הופעות בגן העצמאות בשנים עברו (צילום: יוני קלברמן)
הופעה בגן העצמאות (צילום ארכיון: יוני קלברמן)

בעקבות פניית "כל העיר": אירוע בגן העצמאות – ללא הפרדה מגדרית

למרות האיסור בחוק על קיום הפרדה באירועים ציבוריים - בהודעה על פסטיבל זמר מזרחי ופיוטים נכתב כי הוא יתקיים בהפרדה. לאחר פניית "כל העיר", עיריית ירושלים הבהירה כי חל איסור מוחלט על הפרדה. המפיק: "הנושא נמצא בבדיקה משפטית"

פורסם בתאריך: 28.8.23 18:39

גן העצמאות יארח מחר, שלישי (29.8) את אירוע פיוטים תחת הכותרת פסטיבל 'זמר מזרחי' שבו צפויים להשתתף אמנים מובילים דוגמת עופר לוי, יניב בן משיח, משה דואק ויובל טייב, שיופיעו בליווי תזמורות ועשרות נגנים, בערב גדוש ושמח עם מיטב השירים לתקופת הסליחות.

האירוע, כאמור, מתקיים בגן העצמאות במרכז העיר – שטח ציבורי שנמצא בבעלות עיריית ירושלים. על פי החוק, חל איסור לקיים אירועים בהפרדה מגדרית בגנים ציבוריים ובשטחים עירוניים – אך האירוע האמור, כך על פי הפרסומים שהוצאו על ידי היזם שעומד מאחוריו, היה אמור להתקיים בהפרדה. כך צוין במפורש בהודעה לעיתונות וכן באתר מכירת הכרטיסים.

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים כדי להבין מדוע היא מאשרת לקיים אירועים בהפרדה מגדרית בשטח ציבורי, ובעקבות פנייה זו הובהר מטעם העירייה כי אין אישור לקיים אירועים בהפרדה במקום ציבורי, כך שבסופו של דבר האירוע צפוי להתקיים ללא שום הפרדה מגדרית.

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר באירוע שאינו עירוני ואינו ממומן על ידי העירייה. האישור לקיומו של האירוע במקום ציבורי ניתן על פי הנהלים, וכמובן שלא ניתן היתר לקיומה של הפרדה, וזאת על אף הפרסומים השונים מטעם המפיק. עם קבלת הפניה, בוצעה שיחת הבהרה בין הייעוץ המשפטי העירוני לבין מפיק האירוע, בה הובהרו לו התנאים לקיום האירוע, לרבות סוגיית ההפרדה וזאת על פי דין. כמו כן, הובהר למפיק כי האחריות לעמידה בהנחיות החוק מוטלת על כתפיו".

מטעם מפיק האירוע נמסר: "הנושא בבדיקה משפטית".

 

 

יש לציין כי בנוסף למופעי הזמר שיתקיימו בו, ייהנו באי הפסטיבל מיותר מ-100 סוגי בירות כשרות ממבשלות מקומיות ובינלאומיות שיוגשו בשורה ארוכה של ברים, שיצננו אתכם בקיץ הלוהט, באוויר צלול, תחת כיפת השמיים והאוויר של ירושלים.

כמו כן, במהלך הערב יפעלו דוכני אוכל ענקיים של אוכל רחוב עשיר ומגוון שיכללו בין השאר מעורב ירושלמי, שווארמה עגל/פרגית, קבב בקר, קרואסון אסאדו, נקניקיות עגל בלחמנייה, פיש אנד צ‘יפס, שניצלונים וצ׳יפס, ממולאים, אמפנדס, עלי גפן שונים ועוד. תתכוננו לערב ענק שכולו פיוטים מהנשמה לצד ליטרים רבים של בירה קרה ומיוחדת ואוכל רחוב טעים, כל הבשרים בכשרות גבוהה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    פשוט מגעילים, למה זה מפריע לכם שציבור מסויים בוחר לעשות אירוע בתבנית מסיימת?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר