צעדת הדמוקרטיה בכניסה לעיר (צילום: רפי גמיש)

צעדת הדמוקרטיה הגיעה לירושלים: הכניסה לעיר נחסמה למשך שעות; אלו הסדרי התנועה מחר

בעקבות הגעת רבבות הצועדים לירושלים לקראת מוצ"ש והמחאה הצפויה מחר, ראשון, ייסגרו לתנועה לסירוגין צירים רבים בין הכניסה לעיר דרך גן סאקר ועד לרחוב עזה. הכניסה והיציאה מהעיר נחסמו לחלוטין לתנועה

פורסם בתאריך: 22.7.23 12:23

עדכון אחרון: 22.7.23 18:56

***עדכון***

רבבות רבות של צועדים וצועדות הגיעו בשעה האחרונה לירושלים. הכניסה והיציאה מהעיר חסומים לתנועה בשל הגעת ההמונים.

***עדכון***

רבבות הצועדים והצועדות בצעדת "הדמוקרטיה" ממשיכים את דרכם לעבר ירושלים, כשהם כבר חלפו על פני מחלף חמד ומבשרת ציון ושמים פעמיהם בשעה זו אל עבר עמק הארזים, משם הם יצעדו לכיוון גשר המיתרים, כשהיעד הסופי הינו גן סאקר/עמק המצלבה.

במשטרת ירושלים השלימו את היערכותם לקראת הגעת הרבבות, כמו גם לקראת המחאות וההפגנות שצפויות הערב, מוצ"ש, ולאורך כל היום מחר (ראשון). במסגרת ההיערכות, ייסגרו צירים רבים לתנועת כלי רכב, כשעל פי המשטרה הם ייפתחו לתנועה עם התקדמות הצועדים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


השינויים בהסדרי התנועה.

היום, שבת (22.7): החל משעות הערב יחסמו לתנועה בהתאם לצורך ולסירוגין הרחובות הבאים או חלק מהם: הרצל, רבין, זוסמן, בן צבי, רמב״ן, הנשיא, עזה, ארלוזורוב. כמו כן בשעות הערב (בסביבות השעה 19:00) ציר הכניסה לירושלים לכיוון גשר המיתרים יחסם באופן חלקי עקב תהלוכה במקום.

מחר, ראשון, (23.7): משעות הבוקר ולמשך היום ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים או חלקם: קפלן, זוסמן ועזה.
כמו כן, במהלך היום ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים, לסירוגין ובהתאם לצורך: רחוב רבין בקטע שבין לורך לבן צבי בשני הכיוונים, ורחוב רופין בקטע שבין צומת הזז ועד כיכר השעון (צומת המוזיאון) לשני הכיוונים.



במשטרת ירושלים מדגישים כי "בעקבות המחאות הצפויות, ייתכן וייחסמו רחובות/מקטעי רחובות נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים. שוטרים רבים יאבטחו את המחאות ויפעלו להכווין את התנועה ולשמירת הסדר הציבורי.

"ציבור המוחים מתבקש להפגין כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מהפרת הסדר הציבורי, ונדליזם ואלימות מכל סוג שהיא.
כל ניסיון להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק – יטופל בהתאם; ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים, להימנע ככל שניתן מהגעה עם רכבים לצירים החסומים בזמנים האמורים, להסתייע באפליקציות הניווט ולהשתמש בדרכים חלופיות".

"מדהים. פשוט מטורף": צפו בווידאו – רבבות בצעדה על כביש 1 בדרך לירושלים

בחום כבד ותחת שמש קופחת צועדים החל משעות הבוקר (שבת, 22.7) רבבות ב"צעדת הדמוקרטיה", שהחלה לפני ארבעה ימים וצפויה להגיע הערב (מוצ"ש) לירושלים, שם מתוכננת לקום "עיר אוהלים" באזור גן סאקר/עמק המצלבה.הצועדים, כידוע, העבירו את הלילה בחניון שורש לאחר צעדה ארוכה ומייגעת אתמול (שישי) שגם הובילה לפקקים ועומסי תנועה כבדים על כביש בכיוון ירושלים. גם הבוקר נחסמו על כביש 1 לכיוון ירושלים נתיבים והתנועה זורמת לאיטה כל הכביש.

 

 

הצעדה, כאמור, תגיע לסיומה הערב באזור גן סאקר, בסמוך למשכן הכנסת -] שם צפויה ביום שני הקרוב ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על ביטול/צמצום עילת הסבירות.

במהלך הבוקר הצטרפו לצועדים אלפי רבים של משתתפים מירושלים והיישובים הסמוכים, כאשר את הצועדים מלווה תחושת שליחות גדולה וחשש כבד לעתיד הדמוקרטיה הישראלית. "זה מדהים. פשוט מטורף", אומרת שרון, שהגיעה עם בני משפחתה ללוות את הצועדים משורש לירושלים.

רני, שהגיע לירושלים מרמת גן, לא נרתע מעומסי התנועה על כביש 1 ואמר: "חשוב שהילדים ייראו את מה שקורה פה. הגענו מצוידים על דגלי ישראל ואנחנו נלווה את הצועדים. זה המאבק על העתיד שלהם ושלנו".

יש לציין כי בשעות הערב, בין 19:00 ל-19:30, צפויה נקודת הצטרפות נוספת לצועדים באזור גשר המיתרים – שם כולם יצעדו אל עבר גן סאקר. אחרי הקמת המאהלים בגן סאקר, צפויים אלפים מבין הצועדים להצטרף להפגנה השבועית מול בית הנשיא.

עוד קודם לכן, בשעה 17:00, תצא צעדה נוספת מעמק הארזים אל עבר גשר המיתרים, שם הם יצטרפו לצועדים על כביש 1.


צעדת "הדמוקרטיה" לירושלים (צילום: שרון לנגר)

צעדת "הדמוקרטיה" לירושלים (צילום: שרון לנגר)


צעדת "הדמוקרטיה" לירושלים (צילום: שרון לנגר)

צעדת "הדמוקרטיה" לירושלים (צילום: שרון לנגר)


בארגון המחאה שומרים ושומרות על הבית המשותף קוראים לכולם להשתתף בצעדה ההמונית שצפויה החל מהשעה 20:30 ממכיכר פריז לכנסת, שם צפויה להתקיים בסביבות השעה 21:30 הפגנה המונית.

כך או כך, במשטרת ירושלים ערוכים לקראת הגעת רבבות הצועדים והצועדות לירושלים. שוטרי המחוז מלווים את הצעדה מאז שער הגיא פחות או יותר, וגם היום (שבת) פרוסים על ציר כביש 1 מאות שוטרים ושוטרות. בהמשך, בשעות הערב, צפויה המשטרה לחסום את רחוב עזה במקטע שבין מטודלה לצומת הרצוג (סביב אזור בית ראש הממשלה), וכמו כן צפויים כבישים נוספים להיחסם לתנועה בהתאם להתקדמות הצועדים והצועדות לכיוון כיכר פריז.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית

    רבבות אה? יש לכם קושי בספירה? פושעים ואנרכיסטים כן, רבבות ממש לא!!

  2. צדוק

    עשרות אלפי אנשים הגיעו לירושלים.
    בן גביר סמוטריץ דרעי וביבי גרמו למדינה נזק גדול מנסארללה! יאללה תלכו לעזאזל!!
    ט באב מגיע איך לא תתביישו!!
    מגיע לכם כלא

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר