משחק הוא נחשף לאוהדים המעשנים ללא כל הפרעה ביציעים, זאת בניגוד גמור לחוק שאוסר על עישון במקומות ציבוריים.

בבקשה לאישור התובענה הייצוגית נכתב עוד כי בשל הנוהג הפסול של עישון ביציעים, י.מ נאלץ בכל משחק להיות מעשן פסיבי בלא שיש כל אכיפה. עוד נטען כי באצטדיונים אחרים בישראל שאליהם מגיע י.מ ישנה אכיפה בנושא עישון ופקחים נותנים דוחות למעשנים.


אצטדיון טדי (צילום: יח"צ אריאל)

אצטדיון טדי (צילום: יח"צ אריאל)


על פי הבקשה לאישור התביעה הייצוגית, האוהד השני, ש.ג (שמו המלא שמור במערכת), גם הוא תושב ירושלים, הגיע עם ילדיו הקטנים למשחק באצטדיון טדי, שם נחשפו הוא וילדיו למספר אוהדים שעישנו בסמוך אליהם. בכתב התביעה מצוין כי פניה של ש.ג לסדרנית נעתה בסירובה לדרוש מהמעשנים להפסיק לעשות כך, תוך הסבר שאין בסמכותה לעשות זאת. על כן, כך לפי כתב התביעה, ש.ג. נאלץ לעבור מקום כדי להתרחק ממטרד העישון.

 

 

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית נכתב עוד כי "לא מעט אוהדים במקום לא הסתפקו בסיגריות רגילות (שהינן מסוכנות לבריאות ומדיפות ריח רע כשלעצמן), אלא אף עישנו גראס, שהוא בעל ריח חריף ובלתי נסבל, הגורם למטרד והפרעה חמורה לכל מי שנמצא בסביבת המעשן. על אף שבמקום היו שוטרים וסדרנים רבים ששמרו על הסדר הציבורי, אף אחד מהם לא מצא לנכון לאכוף את הוראות הדין בעניין מניעת עישון במקום ציבורי".

בעניין זה מצורף לכתב התביעה תיעוד של אנשי אבטחה, משטרה וסדרנים אשר נמצאים בסמוך למעשנים ואינם עושים דבר כדי למנוע את העישון.

כאמור, בבקשה לאישור התביעה הייצוגית מצוין סך של 3,000,000 שקלים, ואולי אף מעבר לכך. בנוסף, מבקשים התובעים מבית המשפט סעדים נוספים: מתן צו עשה הכולל לוחות זמנים ברורים ומוגדרים לפעול למיגור העישון ברחבי האצטדיון, כולל שימוש בפתרונות טכנולוגיים להטלת קנסות על מעשנים (כנהוג באצטדיונים אחרים לטענת התובעים) והפעלת סמכויות אכיפה שניתנו לעיריית ירושלים על פי חוק.


עו"ד מתן פריידין צילום מיטל אזולאי

עו"ד מתן פריידין (צילום: מיטל אזולאי)


עו"ד מתן פריידין, המייצג את התובעים: "נגע העישון במקומות ציבוריים בישראל הינו מכת מדינה. החוק מחייב בעלים ומחזיק בעסק או מתחם לדאוג לקיום החוק בשטחם. הדברים חמורים יותר באצטדיון עירוני, המכיל עשרות אלפי מקומות ובו על העירייה והחברה העירונית לעשות את המינימום הנדרש, כדי לוודא שהחוק לא יופר ולא ייגרם נזק בריאותי ומטרדי ריח לציבור הרחב. שעה שהעירייה וחברת אריאל לא עשו את תפקידן, אנו נבקש מבית המשפט לכפות עליהן לעשות זאת, במסגרת תביעה זו".

במענה לפניית "כל העיר", שכללה גם נתונים אודות מספר הדוחות שניתנו במשחקי בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, נמסר מעיריית ירושלים ומחברת אריאל: "התביעה טרם נמסרה לידי העירייה ולידי חברת אריאל. לכשתתקבל, היא תילמד וההתייחסות תינתן בבית המשפט כמקובל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מעשן סובל

    מגרשי כדורגל זה לא קונצרט. תנו לאנשים לעשן באויר הפתוח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר