ד"ר אוהד עינב (מימין), עידן בן זנו, ד"ר מוחמד שהואן (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר אוהד עינב (מימין), עידן בן זנו, ד"ר מוחמד שהואן (צילום: דוברות הדסה)

מפחיד: נפילה בבית הסתיימה בפגיעה בחוט השדרה. כך ניצל עידן בן זנו משכונת גילה משיתוק

עידן בן זנו הגיע להדסה עין כרם לאחר שנפל בביתו בשכונת גילה, וכתוצאה מכך סבל מחבלה בחוט השדרה. ניתוח חירום אורטופדי הציל אותו משיתוק לכל החיים. "אני חי, הולך, משתמש בידיים ושום דבר מזה לא מובן מאליו", הוא אומר

פורסם בתאריך: 19.9.23 14:02

זה היה ערב שגרתי למדי בבית משפחת בן זנו בשכונת גילה, בסיומו עידן וגלית הלכו לישון. את מה שהתרחש מאותו הרגע ועד לשעות הצהריים של היום למחרת – עידן בכלל לא דמיין או העלה על דעתו. בוודאי שהוא לא חשב שאיכשהו הוא יגיע לניתוח חירום בהדסה שיציל את חייו.

"באמצע הלילה קמתי לשירותים, לא עניין חריג או יוצא דופן", הוא מספר. "הרגשתי סחרחורת מאוד חזקה, ובשירותים כבר ראיתי שחור בעיניים. הצלחתי לקרוא לאשתי גלית, שממש במקרה היתה ערה כי כשקמתי נגעתי לה בלי לשים לב ברגל".

"הדבר הבא שאני זוכר", ממשיך ומתאר עידן, "הוא שאני בתוך שלולית של דם, אחרי שאיבדתי את ההכרה, וגלית מעליי, מנסה להעיר אותי ומעודדת אותי לקום. נפלתי עם הידיים קדימה והן ננעלו מתחת לכל הגוף ועוד כשמשני הצדדים תוחם אותי המשקוף של הדלת. אני מנסה להזיז את הגוף, ואין תחושה. לא בידיים ולא ברגליים. זה היה סופר מוזר. הרגשה שלא חוויתי. בשלב הזה עוד לא נלחצתי אבל בפירוש לא יכולתי לזוז".
גלית סייעה לעידן. היא חילצה לו את הידיים והצליחה לגרור אותו מעט, לשחרר אותו. אחרי מספר דקות, כך מספר עידן, חזרה לו קצת התחושה ברגליים, "אבל הידיים נשארו משותקות, ולקח זמן עד שפינו אותי לבית החולים כי המצב היר מורכב", הוא אומר.

עידן, בן 38, מפיק אירועי בלונים לארגונים ומוסדות, הבין שמצבו לא פשוט: "כשהגעתי להדסה עין כרם התחלתי להפנים שהסתבכתי, אבל הרגשתי שאלוהים אוהב אותי. הצוות הגיע והקיף אותי ודבר ראשון תפר את הגולגולת שנפתחה מהנפילה. לאחר שהתלוננתי על כאב וחולשה וגם תחושת שיתוק בידי וברגלי, הגיע ד"ר מוחמד שהואן, אורתופד מומחה בניתוחי עמוד שדרה, וקלט את המצב ואת מה שעובר עליי. הוא הפנה אותי במהירות לבדיקות הדמיה וכשיצאתי מה- MRI, כבר התחילו להכין אותי לניתוח".

ד"ר אוהד עינב, מומחה בכירורגיה אורתופדית עם התמחות על בניתוחי עמוד שידרה מורכבים, טראומה של עמוד שידרה וניתוחי עמוד שידרה ניווני, שהוזעק להשתתף בניתוח מספר: "עידן פונה אלינו עם זעזוע מוח ועם דיווח על תחושת שיתוק שתקפה אותו שוב ושוב בידיים וברגליים. במהלך הפינוי באמבולנס חזרה המוטוריקה ברגליים אך לא בזרועות. הוא הרגיש משותק, לא יכל לפתוח וליישר אצבעות ולא להפעיל תנועות בשורש כף יד ובמרפק. בדיקת CT צוואר הראתה היצרות עמוד שדרה צווארי בחוליות העליונות, וכשבוצעה גם בדיקת MRI, עידן אובחן עם פגיעת חוט שידרה סביב אותן חוליות ונפיחות בחוט השדרה".

 

 

בהחלטת מנהל היחידה ד"ר ג'וש שרודר, הוחלט כי הניתוח יבוצע על ידי שני מנתחים בכירים בשל מורכבות הניתוח, וכך הצטרף ד"ר עינב לד"ר שהואן. ביחד עם המרדימים ד"ר ולדיסלאב אוזרקי וד"ר הייתם מסמר הם ביצעו ניתוח במסגרתו שוחררה תעלתה השדרה וקובעו החוליות במקום בו היתה הפגיעה.

ד"ר שהואן מדגיש כי הזמן הוא מוטיב קריטי במקרים שכאלה. "בהדסה, ביחידת עמוד השדרה אנו דוגלים בביצוע ניתוח פגיעות חוט שידרה בהקדם האפשרי בכדי לאפשר לחוט השדרה התאוששות מרבית שלאחר הפגיעה. יחד עם המידיות חשובה לנו עבודת הצוות אשר מביאה לתוצאות מקסימליות".

הניתוח הצליח, ועידן שנמצא עדיין בהתאוששות בהדסה עין כרם, אומר: "כשהתעוררתי הודתי לאלוהים והודתי למנתחי יחידת הגב ולכל האנשים בחדר הניתוח שהיו חלק ממה שקרה שם. אני חי. אני הולך, אני מזיז את האצבעות ומשתמש בכפות הידיים, ושום דבר מזה לא מובן מאליו. יכולתי להיות היום משותק אם המומחים מהדסה לא היו פועלים במהירות ובשיא העדינות והרגישות בחדר הניתוח. כל יום שעובר מחלחלת בי ההבנה שיכולתי להיות במקום אחר לגמרי אם לא הייתי מגיע לכאן".

עידן מנהל כבר כמעט עשור את עסק הבלונים שלו, ובימים אלה היה אמור להיות עסוק עד מעל לראש בבניית קשתות בלונים לכבוד ראש השנה בכל בתי הספר בעיר. "יש לי חמישה ילדים, אני חייב לחזור לעבוד ובעיקר חייב לחזור לשמח אנשים עם הבלונים שלי. זו המהות שלי, אני אדם חי, שמח, מלא עשייה. למנתחים ולכל הצוות בהדסה אני לא יודע איך אוכל להודות אי פעם, כי כל מילה תקטן לעומת מה שעשו למעני. החזירו לי את החיים שהכרתי קודם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר