מבט מכיוון מלחה על קטמונים-גוננים (צילום: מערכת GIS העירונית)
מבט מכיוון מלחה על קטמונים-גוננים (צילום: מערכת GIS העירונית)

הרעידות והפיצוצים בגוננים: העירייה עצרה את העבודות בפרויקט הבנייה בבן זכאי

פיצוצים חזקים הרעידו במהלך היום את שכונת גוננים, ותושבים רבים חששו מרעידת אדמה - אולם לבסוף התברר כי במהלך עבודות על פרויקט בנייה ברחוב בן זכאי פוצצו סלעים. העירייה עצרה את העבודות בינתיים ומסרה: "אגף הפיקוח יבדוק את הטענות ויטפל בנושא ככל שנדרש"

פורסם בתאריך: 5.9.23 22:01

ל"כל העיר" הגיעו תלונות מתושבי גוננים על פיצוצים שהרעידו את בתיהם במהלך היום. מדובר היה על הדי פיצוץ בעוצמה גבוה, כאלה שגרמו לתחושה של רעידת אדמה.

"הרגשתם רעידת אדמה? או זה רעד מהבנייה?", תהה אחד התושבים בקבוצת הוואטסאפ השכונתית. "היה פיצוץ פסיכי", השיבה לו תושבת אחרת, "חייבת לוודא שאין נזק למבנה. הכל עף פה".

השיחה הזו היא רק חלק מהתכתבות מתמשכת בקבוצות השכונתיות, כאשר לטענת תושבים בשכונה הדי הפיצוץ נשמעו בכל פינה בשכונת גוננים הגדולה.

תלונות על הפיצוצים הגיעו גם למינהל הקהילתי גוננים, שם בדקו ומצאו כי המקור הוא פרויקט בנייה ברחוב בן זכאי (בסמיכות לסן סימון), כאשר הקבלן במקום השתמש בפיצוץ סלעים.

המינהל הקהילתי העביר תלונה מיידית לעיריית ירושלים, ומחלקת פיקוח מבנים מסוכנים יצאה לזירה כדי לבדוק במה מדובר והאם העבודות מתבצעות בהתאם לאישורים ולהוראות הביטחון.

 

 

יו"ר המינהל הקהילתי גוננים, יוסי סעידוב מסר בשיחה עם "כל העיר": "קיבלנו פניות רבות מתושבים מודאגים שהרגישו תזוזות של מבנים כאשר מתבצעים הפיצוצים בפרוייקט הבנייה. פנינו לעירייה בבקשה שתבדוק את הפיצוצים, וזו הודיעה לנו כי המחלקה למבנים מסוכנים נמצאת בדרכה לאתר הבנייה".

עוד הוסיף סעידוב: "אנו מצפים מהעירייה לוודא כי העבודות מתנהלות בהתאם לנהלים, כי הפיצוצים אינם מסבים נזק למבנים ולדירות, ואנו מצפים כי יופעל מנגנון יידוע לתושבים באחריות העירייה והיזם. איננו מוכנים לקבל את גלגול האחריות למינהל קהילתי דל תקציבים ונטול כל סמכויות".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים: "הפניה הגיעה לעירייה היום, עם קבלתה העבודות נעצרו עד לבחינתה. אגף הפיקוח יבדוק את הטענות ויטפל בנושא ככל שנדרש".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר