משה ליאון, יעקב קוינט (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, מרק ניימן-לע"מ)
משה ליאון, יעקב קוינט (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, מרק ניימן-לע"מ)

סיבוב 4 בעימות – ליאון שוב נגד רמ"י: "מחפשים באופן דווקני שטחים שבנייה בהם פוגעת בסביבה"

בתגובה למכרזים שפורסמו הבוקר, שני, על ידי רשות מקרקעי ישראל לבנייה במורדת משואה ובנחל רוממה - ראש העיר משה ליאון שיגר מכתב חריף, שבו הוא תוקף את התנהלות רמ"י ומבהיר: "העירייה תיידע את היזמים כי מי שייגשו למכרזים אלה - יניחו את כספם על קרן הצבי"

פורסם בתאריך: 22.1.24 18:14

הפיצוץ מתקרב? ראש העיר משה ליאון שוב יוצא נגד רשות מקרקעי ישראל וטוען כי היא "עושה דווקא". הסיבוב הנוכחי בקרב שבין ליאון לבין מנהל רמ"י יענקי קווינט הוא על מכרזים שפורסמו הבוקר, שני, לבנייה במורדות משואה ונחל רוממה. "הנכם נדרשים למשוך את המכרזים לאלתר", כתב ליאון לקווינט, במכתב חריף שנלח גם לשרי הממשלה הרלוונטיים, תוך שהוא מוסיף: "עיריית ירושלים תיידע את היזמים כי מי שייגשו למכרזים אלה – יניחו את כספם על קרן הצבי, וכי מדיניות העירייה היא שלא לאפשר קידום תוכניות אלה".

כאמור, כפי שפורסם ב"כל העיר", היום פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרזים הנוגעים לשישה פרויקטים ברחבי העיר – בהם גם השניים במורדות משואה ונחל רוממה. בעקבות המכרזים, שאליהם כבר התנגד ליאון בעבר, החליט ליאון לשלוח את המכתב.


מורדות משואה, שטח התוכנית בגבעת משואה (צילום: זאב שטיין)

שטח התוכנית במורדות משואה (צילום: זאב שטיין)


בתחילה מציין ליאון את החשיבות בשיתוף הפעולה עם רמ"י, אך גם ציין כי הופתע מעצם פרסומם – זאת כאשר ברמ"י יודעים היטב כי הם עומדים בסתירה למדיניות העירייה ומדיניותו שלו בעניין השמירה על שטחים ירוקים ופתוחים ומניעת בנייה וקידום תוכניות בשטחים אלה. לדבריו, "נראה הדבר כאילו ברמ"י מחפשים באופן דווקני שטחים אשר בנייה בהם פוגעת באופן מיוחד בסביבה".

 

 


אזור נחל רוממה (צילום: גוגל מפות)

אזור נחל רוממה (צילום: גוגל מפות)


בפרסום של רמ"י נשלחה עקיצה ברורה לראש העיר ליאון, כשנטען שהמכרזים הוצאו בשל "עלייה חריגה במחירי הדיור בירושלים". במכתבו ליאון מתייחס לנושא וכותב: "הדהימה אותנו הטענה לפיה מכרזים אלה יצאו לנוכח עלייה חריגה במחירי הדיור בירושלים. אין טענה שגויה ומטעה יותר מזו… בירושלים אין מחסור ביחידות דיור מאושרות. בשנה האחרונה ניתנו היתרים לכ-,7,500 יחידות דיור. בשנה הבאה אנו צופים אישור של למעלה מ-8,000 יחידות דיור נוספות".

ליאון מוסיף ושולח עקיצה משלו לרמ"י: "לא נוכל להתעלם מהעובדה כי במכרז לשיווק קרקע לבנייה 27 יחידות דיור (הפרסה) נקבע מחיר מינימום של כ-46 מיליון שקלים, כ-2 מיליון לכל יחידת דיור. תנאים אלו והיקף הפרויקט אינם מבטאים בלשון המעטה מלחמה במחירי הדיור, דבר המדגיש את הניתוק והניגוד בין כותרת הצעתכם לבין המכרזים עצמם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר