השחחת דמויות נשיות משילוט, השחתת סוכת בית חב"ד (צילומים: הליכוד בירושלים, פרטי)
השחחת דמויות נשיות משילוט, השחתת סוכת בית חב"ד (צילומים: הליכוד בירושלים, פרטי)

מלחמות היהודים בירושלים: דמויות נשיות הושחתו בשילוט חוצות; סוכת חב"ד הושחתה בבית הכרם

עיר על סף פיצוץ? עוד ועוד עימותים נרשמים באחרונה בין המגזרים השונים בירושלים. רק ביממה האחרונה הושחתו, שוב, שלטים שעליהם התנוססו דמויות נשיות. מהצד השני - אלמוני השחית את סוכת חב"ד בכיכר דניה בבית הכרם. הגינויים, כמובן, זורמים מכל עבר, ועולה השאלה - ירושלים לאן?

פורסם בתאריך: 4.10.23 19:04

עוד יממה סוערת בירושלים. בעיר העתיקה נמשכת התופעה המגונה והמכוערת של יריקות לעבר נוצרים וכנסיות, ואילו גם ברחבי ירושלים נראה שישנה מלחמה שמתנהלת כבר בגלוי בין המגזרים השונים. מצד אחד – שוב הושחתו שלטים עם דמויות נשיות שהתנוססו עליהן. מהצד השני – אלמוני נתפס כשהוא משחית את סוכת חב"ד בבית הכרם. האירועים הללו מצטרפים למגוון רחב של אירועים שהתרחשו בשבועות האחרונים – הטרדה וקללות לעבר משפחה חילונית בעין איתמר בערב יום הכיפורים, הפרעה של גברים חילונים להקרנה מיוחדת לנשים בקרית מנחם, השחתה חוזרת ונשנית של דמויות נשיות מהמרחב הציבורי ועוד ועוד ועוד.

הסוף לא נראה כרגע באופק. אולי זה הבחירות המתקרבות לעיריית ירושלים, אולי בכלל המחאות סביב נושא הרפורמה/המהפכה המשפטית, אולי זה ייבוא מחוץ לעיר של עימות דוגמת אירוע דיזנגוף הקשה ואולי העימות הבין המגזרי בירושלים שוב צף ועולה. זה קורה אחת לכמה שנים ואז שוב חוזר לבעבע מתחת לקרקע עד להתפרצות הבאה.

אז מה היה היום, רביעי, בגזרה הזו? בשעות הבוקר התגלה כי שילוט בחירות של 'הליכוד בירושלים' הושחת. לא כל השילוט – רק הדמויות הנשיות שהתנוססו עליו – אלו של ראש הרשימה יעל ענתבי ושל מספר 5 ברשימה – דלית גהן. הגינויים להשחתה לא איחרו להגיע. זה החל עם ענתבי עצמה שמסרה, "לא ניתן לקיצונים להכתיב לנו את החיים בעיר ולא ניתן להם למחוק אותנו. ברוח ימים אלו בהם אנו נוטלים את ארבעת המינים שהם שונים בתכליתם אך דרים יחד בכפיפה אחת, אני קוראת לכל הירושלמים והירושלמיות להרבות באהבת חינם ולזכור שהחיים המשותפים שלנו יחד יכולים להצליח רק אם נכיל זה את זה".


דמויות נשיות הושחתו בשילוט בחירות (צילום: הליכוד בירושלים)

דמויות נשיות הושחתו בשילוט בחירות (צילום: הליכוד בירושלים)


סגן ראש העיר יוסי חביליו, ראש רשימת "האיחוד הירושלמי", הוסיף: "בכל הקשור למאבק חסר פשרות בהשחתת דמויות נשים במרחב הציבורי, אסור שיהיו בינינו מחלוקות. הגיע הזמן שמשה ליאון יוציא את הראש מהחול, ינתק את שרשראות הברזל משותפיו הקיצוניים והמשיחיים ויפעל לעצור את גל השנאה נגד נשים ואנשים מתונים בירושלים. המדיניות של משה ליאון , מאפשרת השחתת שלטי נשים ויוצרת ירושלים משיחית. אנחנו מתנגדים להדרה, להפרדה וניאבק כדי להחזיר את ירושלים להיות ישראלית".

סגנית ראש העיר חגית משה, ראש רשימת "המפד"ל-הציונות הדתית", נגעה בנושא אגב התייחסות לתפיסת האדם שתועד כשהוא משחית לפני מספר שבועות את תמונות הקמפיין שלה: ״מברכת את המשטרה על מציאתו של המשחית והרחקתו מהשכונות. שום השחתה לא תשבור אותי, אמשיך לשרת את הציבור שלי באמונה גדולה ולהבטיח גם ייצוג נשי משמעותי סביב שולחן מקבלי ההחלטות גם בחמש השנים הבאות. התשובה הטובה ביותר למעשי הוונדליזם של הקיצוניים היא לצאת אל הקלפי ולהבטיח את עתידה הממלכתי של העיר ירושלים כדי שגם בבחירות הבאות נראה נשות ציבור על שלטי חוצות בעיר".

 

 

שעות קודם לכן, בערב יום שלישי (3.10), אירוע חמור בבית הכרם – צעיר תועד כשהוא גונב ומשחית שילוט שנתלה בסוכת חב"ד בכיכר דניה בשכונה. מדובר היה על שילוט אשר מזמין את הציבור להשתתף באירועי שמחת בית השואה בסוכה, שאמורים להתקיים הערב (רביעי). תלונה הוגשה במשטרה, אך האלמוני עדיין לא נתפס.


סוכת בית חב"ד בבית הכרם לפני ההשחתה (צילום: פרטי)

סוכת בית חב"ד בבית הכרם לפני ההשחתה (צילום: פרטי)


"דומה כי הגבולות נחצו, הדת והמסורת נרדפים בגסות וכמעט ללא מפריע", נמסר ל"כל העיר" על ידי גורמים המקושרים אל בית חב"ד בבית הכרם. "סוכת בית חב״ד, שנבנתה כחוק, משמשת כסוכה נוחה וגדולה הממוקמת ברחוב מרכזי שמשמת מאות רבות של תושבים ותיירים, בסוכה מוגשים חינם אין כסף שתיה ותקרובת לבאים, במאור פנים ובהכנסת אורחים רחבה".


גניבת השלט של סוכת בית חב"ד (צילום: פרטי)

גניבת השלט של סוכת בית חב"ד (צילום: פרטי)


עוד ציינו אותם הגורמים: "לאחרונה העוז של שונאי הדת לא יודע שובעה – מאבק מאורגן היטב מצד גורמים קיצוניים שוליים בשכונת בית הכרם בדת ובכל מה שמריח דת ומסורת, זוכה להתעלמות כמעט מוחלטת מצד הרשויות. אין חקירה, אין מעצרים ואין כל פעילות משטרתית מונעת על מנת לאפשר את חופש הדת החוקי".

שליח חב"ד בבית הכרם הרב דובי ערנטרוי: "כבר שנים שאנו מקימים סוכה ציבורית בכיכר דניה באישור העירייה אך השנה בפעם הראשונה חווינו פעולה אנטישמית כזו. עולה חדש מאירופה שנחשף לתיעוד, הזדעזע ונזכר בתקיפות שחווה לפני שעלה לארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    גרמניה זה כאן . פולין זה כאן .
    עוד מעט אסור ללמוד תורה
    אסור לשמור שבת
    אסור ברית מילה
    וזהו ואנטיוכוס מגיע . .

  2. נראה שהכבוד הוא חד סטרי

    נו, באמת. למה צריך סוכת חב"ד בבית הכרם? בשביל להתגרות בתושבים שם? מספיק. יש עשרות שכונות חרדיות בירושלים. תכבדו קצת את אורח החיים של החילוניים בשכונותיהם כמו שהם מכבדים את אורח החיים שלכם בשכונותיכם. לא רק לדתיים ולחרדים יש זכויות בעיר הזאת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "נו, באמת. למה צריך סוכת חב"ד בבית הכרם? בשביל להתגרות בתושבים שם? מספיק. יש עשרות שכונות חרדיות בירושלים. תכבדו קצת את אורח החיים של החילוניים בשכונותיהם כמו שהם מכבדים את אורח החיים שלכם בשכונותיכם. לא רק לדתיים ולחרדים יש זכויות בעיר הזאת".

    אין כל בעיה אבל יש משהו מלמעלה שמנהל את עם ישראל בין באם הוא חילוני ובין באם הוא דתי ואם הולכים נגד רצונו גם הוא הולך נגד רצוננו כפי שלצערנו קורה כעת כך שיש לחשב מסלולים מחדש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר