זירת האלימות כלפי נהגי אוטובוס במעלה אדומים, זירת הפיגוע בכיכר היהלום (צילומים: כוח לעובדים, דוברות המשטרה)
זירת האלימות כלפי נהגי אוטובוס במעלה אדומים, זירת הפיגוע בכיכר היהלום (צילומים: כוח לעובדים, דוברות המשטרה)

מעלה אדומים רותחת: אלימות נגד נהגי אוטובוס ערבים; ביקורת על העירייה שהתעלמה מאזהרות

הבוקר שאחרי הפיגוע במעלה אדומים, שבו נפצעו 6 בני אדם, על ידי צעיר פלסטיני שהועסק על ידי העירייה - נדמה שהמתיחות בעיר שוברת שיאים. אמש הותקפו נהגי אוטובוס ערבים, תושבים זועמים על הפקרת הביטחון האישי ומזהירים מפני פיגועים נוספים בכבישים

פורסם בתאריך: 2.8.23 08:11

קריאות "מוות לערבים", "מחבלים" ואלימות קשה מופנים מאז הפיגוע אתמול (שלישי, 1.8) כלפי האוכלוסייה הערבית במעלה אדומים – עובדים, מבקרים ועוברי אורח.

הפיגוע בכיכר היהלום, שבו נפגעו 6 בני אדם, גרם לרבים להביא כעס גדול כלפי גורמי הביטחון ובעיקר כלפי עיריית מעלה אדומים, כשהטענה המרכזית היא שביטחונם הופקר וכי אף אחד לא הקשיב לאזהרותיהם. במעלה אדומים, בשל מיקומה של העיר, ישנו מגע יומיומי בין יהודים לערבים, והדבר גורם לא אחת לכעס גדול ולפחדים מצד התושבים. הכעס הזה משתחרר אחרי כל אירוע ביטחוני משמעותי, כשבשגרה התושבים מוציאים את תסכולם ברשתות החברתיות.

אחד מתושבי מעלה אדומים אומר הבוקר: "העירייה כבר שנים, מתעלמת לחלוטין מפניות של אלפי תושבים על החשש הביטחוני מהקלות שבה ניכנסים תושבים מהכפרים הסמוכים, בעלי פוטנציאל לבצע פיגועים, ומכמות האישורים לעובדים מהשטחים שהעירייה מעסיקה. הפיגוע של אתמול ממחיש את החומרה בהתעלמות של העירייה כלפי הפניות של התושבים לא רק בנושא הביטחוני".

הזעם המופנה כאן קשור גם לדבריו של ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל לאחר הפיגוע, שהוא ציין את העובדה כי בעירייה עובדים 7,000 ערבים/פלסטינאים בעלי אישורים. כשריאל הוסיף ואמר כי יהיה צורך בהפקת לחצים ובבדיקה כיצד קיבל המחבל, בן 20 מהכפר אלעזרייה, את אישורי העבודה.

 

 

 

התושבים, כאמור, זועמים על הפקרת ביטחונם, ולא רק בעיר עצמה. "הפקק בעליה למעלה אדומים יכול לשמש כאמצעי לביצוע פיגוע המוני", מציין תושב העיר, "גם שם הכתובת על הקיר כבר שנים, בקלות יכול להגיע מחבל עם נשק אוטומטי ולרסס ללא הבחנה. עזריה מלאה באלפי כלי נשק, צרורות שומעים כל לילה. במרחק של 100 מטר ממעלה אדומים ניבנת תשתית טרור. כבר מזמן ראש העיר היה צריך לדרוש בתוקף מהממשלה לחסל את התופעה".

כאמור, המתיחות לא מסתכמת אך ורק בביקורת ובכעס כלפי העירייה וגורמי הביטחון. אמש, שעות לאחר הירי בכיכר היהלום, פגעו נערים תושבי העיר בנהגי אוטובוסים במעלה אדומים, תוך שהם מיידים לעברם אבנים ובקבוקים ומשתמשים באלימות מילולית ובקריאות 'מוות לערבים', 'מחבלים' ו'שיישרךף לכם הכפר".

הנהגים, שחששו מאוד לחייהם, סירבו להפעיל את הקווים והשביתו חלק ממערך התחבורה הציבורית במעלה אדומים, כשהם מסבירים: "מרגישים אווירה של טרור. לא נסכן את חיינו".

באיגוד התחבורה בארגון כוח לעובדים מציינים כי הקריאות והאלימות המילולית כלפי הנהגים נמשכה גם כשהמשטרה כבר הגיעה לזירה.
ט' נהג אחד האוטובוסים שהותקפו, משחזר: "ימים של פיגוע הם תמיד ימים קשים אבל זאת ממש עליית מדרגה. הרגשתי שעוד רגע אני בסכנת חיים. היו נוסעים שניגשו והתנצלו אבל אי אפשר היה להשתיק את הנערים האלה שקראו לי "תתפטר אתה לא רצוי כאן ערבי מסריח. הם קרובים להשיג את המטרה שלהם- אף עבודה לא מצדיקה סיכון חיים".

איתי כהן ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: " זהו יום קשה שמעורר תסכול, אבל אסור שהתסכול יופנה כלפי עובדים מסורים שרק רוצים לבצע את עבודתם, רק בשל מוצאם. יותר מכך- לא פעם הצילו הנהגים הללו נוסעים ונפצעו בעצמם מול יידויי אבנים של פלשתינים. אנו קוראים למשטרה לספק לנהגים את ההגנה המיטבית ולהנהגת היישוב לפעול להרגעת הרוחות".

כידוע, אתמול, לאחר הפיגוע, הצהיר מ״מ וסגן ראש העיר מעלה אדומים גיא יפרח כי "כרגע אין כניסת עובדים לעיר עד להודעה חדשה. כל אתרי הבנייה בעיר פונו מידית. בנוסף החלטתי בשל הפיגוע בעיר על דחיית כלל האירועים שנקבעו בעיר לרגל ט"ו באב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר