קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)
קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)

הישג אדיר לתושבי קרית היובל: בוטלה העברת מבנה 'ליידי דייויס' לבית הספר החרדי בנות יעקב

השופטת שירלי רנר ביקרה בפסיקתה את התנהלות העירייה ואת הנסיון להקצות את המבנה בנוהל מקוצר, לאחר שכבר הושקעו כספים רבים לצורך התאמתו לצרכי רשת ׳בית יעקב׳. סגן ראש העיר חביליו, ממובילי המחאה נגד ההקצאה: "הישג אדיר לציבור הציוני והליברלי בירושלים". בדגל התורה מציינים כי "בושה שבית המשפט נתן ידו להמשך הפגיעה והרדיפה של תלמידות קרית היובל". העירייה: "החלטה זו תגרום לאלף תלמידות להיות ללא מענה חינוכי ובמקביל לבית הספר לעמוד ריק"

פורסם בתאריך: 11.7.23 18:40

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את העברת מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' בקרית היובל לידי בית הספר החרדי 'בנות יעקב'.

בפסיקתה, ביקרה השופטת שירלי רנר את התנהלותה של עיריית ירושלים ואת נסיונה להקצות את המבנה בנוהל מקוצר, לאחר שכבר הושקעו כספים רבים לצורך התאמתו לצרכי רשת ׳בית יעקב׳, וקבעה כי "אין לרתום את העגלה לפני הסוסים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בהתאם להחלטה, וכפי שדרשו העותרים לבית המשפט – קבוצת פעילים חברתיים מקרית היובל והורים לתלמידי בית הספר ליידי דייויס, רשת ׳בית יעקב׳ לא תוכל להיכנס אל המבנה בשנת הלימודים הקרובה, ובטרם ייערך למבנה הליך הקצאה מלא כנדרש בחוק. למעשה, פסיקת בית המשפט לא מאפשרת לעיריית ירושלים להתחיל בהליך הקצאה מחודש למבנה לפני הבחירות לעירייה בסוף אוקטובר.

סגן ראש העיר יוסי חביליו, ממובילי המאבק נגד פינוי ׳עמל ליידי דייויס׳ מקרית היובל, ומי שליווה את העותרים כנגד המהלך, אומר בשיחה עם "כל העיר: "עתידה הציוני של קרית היובל ניצל היום על ידי בית המשפט, ובניגוד לנסיונות העירייה למכור את השכונה לטובת תמיכה חרדית פוליטית בבחירות הקרובות. זהו הישג אדיר לציבור הציוני והליברלי בירושלים כולה, ואני מקווה שהוא מסמל את סוף תקופת הביזה של מבני הציבור והקופה הציבורית לטובת אינטרסים פוליטייים פסולים. בבחירות הקרובות אנחנו חייבים את הרוב הציוני למועצת העיר, ולהסית את ההגה מהכיוון העני והלא-ציוני אליו היא משייטת כרגע. כל הכבוד לתושבי קרית היובל שלא ויתרו, ולעו"ד בתיה קאופמן על ההישג החשוב".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


 

 

ד״ר אסף שפנייר, חבר הנהלת מינהל קהילתי יובלים, מוסיף: "ישנן שתי עובדות, שלא ניתן לערער עליהן: הראשונה – לציבור החרדי יש מחסור בגנים וכיתות לימוד; השנייה – חלקים הולכים וגדלים של 'הציבור הכללי' בירושלים מרגישים שיש להם פחות ופחות מקום ועוזבים את העיר. צריך לחשוב יחד, אני מדגיש יחד, איך נותנים לשתי הבעיות האלו מענה הולם".

לדברי שפנייר, "מבחינתי זה רק עוד פרק בסאגה ששמה 'מה קורה שעושים דברים בלי לשתף את הנהלות המנהלים' – וכן, גם אם זה מעצבן ולוקח זמן – ולכן אני קורא כאן לכולם, כמו שאמרתי לראש העיר מהיום הראשון, לשבת יחד ולראות מה הפתרון הנכון. ויש כמה רעיונות לטובת כולם".

חברת המועצה לורה ורטון מוסיפה: "אחרי מאבק ארוך וקשה, בתוך העירייה, ברחבי קרית היובל ובכל ירושלים, בית המשפט המחוזי פסל את החלטת העירייה להקצות מבנה שהיא שכרה מרשת עמל וניסתה להעביר לבית ספר בית יעקב. כך צריכים לעבוד, כך ננצח, ונשמור על קרית היובל חופשית, נשמור על המינהל התקין, ונשמור על הזכויות של הציבור החופשי. אני מברכת את עו"ד בתיה קאופמן על עבודה מצוינת, את הקולגה עו"ד יוסי חביליו ואת כל תושבי קרית היובל שיצאו למחות על אי הסדרים שבהקצאה".

חבר המועצה אדיר שוורץ: "נצחון חשוב לתושבי קרית היובל ולציבור הציוני בירושלים. בשנים האחרונות תנועת התעוררות עמדה ונאבקה לצד התושבים. הפגנו ביחד, העלנו את הנושא לסדר היום בישיבות המועצה ובשטח. המאבק לא נגמר. אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר ולוודא שראש העיר משה לאון והקואליציה שלו לא יניעו את התהליך מחדש ויהפכו את בית הספר לחרדי. חשוב לזכור שהחרב עודנה על הצוואר של הציבור הציוני בירושלים. התעוררות תמשיך להיאבק בכל החזיתות למען הציבור היצרני והציוני בעיר. בירושלים של התעוררות יש מקום לכולם, אחד לצד השני ולא על חשבון השני".

מנגד, מסיעת דגל התורה, שלחצה על ראש העיר משה ליאון לקבלת המבנה, נמסר: "מדובר בהחלטה שערורייתית. בית המשפט לא התחשב במצוקה הנוראה של כאלף בנות תושבות קרית היובל, אשר נמשכת כבר שנים רבות. זה בושה שבית המשפט נתן ידו להמשך הפגיעה והרדיפה של תלמידות קרית היובל. לא נקבל בשום צורה את המשך הקיפוח והאפליה המבישה הזו. ילדה חרדית בקרית היובל תהיה עם אותן זכויות כמו כל ילדה בעיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים סברה ועדיין סבורה כי פעולתה בעניין ההקצאה היתה בסמכות, בדרך רגילה ושגרתית ובמתחם הסבירות. צר לנו על כך שבית המשפט סבר אחרת. החלטה זו תגרום לאלף תלמידות להיות ללא מענה חינוכי ובמקביל לבית הספר לעמוד ריק. הצוות המשפטי של עיריית ירושלים עומל ברגעים אלה על מציאת פתרון משפטי הולם ומהיר.

"חשוב לציין בהקשר זה, כי נוהל הקצאות מאפשר הליך מקוצר והוא נועד לאפשר הליך הקצאה במקרים דחופים, כמו פתיחת שנת הלימודים, כפי שהעירייה עשתה זאת לאורך שנים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    אם זה היה ספרדיות . זה לא היה נורא . תמיד שיש בית ספר ליטאי הספרדים נודדים רחוק . עם הסעות , כי לא מקבלים אותם , אני גם חרדית וסבלתי מקיפוח, אם זה ספרדים שילמדו גם מרחק רב , ליטאים הם חס וחלילה

  2. יוני

    מהלך מטופש של העותרים, הרי ליידי דייויס כבר לא יחזור לחילונים כמו שהעירייה אומרת, אז מה שיקרה שחרדים לא יקבלו עכשיו את הבית ספר, אבל הנזק שאנחנו נסבול הוא יהיה כפליים,
    1) שהעיירייה תבזבז כסף ותדאג להם למבנים אחרים, ובסוף התהליך הם גם יקבלו את ליידי דייויס וגם לא יסכימו לצאת מהמבנים שזמניים שיקצו להם,
    2) אנחנו מעוררים אותם לבחירות, הם הרי שאננים כי הם בטוחים שהם כבר זכו בבחירות, מהלך כזה יכול רק להעיר אותם, וההפסד כולו שלנו, חבל שהולכים בדרכו של עופר ברקוביץ, שלא בכדי כבר איננו בנוף הירושלמי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר