דגל דאעש, פעילות המשטרה במזרח העיר (צילומים: YO-מתוך ויקיפדיה, דוברות המשטרה)
דגל דאעש, פעילות המשטרה במזרח העיר (צילומים: YO-מתוך ויקיפדיה, דוברות המשטרה)

דאעש במזרח העיר: סוכל פיגוע טרור בירושלים

הותר לפרסום: ימ"ר ירושלים ושב"כ עצרו שני מחבלים תומכי ארגון 'המדינה האיסלמית' במזרח העיר. השניים הכינו אמצעי חבלה ומטענים במטרה לפגוע בכוחות הביטחון

פורסם בתאריך: 11.1.24 08:54

היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) סיכלו באחרונה פיגוע טרור של 'דאעש' (ארגון המדינה האיסלמית) בירושלים – כך הותר הבוקר, חמישי, לפרסום.

החקירה, כך נמסר מהמשטרה ומהשב"כ, החלה לפני מספר שבועות, כשנודע על חשד לבצע פיגועי מטען על ידי חשודים בהשתייכות לארגון הטרור המדינה האסלאמית.

בהכוונת שב"כ, לפני כחודש עצרו בלשי ימ"ר מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ירושלים תושב ג'בל מוכבר (בן 23). החשוד נחקר, ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת. לפני כשבועיים וחצי – ב-25.12.23 נעצר חשוד נוסף (21), חברו של החשוד הראשון, שמתגורר גם הוא בג'בל מוכבאר.

מהחקירה, שנוהלה כאמור בימ"ר ירושלים ובשב"כ, עולה כי שני המחבלים התומכים באידיאולוגיית "דאעש" צרכו באמצעות רשת האינטרנט והטלגרם תכנים רבים של הארגון בהם גם תכני זוועה, סרטוני הרג מזירות לחימת הארגון בחו"ל ועוד. בהשפעת התכנים הללו, תכננו השניים לבצע פיגועי טרור נגד שוטרים ולוחמי מג"ב. חוקרי המשטרה והשב"כ חשפו את כוונותיהם להכנת מטעני חבלה שיכוונו כנגד כוחות הביטחון באזור מזרח ירושלים.

 

 

במשטרה מציינים כי "טרם מעצרם, השניים החלו בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה שעמם תכננו לבצע את הפיגועים. שוטרי מחוז ירושלים ושב"כ, חשפו וסיכלו את כוונותיהם בטרם התממשו. בנוסף, בחיפוש שערכו החוקרים במכשיר הטלפון הנייד של אחד המחבלים, נמצא חומר פדופיליה שאותו צרך, ובשל כך נפתח נגדו תיק חקירה נוסף".

עם סיום החקירה ולאחר שגובשה תשתית ראייתית, הוגשה הצהרת תובע נגד שני המחבלים וביממה הקרובה צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

"בשנה החולפת סיכלו במשטרת מחוז ירושלים ובשב"כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות", נמסר בהודעה משותפת של המשטרה ושב"כ. "משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר