קהילת יכיני ומתנדבי בני עקיבא בביקור באקווריום (צילום: בני עקיבא)
קהילת יכיני ומתנדבי בני עקיבא בביקור באקווריום (צילום: בני עקיבא)

מלחמת 'חרבות ברזל': ירושלים מחבקת את תושבי הדרום

כ-2,500 תושבי הדרום ועוטף עזה הגיעו להתארח בירושלים לאחר שנאלצו לעזוב את בתיהם. הם נקלטו בעיר תוך שיתוף פעולה בין העירייה לבין מלונאים, תנועות נוער ומתנדבים שמנסים לעשות טוב בתוך כל השחור

פורסם בתאריך: 12.10.23 19:03

העיר ירושלים מארחת בימים אלו כ-2,500 מתושבי הדרום ויישובי עוטף עזה. הם נאלצו לעזוב את בתיהם בשל הלחימה ובשל העובדה שבחלק משמעותי מהיישובים פשוט אי אפשר לחיות כרגע – לא פיזית ולא נפשית. הם נקלטו כאוחרים ב-7 מלונות בירושלים – מלון שלום, דן פנורמה, שערי העיר, גרנד קורט, ציפורי, לאונרדו פלאז'ה ומסע ישראלי של תור סיני, כשמעלה מנצחת על האירוח עיריית ירושלים.

עם הגעת אנשי ונשות הדרום לירושלים, מיפתה העירייה את הצרכים כדי לספק לכולם את המענים המתאימים. בכל אחד מהמלונות הוצבו אנשי מקצוע המקיימים קשר שוטף עם התושבים ומציעים מגוון טיפוליים רגשיים לצד פעילויות הפגה, תרבות ופנאי.

בנוסף, נרשמה התגייסות מרחיבת לב ועוצמתית של ירושלמים וירושלמיות. כך, בשיתוף עם העירייה, מקבלים תושבי הדרום ארוחות חמות, פינות קפה, הרצאות, פעולות פנאי והפגה לילדים, הופעות מוזיקליות, קבוצות תמיכה מתואמות גיל לנשים, קשישים, ילדים ונוער. בנוסף, תיווכו הנציגים בין התושבים למינהלים הקהילתיים וסייעו להם במציאת מקומות לקיום פעילויות קבוצתיות.

 

 

כמו כן, בתיאום עם חלק ממוסדות החינוך, אלו שפועלים בימים אלו, נלקחים תושבי הדרום המעוניינים בכך לפעילויות פנאי ברחבי ירושלים כמו למשל בגן החיות, באקווריום ועוד.

זאת ועוד, סניף בני עקיבא אימץ את המפונים הנמצאים במלון דן פנורמה. החברי שוהים במלון עם הילדים רוב שעות היום, שומעים את הסיפורים, מתחברים אליהם ואף מסייעים סביב צרכים לוגיסטיים שנדרשים.

ל"כל העיר" נודע כי מחר צפויים להגיע מאשקלון כ-35 חבר'ה, מתמודדים עם מוגבליות. הם ישהו בירושלים למשך 10 ימים וילונו במלון סנט צ'ארלס במושבה הגרמנית.

"בשעות קשות אלה שוב מתגלה הציבור הירושלמי במלוא חוסנו וגדולתו, עומד לרשות המפונים ומציע כל סיוע אפשרי כדי להקל, ולו במעט", מחמיא ראש העיר משה ליאון למתנדבים הרבים שמסייעים. "העירייה תמשיך ללוות את המשפחות בשעתן הקשה ותעשה כל מאמץ אפשרי על מנת להנעים את שהייתם בעיר, בתקווה לימים רגועים יותר של שקט ושלווה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר