זירת הפיגוע, יובל קסטלמן ז"ל (מימין), אביעד פריג'ה (צילומים: מתוך מצלמת אבטחה, באדיבות המשפחה, רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק)
זירת הפיגוע, יובל קסטלמן ז"ל (מימין), אביעד פריג'ה (צילומים: מתוך מצלמת אבטחה, באדיבות המשפחה, רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק)

מבוכה למשטרה: מח"ש יבדוק את התנהלות צוות החקירה בפרשת מותו של יובל קסטלמן ז"ל

בנתיחת הגופה של קסטלמן ז"ל התגלו, בניגוד לטענת המשטרה, קליע של M16 ורסיסי קליעים נוספים. כעת הורה פרקליט המדינה למח"ש לבדוק את התנהלות צוות החקירה בתיק. במקביל, עו"ד עמית איסמן ביקש מהמשטרה שלא לקיים בדיקה מטעמה

פורסם בתאריך: 11.12.23 19:26

פרשת מותו של גיבור ישראל יובל קסטלמן ממשיכה להסתעף ולהסתבך. כעת – מח"ש יבדוק את התנהלות צוות החקירה של משטרת ירושלים בחקירת נסיבות מותו של קסטלמן ז"ל, זאת בהתאם להנחיית פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן.

כזכור, בפיגוע הקטלני ביציאה מירושלים לפני כשבועיים וחצי, קסטלמן, אזרח שהיה בדרכו לעבודה, הסתער לעבר שני המחבלים הצליח לנטרל אחד מהם ולירות בשני, ולאחר מכן, למרות שהרים ידיים באוויר וצעק שהוא יהודי ולא מחבל – הוא נורה על ידי חייל מילואים שפעל גם הוא בזירה.

קסטלמן ז"ל מת מפצעיו שעות מאוחר יותר בבית החולים. במשטרה טענו מהרגע הראשון שאין צורך בנתיחת הגופה כי לא אין קליעים בגופו, אולם לבקשת מצ"ח, אשר חוקר את הירי שביצע חייל המילואים לעבר קסטלמן, ביקש וקיבל את הסכמת המשפחה להוציא את גופתו של יובל ז"ל מהקבר ולבצע נתיחה שלאחר המוות. בנתיחה נמצא קליע של M16 ורסיסי קליעים נוספים בגופו של יובל ז"ל, זאת כאמור בניגוד לטענה של המשטרה.

 

 

 


יובל קסטלמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יובל קסטלמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


מהפרקליטות נמסר: "פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה אמש את המחלקה לחקירות שוטרים (מח״ש), לאחר התייעצות עם ראשת מח״ש, לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה שטיפל בחקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל. בד בבד, פרקליט המדינה עדכן אמש בדברים את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה וביקש, נוכח האמור, שלא לקיים בדיקה מטעם המשטרה בנושא, עד לסיום בחינת הדברים ע"י מח"ש".

יש לציין כי הסיבה למערובות של מח"ש היא הפער בגדול בין דיווח המשטרה, שטענה כאמור שאין קליעים בגופתו של קסטלמן ז"ל, לבין ממצאי הנתיחה שנעשתה לאחר מכן. בתוך כך גם עולה השאלה האם היה מדובר ברשלנות או בצעד מכוון. גורמים שונים מציינים כי סיבה מרכזית להחלטה של פרקליט המדינה היא רצונו שתוצאות הבדיקה של מח"ש יחזקו את אמון הציבור, שנסדק בעקבות האירוע ובעקבות הפערים שהתגלו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר