זירת הפיגוע, סמ"ר רוז לובין ז"ל (צילומים דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע, סמ"ר רוז לובין ז"ל (צילומים: דוברות המשטרה)

הפיגוע שבו נרצחה סמ"ש רוז לובין ז"ל: אחד הלוחמים נטש את העמדה

מתחקיר שבוצע במשמר הגבול על הפיגוע שבו נרצחה לוחמת מג"ב לובין ז"ל עולים ממצאים קשים על כשל מבצעי חמור בהתנהלות של אחד הלוחמים. על פי התחקיר - הוא נטש עמדה בניגוד מוחלט לפקודות, ועל כן הודח מתפקידו

פורסם בתאריך: 9.11.23 16:32

כשל משמעתי ומבצעי חמור בהתנהלותו של אחד הלוחמים – כך עולה מתחקיר פיגוע הדקירה שאירע ביום שני האחרון (6.11) בעיר העתיקה. בפיגוע, כזכור, נדקרה לוחמת מג"ב סמ"ש רוז לובין ז"ל על ידי מחבל בן 16, היא הובהלה לבית החולים אך מותה נקבע בדרך. יצוין כי הלוויתה של לובין ז"ל נערכה היום, חמישי, בבית הקברות הצבאי בהר הרצל, זאת לאחר שהוריה ובני משפחתה הגיעו מאטלנטה, ארצות הברית שם הם מתגוררים.

במהלך תחקיר האירוע נמצאו, כאמור, כשלים חמורים בהתנהלות של אחד מלוחמי הצוות של הלוחמת לובין ז"ל, שכלל נטישת העמדה וזאת בניגוד מוחלט לפקודות וההנחיות.

ממג"ב נמסר כי "בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק על הדחתו של הלוחם הנ״ל מתפקידו והעברתו להמשך שירות בצה״ל".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק: "לוחמות ולוחמי משמר הגבול נמצאים בחזית העשייה והלחימה. כחיל אנחנו אמונים על בטחונו ושלומו של הציבור – ובהתאם לסמכות הגדולה ישנה אחריות במידה זהה. משמר הגבול הוא חיל שחרט על דגלו מקצועיות ומקצוענות בהתאם למצפן ערכי ברור ומובהק. במקומות שבהם נבין שיש כשל, לא נתפשר ונטפל בנחישות ובאומץ פיקודי, תוך הפקת לקחים ושקיפות מלאה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר