הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

קאנטרי הר חומה: קומת הספורט תפתח בשבועות הקרובים. הצפי לבריכה – רק באביב

ל"כל העיר" נודע כי עד לסוף החודש אמור להיבחר מנהל למתחם הקאנטרי, ולאחר מכן יוחלט על שעות הפתיחה של חדר הכושר וחדרי החוגים. באשר לבריכה – לתושבים מומלץ בינתיים לחפש קאנטרי אחר

פורסם בתאריך: 17.12.23 17:35

חצי בשורה לתושבי הר חומה: אחרי המתנה ארוכה ומייגעת – קומת הספורט בקאנטרי החדש צפויה להיפתח בטווח של מספר שבועות. בשלב זה מדובר בינתיים רק על חדר הכושר וחדרי החוגים בקאנטרי, והפתיחה תהיה ככל הנראה כבר בינואר הקרוב.

יצוין כי בשלב זה, בשל עיכובים שונים (תזכורת ופירוט בהמשך) ובשל אילוצי מלחמת 'חרבות ברזל' – עדיין לא נבחר מנהל למתחם הקאנטרי, וזאת למרות שקול קורא יצא לפני אי אילו חודשים. ל"כל העיר" נודע כי בימים הקרובים צפוי להיסגר גם הנושא הנ"ל, ולאחריו אפשר יהיה להתקדם באופן ממשי לקראת פתיחת קומת הכושר – כולל שעות הפתיחה הרלוונטיים.

ומה עם הבריכה? טוב, כמו לכל אורך הדרך – הסיפור מורכב. במינהל הקהילתי יודעים לציין השבוע כי ההמלצה החד משמעית היא לפתוח את קומת הבריכה בחודשי האביב, כך שצפוי עוד עיכוב בפתיחה. והאם לבסוך הבריכה אכן תיפתח בחודשי האביב? את זה מוקדם לקבוע.

כידוע, מאז הושלמו העבודות להקמת הקאנטרי, ניטש מאבק בין חברי הנהלת המינהל הקהילתי בראשות היו"ר שלמה גולברי (אשר מגובים לדבריהם בכ-70 אחוז מתושבי השכונה) לבין קבוצת תושבים – בהם חילונים, דתיים לאומיים ואפילו, כך נטען, גם חרדים – כשנושא המאבק הוא סוגיית פתיחת הבריכה בשבתות ובחגים, בהתאם לסטטוס קוו וכפי שקורה ברוב מכריע של הבריכות העירוניות בירושלים.

מבחינת יו"ר המינהל הקהילתי גולברי וחברי ההנהלה האחרים – המקום צריך להיות סגור בשבתות ובחגים. לטענתם, אחד מנושא הבחירות למינהל הקהילתי היה נושא הבריכה והועבדה שהם קיבלו את מרבית הקולות מדברת בעד עצמה.

בצד השני, כאמור, קבוצת תושבים חילונים (ואחרים) שטוענים כי אין להפלות ולקפח אותם, ולבטח שלא לחרוג מהססטוס קוו העירוני ולהפוך את הר חומה לשכונת חרדית – מה שהיא לא. בפסק דין שניתן בינואר האחרון החליט בית המשפט המחוזי כי הבריכה תופעל בשבתות ובחגים בשנתיים הראשונות, ואם לאחר מכן הציבור החרדי יבקש לסגור אותה בסופי שבוע ובמועדי ישראל – הנושא ייבחן מחדש.

 

 

 

אולם המינהל הקהילתי, כידוע, החליט לערער על הפסיקה לבית המשפט העליון. הדיונים בנושא עדיין לא התקיימו, אבל בינתיים הבריכה לא נפתחה, כפי שנפסק. על כן, בחודש יוני האחרון, סגן ראש העיר יוסי חביליו, אשר מלווה את התושבים במאבקם ואף עתר עימם כנגד המינהל הקהילתי, הגיש בשם התושבים בקשה לביזיון בית המשפט כנגד המינהל הקהילתי, שמתמהמה עם הפתיחה. בקשה זו נדחתה ובמינהל הקהילתי התעקשו כי אין עיכוב מכוון, אלא מדובר בעבודות שנעשות בפני המתחם כדי להכשירו לקראת הפתיחה.

בינתיים, כפי שניתן להבין, העבודות הללו נמשכות ונמשכות. התושבים כבר עצבנים וזועמים על הסחבת. הם לא מבינים מדוע בשכונה גדולה כמו שלהם אין בריכה שפועלת – לבטח לאור העובדה שישנו מתחם שבו הושקעו כספים רבים ואנרגיות לא מעטות.

מדי שבוע כמעט עולה הנושא באחת מהקבוצות השכונתיות, והזעם של התושבים על המינהל הקהילתי ועל הסחבת צצים ועולים כל פעם מחדש. עיקר הטענות של התושבים היא "בניגוד לשכונות אחרות, המנהל בהר חומה לא עובד בשיל כל התושבים. זו עובדה. הוא לא פועל בשקיפות מול התושבים", נכתב באחת הקבוצות. "הבעיה המרכזית היא שאין לתושבים אמון בהנהלת המינהל".

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בחודש יולי 2022 החליטה עיריית ירושלים להעביר את זכויות השימוש וההפעלה של הקאנטרי למינהל הקהילתי, כשעל פי כתב הערעור שהגיש המינהל הקהילתי לבית המשפט העליון בין הגורמים לכך היה סוגיית הפתיחה בשבתות.

מאז העברת הסמכויות ועד היום – טווח של שנה וחצי – טרם הושלמו, כך לטענת המינהל הקהילתי, העבודות הנדרשות לפתיחת הקאנטרי. משך הזמן הארוך הזה הוא בין הגורמים לזעם הגדול שיש בקרב התושבים, אשר טוענים, וכמוהם גם סגן ראש העיר חביליו, כי מתחם הקאנטרי מוחזק כבן ערובה עד לקבלת החלטה בנושא השבת.

כך או כך, הבדיקה האחרונה של "כל העיר" מעלה, כאמור, כי בתוך טווח של שבועות, ככל הנראה עד לסוף ינואר ואולי אף לפני כן, תיפתח קומת הכושר במתחם הקאנטרי החדש.

באשר לבריכה – במינהל הקהילתי מדגישים כי קיבלו המלצה שלא לפתוח את הבריכה אלא בחודשי האביב, כך שנראה שישנם עוד כ-4 חודשים לפחות עד לפתיחה המיוחלת של הבריכה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הס

    כתושבת המקום אשר אינה חרדית. אשמח לתקן כמה שגיאות בכתבה זו. הציבור החרדי בשכונה הינו מינורי ביותר ובקור שאינו בעד פתיחת הבריאה, כמו גם כל הדתיים של השכונה.
    חילונים גם כן לא מעוניינים בפתיחתה מהסיבה הפשוטה שאין לנו רצון לבני לערב מגוון אוכלוסיות שאינן יהודיות מהכפרים ממול.
    במיוחד בצל המצב שהכל כל כך מסוכן.
    אז נא לא להפיל הכל על גבם של חרדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר