מורדות משואה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון, אזור נחל רוממה (צילומים: זאב שטיין, ארנון בוסאני, גוגל מפות)
מורדות משואה (למעלה משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון, אזור נחל רוממה (צילומים: זאב שטיין, ארנון בוסאני, גוגל מפות)

איך יגיב משה ליאון? מכרזים של רמ"י במורדות משואה ובנחל רוממה

ראש העיר אמר לפני כשבועיים שלא יאפשר בנייה בשטחים ירוקים עד מיצוי הבינוי בהתחדשות העירונית, אך ברשות מקרקעי ישראל מפרסמים הבוקר, שני, מכרזים בירושלים "על רקע העלייה החריגה במחירי הדיור", כולל במתחמים שבמחלוקת. הכרזת מלחמה של רמ"י?

פורסם בתאריך: 22.1.24 10:03

"על רקע העלייה החריגה במחירי הדיור בעיר" – כך מסבירים ברשות מקרקעי ישראל הוצאת 6 מכרזים חדשים לבנייה בירושלים, כולל בשטחים שנמצאים במחלוקת מול ראש העיר משה ליאון ועיריית ירושלים.

המכרזים של רמ"י כוללים הקמת 1,383 יחידות דיור במורדות משואה, בארמון הנציב, בנחל רוממה, בגוננים, במקור חיים ובאבו טור, כאשר לפחות לשני מתחמים – מורדות משואה ונחל רוממה – ישנה התנגדות נחרצת מצד עיריית ירושלים.

ברשות מקרקעי ישראל, יש לציין, מודעים להתנגדות של עיריית ירושלים ונראה כי אם מתחת לפני הקרקע מתנהל קרב עקיצות והורדת ידיים בין רמ"י לכיכר ספרא. לא בכדי ברשות שחררו הודעה שמסבירה את הוצאת המכרזים ב"עלייה החריגה במחירי הדיור בעיר".

ברמ"י, כאמור, מודעים להתנגדות של ראש העיר לבנייה בשטחים ירוקים. בשבועות האחרונים היו שני עימותים מתוקשרים בינם לבין ליאון בנושא – הראשון סביב ההסכם שנחתם מול הדסה לבנייה בסובב הדסה עין כרם, והשנייה סביב מכרז במורדות משואה.

על המכרז במורדות משואה אמר ליאון כי הוא "מהווה ניסיון התנקשות מיותר בטבע ובסביבה", והוסיף: "אני מציע לכל מי שמעלה על דעתו לגשת למכרז במחשבה כי יהיה ניתן לקדם תוכניות בינוי בשטח אותו הוציאה רמ"י למכרז, לשקול היטב האם אינו מניח את כספו על קרן הצבי. אני מודיע כאן, כי עיריית ירושלים לא תאפשר שינוי ייעוד של האזור המדובר".

אלא שברמ"י, כפי שניתן להבין, לא מתרגשים יתר על המידה מהדברים של ראש העיר, ואולי אף פועלים בצורה לעומתית בדיוק בגלל האמירות שלו.

כך או כך – להלן פירוט המכרזים שפורסמו:

מורדות משואה – מדובר במכרז יזום לתכנון ופיתוח קרקע לבניית 500 יחידות דיור במתחם שהוא חלק מתוכנית פארק קק"ל בדרום מערב ירושלים, מצפון לשכונת גילה ומדרום לשכונת מנחת-גבעת משואה, המתפרש על כ-960 דונם.

המועד האחרון להגשת הצעות (הגשת ההצעה באמצעות המערכת המקוונת) הינו 19/02/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. יעוד המתחם הינו: שטח פתוח ציבורי מיוחד – יער (וכאן המקום להזכיר שוב את ההבטחה של ליאון שלא יאפשר את שינוי ייעוד הקרקע).


מורדות משואה, שטח התוכנית בגבעת משואה (צילום: זאב שטיין)

שטח התוכנית במורדות משואה (צילום: זאב שטיין)


 

 

ארמון הנציב – מדובר במכרז ייזום להתקשרות בחוזה חכירה לתכנון ולבניית כ-400 יחידות ברחוב משה בראזני בירושלים. המועד האחרון להגשת הצעות הינו 26/02/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק.

בנוסף לסכום שיוצע עבור הקרקע ישלם הזוכה במכרז הוצאות פיתוח נוספות לרמ"י, אגרות והיטלים לרשות המקומית, ודמי הקמה לתאגיד המים והביוב, הכול כפי שיפורט בחוברת המכרז.

נחל רוממה – מדובר במכרז ייזום המקנה הרשאה לתכנון שבעקבותיה יחתם חוזה חכירה לבניית 328 יחידות דיור, מסחר ושימושים ציבוריים במתחם נחל רוממה. המתחם נשוא המכרז, הוא בבעלות משותפת של רמ"י, רשות מקומית ופרטיים. חלקה של המדינה במתחם הינו כ-62 אחוז, קרי, כ-328 יחידות דיור.


אזור נחל רוממה (צילום: גוגל מפות)

אזור נחל רוממה (צילום: גוגל מפות)


המועד האחרון להגשת הצעות (הגשת ההצעה באמצעות המערכת המקוונת) הינו 26/02/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק.

גוננים – מדובר במכרז יזום של מתחם המיועד לתכנון לבניית 120 יחידות דיור ברחוב בן דוסא (וואלג'ה לשעבר) בשכונת גוננים, אשר הינו חלק מתוכנית 4508 לאזור כביש גשר הרכבת משכונת פת לאזור התעשיה תלפיות הממוקמת ממערב לאזור התעשיה תלפיות, מדרום לשכונת פת ומזרחית לשכונת בית צפאפא ומתפרשת על שטח של 88 דונם. המועד האחרון להגשת הצעות הינו 26/02/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק.

מקור חיים – מדובר על מכרז פומבי על קרקע לבניית 27 יחידות דיור ברחוב הפרסה בשכונת מקור חיים בירושלים. יעוד המגרש הינו מגורים, מסחר ותעסוקה והוא חלק מתוכנית המתפרשת על שטח של כ-3.4 דונם, שעיקרה הקמת בנין למגורים, מסחר ותעסוקה ברחוב הפרסה.

המועד האחרון להגשת הצעות הינו 04/03/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. יעוד המגרש הינו מגורים מסחר ותעסוקה. בנוסף לסכום שיוצע עבור הקרקע, ישלם הזוכה הוצאות פיתוח נוספות לרמ"י, אגרות והיטלים לרשות המקומית ודמי הקמה לתאגיד המים והביוב.

אבו תור – מדובר במכרז ייזום המיועד לתכנון ובניית 8 יח"ד ברחוב המפקד בשכונת אבו תור בירושלים. המועד האחרון להגשת הצעות הינו 26/02/2024 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר