אריה קינג, כיכר ספרא (צילומים: שגיב כהן)
אריה קינג, כיכר ספרא (צילומים: שגיב כהן)

קידום תפיסות גזעניות ומסיתות: הבקשה לפסול את ההתמודדות של אריה קינג

'המרכז לנפגעי גזענות' ביחד עם 'עיר עמים', 'הבית הפתוח בירושלים' ופורום 'תג מאיר' פנו ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפסול את סגן ראש העיר אריה קינג ואת רשימת 'מאוחדים', שבראשה הוא עומד. קינג: "כחבר מועצה וכסגן ראש העיר לעולם לא עניינה זהות האדם, דעותיו והשקפת עולמו שפנה לעזרה. עזרתי לכל תושב ותושבת, גם לאלו המנוגדים בתכלית לתפיסת עולמי, באופן הנקי והראוי ביותר"

פורסם בתאריך: 26.9.23 17:16

"מדובר בכוחות דמוקרטיים שפועלים בדרכים דמוקרטיות לשם שלילת הדמוקרטיה" – על בסיס הטענה הזו מבקשים מספר גופים וארגונים חברתיים לפסול את סגן ראש העיר אריה קינג, ראש רשימת 'מאוחדים', מלהתמודד בבחירות לעיריית ירושלים ב-31.10.2023.

את הדרישה הוציא המרכז לנפגעי גזענות, מיסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה ביחד עם 'הבית הפתוח בירושלים', פורום 'תג מאיר' ועמותת 'עיר עמים' ליועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה. הארגונים נסמכים על סעיף 39א לחוק הרשויות המקומיות אשר קובע, בין השאר, כי ."רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לרשויות המקומיות לפי חוק זה אם יש במטרותיה או במעשיה, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת האופי הדמוקרטי של המדינה; הסתה לגזענות".

בפנייה אשר נוגעת לקינג נטען כי "מדובר ברשימת שהסתה לגזענות ושלילת אופיה הדמוקרטי של המדינה הינן מטרות על מרכזיות ודומיננטיות שלהן ומשכך יש לקבוע כי הן מנועות מלהשתתף בבחירות".

אל המכתב ליועמ"שית צורפו ראיות וציטוטי םשל אריה קינג מפרסומי עבר, אשר לטענת הארגונים הפונים, "מכולם עולה באופן חד משמעי וברור כי קידום תפיסות גזעניות ומסיתות בפרט כנגד ערבים וחתירה להוצאתן לפועל, לצד מאבק עיקש בקהילת הלהט"ב תוך הפצת שנאה כלפי המשתייכים לה, וכן הבעת התנגדות גורפת נגד יוזמות לדו קיום ולחיים משותפים של כלל אוכלוסיית העיר, על גווניה השונים".

עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה: "רשימות מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות שמבקשות להדיר ערבים מהמרחב הציבורי העירוני ומסיתות באופן פרוע וגזעני נגד הציבור הערבי, חותרות תחת ערכי הכבוד והשוויון שמהווים ערכי יסוד במדינה דמוקרטית. המדובר בכוחות לא דמוקרטיים המבקשים לעשות שימוש בדרכים דמוקרטיות לשם שלילת הדמוקרטיה, ומשכך יש לקבוע כי רשימות אלה מנועות מלהשתתף בבחירות".

 

 

בתגובה לדרישה לפסול את ההתמודדות שלו אומר קינג: "על כך נאמר 'אין הגמל רואה את דבשתו העקומה'. אני מבין שמרצ וסיעת התעוררות, שאך לפני רגע הוציאה אוטובוסים בחינם לחוף הים כשוחד בחירות תוך צפצוף בוטה בחוק התעמולה, מבקשות להשתמש בארגונים שונים בציניות ועזות מצח שזועקים לשמיים כדי לפסול את רשימת מאוחדים – הרשימה הערכית, האידאולוגית והמקצועית ביותר מקרב כלל הסיעות בעיר שבנויה מפסיפס רחב של אנשי ונשות ציבור מהמעלה הראשונה, אנשי ונשות אמונה עם קבלות עשייה מוכחות שהובילו לאורך השנים פרויקטים גדולים, תוכניות ומיזמים מובילים לטובת כלל תושבי ירושלים.

"כחבר מועצת עיר וכסגן ראש עיר, לעולם, ויעידו על כך כלל הקבוצות בירושלים ללא יוצא מכן הכלל, לא עניינה זהות האדם, דעותיו והשקפת עולמו שפנה לעזרה. עזרתי לכל תושב ותושבת, גם לאלו המנוגדים בתכלית לתפישת עולמי, באופן הנקי והראוי ביותר. לעולם לא פעלתי עם 'פנקסנות' כלפי תושבים מסוימים, ושליח ציבור שנוהג כך חוטא בראש ובראשונה כלפי תושבי העיר ובעיקר עושה קשר בנפשו.

"לאורך כל שנותיי כאיש ציבור, עזרתי ואני עוזר ללא סייג לכלל הקהלים והקבוצות בירושלים, בין אם אלו חרדים, ערבים, מסורתיים או חילוניים ושאר הקהילות ותמיד עשיתי ואני עושה זאת ללא קשר לזהותם או נטייתם המינית, כפי שאני נוהג מול כל תושב ותושבת בעיר – יותר מכל גורם עירוני אחר. בוודאי שלאין ערוך בהשוואה לאנשי התעוררות שבעיקר עושים רעש וצלצולים ובפועל לא עושים דבר וחצי דבר עבור תושבי העיר. זו גם הסיבה שסיעת 'מאוחדים' היא היחידה שבמשך כל הקדנציה פועלת בקרב האוכלוסייה הערבית, ולכן אין זה מפתיע מסע בחירות שכולל חוגי בית ומפגשי תושבים רבים בשכונות הערביות.

"לגבי קהילת הלהט"ב – מדובר בחלקה הארי בקהילה חזקה שחשה עצמה פעמים רבות כמורמת מעם עם אנשי ציבור ופוליטיקאים, לצד מנהלים בחברות המובילות במשק שמשתמשים בקשריהם ובכוחם העצום כדי לכפות את האידאולוגיה שלהם על תושבים ואנשי ציבור, וכמובן שגם בתוכה ישנם תושבים חלשים יותר לצד מבוססים בדומה לכל קבוצה אחרת בירושלים. לכן אין סיבה שקהילה מסוימת תזכה לזכויות יתר ותקציבים שאף התאגדות אחרת לא מקבלת".

בתגובה לדבריו של קינג, בהתעוררות אומרים בכעס: "אריה קינג מפחד ומשקר כהרגלו. את הקיצוניים והמסיתים פוסלים רק בקלפי ובאולם המועצה. ב-31.10 הציבור הירושלמי יכריע האם יש לאריה קינג וסיעתו מקום בהנהגת ירושלים בחמש השנים הקרובות. ידענו להתייצב נגד קינג בבית המשפט בגופנו רק בשבוע שעבר, ונדע לעשות זאת גם בעתיד ככל שנדרש, בשונה משותפיו לקואליצייה, חביליו את ורטון.

"התשובה היחידה לקיצוניים היא הצבעה להתעוררות בירושלים – קשת רחבה של מתונים, מימין ושמאל שתשאיר קיצוניים מסוכנים כמוהו מחוץ לעמדות ההשפעה על העתיד של כולנו. רק כך נוכל לשמור על ירושלים ציונית, להשאיר צעירים בירושלים ולהביא אותה לשגשוג ופריחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר