הגשמת חלום לבן 4 שניצל מהתופת, משטרת ירושלים חוגגת בר מצוה לאליה דוד-זדה (צילומים: דוברות כב"ה ירושלים, דוברות המשטרה)
הגשמת חלום לבן 4 שניצל מהתופת, משטרת ירושלים חוגגת בר מצוה לאליה דוד-זדה (צילומים: דוברות כב"ה ירושלים, דוברות המשטרה)

הגשמת חלום לילד וחגיגת בר מצווה בכותל – המחוות של המשטרה והכבאות לניצולים מעוטף עזה

לוחמי האש של תחנת הבירה הגשימו חלום לילד מעוטף עזה והעניקו לו תשורות והפתעות; כמעט במקביל - משטרת ירושלים ביחד עם השיטור העירוני ערכו מסיבת בר מצוה לאליה בן ה-13 משדרות. "נפלה בחלקנו זכות גדולה", אומרים בכבאות ובמשטרה

פורסם בתאריך: 16.10.23 22:17

שני סיפורים מרגשים ביום אחד: היום, שני, 16.10.23, לוחמי האש של מחוז ירושלים, משטרת ירושלים ויחידת השיטור העירוני הצליחו להגשים חלומות ולשמח שני ילדים – האחד מעוטף עזה והשני משדרות.

לוחמי האש הגשימו חלום לילד שהצליח להימלט, הלכה למעשה, ממרצחי החמאס. בימים אלה שוהה הילד עם משפחתו בירושלים, וכל רצונו היה לפגוש כבאים.


טפסר משנה אלי אדרי והילד מעוטף עזה (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

טפסר משנה אלי אדרי והילד מעוטף עזה (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)


הבקשה הזו הגיעה לאוזניהם של לוחמי האש מתחנת לב הבירה, אשר הגיעו לשמח ולעודד את הילד. הם ערכו לו הכרה עם רכבי הכיבוי, עם הציוד המיוחד ונתנו לו להתנסות בעבודתם. בנוסף, הצוותים אפשרו לילד לחוות את החוויה של לוחם אש והעניקו לו תשורות והפתעות.

מפקד תחנת לב הבירה, טפסר משנה אלי אדרי, סיפר כי "שמענו על מקרה מרגש של ילד, אשר נחטף לעזה בידי רוצחי החמאס ובאורח נס הצליח להשתחרר ולהגיע לישראל. כל בקשתו של הילד שנמצא בירושלים, היתה לפגוש את לוחמי האש. ביחד עם לוחמי האש מהתחנה, הגענו אל הילד שהתרגש מאוד מבואנו, שימחנו ועודדנו אותו. כמפקד אשר שנים רבות עוסק בהצלת חיי אדם והובלת לוחמי אש, אני חש שנפלה בחלקנו זכות עצומה לדאוג לתושבי הדרום והעוטף ולחבק אותם".

***

כאמור, לא רק לוחמי האש ריגשו ושימחו את הניצולים מהתופת בדרום, כך עשו גם שוטרי מחוז ירושלים ביחד עם יחידת השיטור העירוני, אשר חגגו לאליה דוד זדה בר מצוה כהלכתה בכותל המערבי.

אליה, ביחד עם הוריו יחזקאל והודיה וילדיהם הנוספים, ניצלו בנס מהמתקפה הרצחנית של החמאס בשדרות, כאשר המחבלים ילגו מעל ביתם. בשבוע האחרון הם הגיעו להתארח במלון הרברט סמואל במרכז העיר. בין שלל האירועים הקשים שמתחוללים, כמעט נשכח מכולם שאתמול, יום ראשון, היה אמור אליה שלמה דוד-זדה בר מצוה באולם בשדרות.


משפחת דוד-זדה עם השוטרים הירושלמים בכותל (צילום: דוברות המשטרה)

משפחת דוד-זדה עם השוטרים הירושלמים בכותל (צילום: דוברות המשטרה)


מי שלא שכח זאת היה לוחם אש תושב שדרות, מכר קרוב של המשפחה, אשר יצר קשר עם השיטור העירוני של מחוז ירושלים וסיפר להם על המקרה ועל החגיגות שהתבטלו. הוא תהה האם הם יהיו מוכנים להתגייס ולסייע לאליה לערוך בר מצוה בכותל, ולו לשם טקס הנחת התפילין. פקחי יחידת השיטור העירוני ביחד עם שוטרי מחוז ירושלים התגייסו למשימה.

 

 

וכך, הבוקר הפתיעו ניידות של המשטרה והשיטור העירוני את אליה ובני משפחתו שהמתינו לו מחוץ לבית המלון במרכז העיר. הם אספו את המשפחה ובשיירה של מספר כלי רכב נסעו אחר כבוד לרחבת הכותל המערבי, שם המתינו להם בני משפחה נוספים ועוד שוטרים ממרחב דוד. ביחד עם אזרחים סקרנים שהיו באותה עת בכותל – חגגו כולם לאליה בר מצוה כהלכתה – כולל שירה וריקודים לכבוד חתן בר המצווה עם תפילה חגיגית ברחבת הכותל המערבי.

לאחר שאליה עלה לתורה, הושלמה החגיגה עם כיבוד שארגנו השוטרים הירושלמים למשפחה כדי כדי לשמח אותם ולגרום להם מעט נחים בימים קשים אלה ולאחר שניצלו מהתופת.


אליה דוד-זדה עם ספר התורה בכותל (צילום: דוברות המשטרה)

אליה דוד-זדה עם ספר התורה בכותל (צילום: דוברות המשטרה)


המשפחה, חשוב לציין, לא נשארה אדישה ושלחה מכתב תודה מרגש לשוטרים. "תודה גדולה לכם שחיזקתם וזיכיתם אותנו להגיע לכותל ביום הנחת התפילין של בננו אליה שלמה דוד-זדה שחוגג היום 13 במיוחד בימים הקשים שנפלו על עמ"י, אליה היה אמור לחגוג עליה לתורה בבית כנסת ליד ביתנו בשדרות ולאור המצב ומלחמת "חרבות ברזל" פינו אותנו מהבתים וזכינו להגיע לעיר הקודש ואתם באתם ולקחתם אותנו עד הכותל, שימחתם וריגשתם אותנו עם הפייטן אבי אטיאס וליווי כל השוטרים בצורה שאין לתאר ודאגתם אפילו לכיבוד וברכות.

"שיהיה לכם חודש טוב, בשורות טובות, תודה שאתם שומרים עלינו, שהקב"ה ישמור עליכם מכל רע וישלח לכם שפע מאוצרו הטוב. בריאות וחיים טובים. אוהבים ומעריכים יחזקאל והודיה דוד-זדה, אליה שלמה והילדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר