מיאה וגבריאלה ליימברג (צילום: אלבום משפחתי)
מיאה וגבריאלה ליימברג (צילום: אלבום משפחתי)

28 ימים שמשה ליימברג מחכה לרעייתו גבריאלה ובתו מיאה: "אני רק רוצה שהן יחזרו"

מיאה ליימברג בת ה-17 היתה ביחד עם אמה, גבריאלה, אצל בני משפחה בקיבוץ ניר יצחק. הן נחטפו ביחד אתם לעזה, ומאז החברים בתיכון לאומניות והחניכים של האם במרכז היום הטיפולי של עמותת 'שק"ל', מייחלים לחזרתן הביתה, לירושלים. צפו בווידאו שהכינו חבריה של מיאה. BringThemHomeNow#

פורסם בתאריך: 3.11.23 15:58

גבריאלה ליימברג ובתה מיאה ביקרו בקיבוץ ניר יצחק בסוף השבוע של שמחת תורה. הם שהו בביתה של אחותה קלרה מרמן ובן זוגה לואיס הר. עשו את השבת ואת החג ביחד עם פרננדו מרמן, אחיהן של גבריאלה ליימברג. כולם ביחד – בני משפחה אחת שרק רצו לבלות ביחד בחג – נחטפו לעזה באותה שבת שחורה.

גבריאלה ומיאה הן ירושלמיות. התגוררו ביחד אבי המשפחה משה ברחוב דרך חברון. גבריאלה, בת 59, היא מנהלת מרכז היום הטיפולי של עמותת 'שק"ל' בחוות איל שבקיבוץ רמת רחל. מיאה, בת 17, תלמידת י"ב בבית הספר לאומניות.



המשפחה פועלת בכל המישורים האפשריים להשבתם של היקירים הביתה. במישור הבינלאומי מנסים לנצל את האזרחות הזרה שלהן ובמישור ההסברתי משאירים אותם בתודעה, בראש סדר היום הציבורי.

בחוות איל, המקום שבוע עבדה גבריאלה ליימברג, הפיקו ויצרו סרטון שבו משתתפים בוגרים עם אוטיזם – יהודים וערבים – ובני משפחתם אשר מבקשים את שובה של המנהלת הנערצת.

"גבריאלה, איפה את?", שואל אחד מהבוגרים, ואילו אחר אומר בפשטות כואבת ועוצמתית: "אבא אני מאוד מתגעגע לגבריאלה. אני רוצה שהיא כבר תחזור".



הסרטון המרגש והנוגע ללב הזה הוא עדות לדמות של גבריאלה, אשר בשנותיה כאשת מקצוע היתה לאם לעשרות ילדים ובוגרים המתמודדים עם אוטיזם וכתף תומכת לבני משפחתם. הם כולם זקוקים לה ומקווים שהיא, ביחד עם בתה מיאה, יחזרו הביתה בהקדם.

מיאה בת ה-17 היא, כאמור, תלמידת י"ב בתיכון לאומניות. מנהל התיכון, תומר בליטי-דגן, אומר השבוע ל"כל העיר": ״מיאה היא תלמידה שלנו במגמת מוזיקה, בכיתה י"ב. תלמידה אהובה, נעימה, סקרנית. היא בת יחידה להוריה, ופורחת בתיכון לאומנויות. אנחנו מתגעגעים אליה, חושבים עליה, ולא נשקוט עד שהיא תחזור אלינו".

חבריה לתיכון הפיקו ויצרו סרטון על מיאה, שבו מוקרנים רגעים שמחים ומאושרים שלה לצד חברים. בסרטון אומר בליטי-דגן "היה בה תמיד את מתח בין הרצון להעביר הילוך בלימודים – היא סקרנית, שואלת שאלות וכו' – ובין הצורך להחליף דעות עם חבריה, עם איתן, עם נעמה. על הנושאים שעלו ועל נושאים אחרים".



 

 

אביה של מיאה, משה, מספר כי "מיאה היא הבת היחידה שלי ושל אשתי גבריאלה. שכל הסיפור התחיל והיא שמעה שיש אזעקות בירושלים, היא דאגה להתקשר כל הזמן ולשאול אם אני בסדר. עד שנותק הקשר.

"בפעם אחרונה היינו בקשר בשעה 10:30. שלחתי וואטסאפים למיאה ולאשתי גבריאלה ולא היו תשובות. כל מה שראיתי זה קו אחד אפור. בסביבות 17:30 התקשרה האחיינית של אשתי, ואומרת שנראה שהן נחטפו. כל התקוות והציפיות שלי די התנפצו. רגעים קשים. אני רק רוצה שהיא תחזור הביתה ותמשיך בחיים שלה".

חבר של מיאה, איתן מספר כי "ביום שבת בבוקר התעוררתי בשבע בבוקר. בן דוד שלי הגיע אלי, רצה שנראה סרט ביחד. חמש דקות בתוך הסרט החלה אזעקה. רצנו לממ"ד וכמובן שמיהרנו לשלוח הודעות לחברים. מיאה היתה מהראשונים".

הוא ממשיך ומספר כי "מיאה לא ענתה עד איזה 8:30, אז היא שלחה הודעה שהיא בעוטף עזה אצל דודה שלה. ניסיתי להרגיע אותה והתכתבנו איזה שעה-שעתיים. הדבר האחרון שהיא אמרה לי הוא שהיא שומעת יריות, שהיא נעלה את הדלת של הבית. מ-11:30 לא שמעתי ממנה".
איתן מספר על טוב הלב של מיאה, על הנכונות שלה לעזור ולסייע. "הגעתי לבית הספר בכיתה י', ילד חדש בתקופה לא פשוטה בחיים שלי", הוא אומר. "בהתחלה היא הצטרפה אלי כדי להראות איך הדברים עובדים. היא דאגה לי. אני יכול לומר בביטחון מוחלט שהיא החברה הכי טובה שלי".
"הדבר הכי בולט במיאה זה הרגישות שלה", מוסיף חבר אחר לתיכון. "זה משהו שהייתי מודע אליו מהיסודי. מאוד עדינה".

"לא משנהה כמה זוועות היא עוברת עכשיו, שתהיה לה את התקווה הקטנה הזו שיבואו להציל אותה", מוסיפה חברה לשכבה. "שתדע שיש המון אנשים שמחכים לה וחושבים עליה. שהיא לא לבד".

BringThemHomeNow#

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר