אופיר אנגל (צילום: אלבום משפחתי)
אופיר אנגל (צילום: אלבום משפחתי)

אופיר מרמת רחל חטוף בעזה – דודתו: "ננטשנו. מגיע לנו טיפול יותר טוב מהמדינה"

בשבת השחורה של ה-7/10 היה אופיר אנגל, בן 18 מקיבוץ רמת רחל, בבית חברתו בקיבוץ בארי. ארבעה שבועות חלפו מאז נחטף מהממ"ד לעזה ומשפחתו לא יודעת דבר. "זה פשוט כואב בצורה שלא ניתנת לתיאור", אומרת דודתו, יעל אנגל ליצ'י

פורסם בתאריך: 4.11.23 09:45

ארבעה שבועות בדיוק חלפו מאז השבת השחורה של ה-7/10, השבת הארורה של שמחת תורה שבה פתח ארגון הטרור חמאס במתקפה הרצחנית שלו על יישובי עוטף עזה והדרום. ארבעה שבועות חלפו מאז ראה אופיר אנגל, בן קיבוץ רמת רחל, את הוריו ואת בני משפחתו. ארבעה שבועות שאנגל, רק בן 18, ועוד כ-240 נשים, גברים, ילדים, פעוטות קשישים וקשישות מוחזקים בשבי החמאס וארגוני הטרור בעזה. כן – 29 ימים שמניינם רק הולך ועולה.

משפחתו, כמעט מיותר לציין, חיה באי וודאות נוראית. אופיר בילה את אותו סוף שבוע בבית חברתו בקיבוץ בארי. בית משפחת שרעבי. הוא נחטף מהממ"ד ביחד עם יוסי, אביה של חברתו, בעוד שהאמא, נירה, חברתו של אופיר יובל, ושתי אחיותיה הושארו על ידי המחבלים מאחור וניצלו. אופיר וכ-240 א.נשים אחרים נחטפו לעזה.

המשפחה, כאמור, לא יודעת דבר ולא חצי דבר ממה שעבר ועובר על אופיר. "זה פשוט קורע את הלב שהוא עדיין לא כאן", אומרת בכאב ובכעס דודתו של אופיר, יעל אנגל ליצ'י, הממונה על ההסברה של המשפחה (כך כהגדרתה), בשיחה עם "כל העיר. "לראות את ההורים, יואב ושרון, יושבים בגינה יום ועוד יום ולא מאמינים שבנם עדיין לא חזר הביתה, פשוט כואב בצורה שלא ניתנת לתיאור. אופיר הלך לבקר את החברה שלו בקיבוץ בארי ולא שב הביתה, זה סיפור שלא יכול לקרות במדינה דמוקרטית חופשית.

"אנחנו איתם, לא עוזבים אותם, מחבקים איתם 24/7 מסביב לשעון. יש לנו משימה – להחזיר את אופיר ושאר החטופים הביתה כמה שיותר מהר".


אופיר אנגל (צילום: אלבום משפחתי)

אופיר אנגל (צילום: אלבום משפחתי)



 

 

 

***

בימים האחרונים צצים ועולים דיווחים שונים על משא ומתן לשחרור החטופים, לפחות חלקם. כך למשל חוזרת ועולה המעורבות של קטאר (מדינה המקורבת לחמאס) במו"מ לשחרור חלק מהחטופים, כשהדיבור הוא שבשלב הראשוני ישוחררו בעלי דרכון זר או אזרחות זרה. עם כמה שהנושא מקומם וההבדלה בין דם לדם מטריפה את הדעת, במשפחת אנגל מקווים כי הדרכון ההולנדי שבו מחזיק אופיר אולי יעזור. "שגרירות הולנד בישראל נמצאת בקשר עם המשפחה, הם מעדכנים אותנו", אומרת יעל אנגל ליצ'י ומוסיפה: "לישראל אין קשרים רשמיים עם קטאר, אז הכל נעשה דרך צד שלישי ולכן אני סומכת על ההולנדים. אותנו לא מעדכנים בערוצים הסודיים. הידיעות השונות על משא ומתן על החטופים מטלטלות את המשפחות, דיווחים שונים על עסקה עם דרכון או בלי דרכון. משחקים לנו ברגשות כל הזמן".


משפחתו של אופיר עם נציגי שגרירות הולנד (צילום: אלבום משפחתי)

משפחתו של אופיר עם נציגי שגרירות הולנד (צילום: אלבום משפחתי)


לא בכדי במשפחת אנגל שמים את מבטחם בשגרירות ובממשל ההולנדי. היחס, או יותר נכון, חוסר היחס שהם מקבלים מצד הממשל בישראל מוציאה אותם מדעתם. "אף אחד מ-120 חברי הכנסת לא טרח לדבר איתנו, לחבק, לתת תמיכה בשעה הכי קשה שיש למשפחה שלי", היא אומרת בכעס. "ביקשתי אפילו לראות את הלו"ז של חברי הכנסת, שעד כדי כך אין להם זמן לבוא ולדבר איתנו, לתת חיבוק של תקווה. אנחנו רוצים תמיכה, אבל מהמדינה אנחנו לא מקבלים את זה. דממת יום כיפור".

מנגד, אנג'ל ליצ'י מרעיפה מילים חמות על מי שנותנים למשפחה אהבה ותמיכה בימים הקשים הללו: "התמיכה מהעם מדהימה, אנחנו מקבלים חיבוק, אהבה ותמיכה מכל מקום אפשרי – מהחברים של אופיר מבית הספר, מקבוצת הכדורסל שבה שיחק, מאזרחים ותושבים שפשוט מתעניינים ותומכים וזה הכי חשוב ברגעים אלה".

מה שקרה בשביעי באוקטובר גרם לשבר אמון מוחלט, ואף אחד לא טרח לבוא", היא אומרת לסיכום. "ההרגשה הכללית היא שננטשנו. וגם אם עכשיו הם פתאום יקראו את זה ויזכרו לבוא זה כבר יהיה בבחינת 'מאוחר מדי'. מגיע לנו טיפול יותר טוב מהמדינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר