הציוץ של אמירה סלמאן, כיכר ספרא (צילום מסך, פרטי)
הציוץ של אמירה סלמאן, כיכר ספרא (צילום מסך, פרטי)

לא למדה את הלקח? הביעה תמיכה בחמאס – ופוטרה על ידי העירייה

- יומיים אחרי שעובדת העמותה העירונית לביא פוטרה בשל ציוץ שחוגג את מתקפת הטרור של החמאס, עובדת קבלן באחד מבתי הספר בעיר פרסמה ציוץ דומה. היא זומנה לבירור, ואחריו הופסקה עבודתה בשירות העירייה: "לא נסבול שום גילויי טרור, הסתה ואלימות"

פורסם בתאריך: 11.10.23 13:23

עדכון אחרון: 11.10.23 17:53

היום, רביעי (11.10), פוטרה עובדת נוספת על ידי עיריית ירושלים, זאת לאחר שפרסמה ציוץ ובו גילויי שמחה על פעולות הטרור הרצחנית של החמאס בדרום. מדובר על עובדת ניקיון באחד מבתי הספר בעיר, אשר הועסקה על ידי קבלן חיצוני בשירות העירייה. לאחר פרסום הציוץ – העובדת זומנה לבירור מיידי, ולאחריו הופסקה עבודתה עבור עיריית ירושלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", זהו האירוע השני בתוך יומיים שבו עיריית ירושלים מפסיקה העסקה של עובדת אשר הביעה תמיכה בחמאס. ביום שני האחרון היתה זו עובדת העמותה העירונית 'לביא', אשר צייצה "רשמית היום הגדול בחייו של כל הדור שלנו. 7.10.2023".

עובדת הניקיון שפוטרה היום, רביעי, צייצה נוסח דומה, שאליו היא הוסיפה את המילה עזה, כאילו כוונתה לא היתה מספיק ברורה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בעובדת ניקיון מטעם חברת קבלן. העובדת זומנה לבירור באופן מיידי ואינה עובדת יותר בשירות עיריית ירושלים. העירייה מודיעה כי לא תסבול שום גילויי טרור, הסתה ואלימות, וכל גילוי המעודד התנהגות כזו. כל עובד שלא ינהג כך, יסיים את עבודתו בעירייה".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב"כל העיר"כי בעקבות הציוץ הראשון של עובדת העמות העירונית, החליטו בעיריית ירושלים על חידוד נהלים ואזהרה של כלל העובדים מהישנות של התבטאויות מסיתות, אלימות או גזעניות.

 

 

במכתב ששיגר ראש מינהל משאבי אנוש בעירייה ליאור ישראלי לכלל מנהלי המחלקות (ומשם לעובדים) הוא מבקש להדגיש באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי התבטאויות בעלי גוון פוליטי, בוודאי כאלה שמסתיתות לאלימות, יטופלו בחומרה.

"על עובד עירייה להימנע מהתבטאויות, לרבות באמצעי מדיה למיניהם, העלולות לגרום להסתה, לאלימות, לגזענות או לפגיעה ברגשות הציבור ובכך גם בתדמיתה של העירייה", נכתב במכתב של ישראלי, שבסיומו הדגיש: "הנהלת העירייה מייחסת לנושא חשיבות רבה והיא תפעל לנקוט צעדים משמעתיים כנגד עובדים שיפעלו בניגוד לאמור".

יצוין כי נגד עובדת העמותה העירונית הוגשה תלונה במשטרה, והיא עדיין נמצאת בהליכי בדיקה.

מגיש התלונה נגד סלמאן, מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק, מסר: "אני מברך על המכתב העירוני. וקורא לכל הרשויות והגופים במדינת ישראל לנקוט בצעד דומה. כל מי שרק חושב לתמוך באויב יחטוף מהלומה שלא ישכח לעולם, ולא ימצא שום עבודה בישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר