כיכר ספרא, מאהל משפחות החטופים ברחוב עזה (צילומים: פרטי, מטה משפחות החטופים)
כיכר ספרא, מאהל משפחות החטופים ברחוב עזה (צילומים: פרטי, מטה משפחות החטופים)

אבסורד: העירייה מפנה את מאהל משפחות החטופים, אבל מאשימה אחרים בפוליטיקה

למרות שמשטרת ירושלים מאשרת את פעילות המאהל ברחוב עזה, בעירייה דורשים ממשפחות החטופים להתפנות עד מחר בצהריים. ואז נוספת גם הטענה הבאה לתגובה מכיכר ספרא: "מצטערים שסוגיית החטופים הופכת להיות ע"י גורמים פוליטיים בירושלים לקרדום לחפור בו"

פורסם בתאריך: 24.1.24 21:40

משפחות החטופים והחטופות בעזה מתקבלות בכל מקום בישראל (וגם ברחבי העולם) בסבר פנים מאירות. גם בירושלים התקבלו המשפחות עד כה בצורה מחבקת. בכיכר ספרא הוקמו מיצגים למען החזרת החטופים, כך גם בסמוך למתחם הארנה. העירייה אף ציינה, כמו כל המדינה, את '100 ימים בגיהנום', ועוד ועוד.

ואז הגיעו המשפחות לרחוב עזה. אל מול בית ראש הממשלה. מאהל משפחות החטופים קיבל מהעירייה אישור לשלושה ימים – מיום שני ועד למחר, חמישי. המשפחות פנו למשטרת ירושלים וביקשו להאריך את שהותם במאהל מול בית ראש הממשלה. מפקד תחנת מוריה השיב בחיוב, אך הפנה את המארגנים לאגף הפיקוח העירוני.

בכיכר ספרא סירבו לאשר את המשך פעילות המאהל. למה? לדברי העירייה יש מתחם למאהלים ברחוב קפלן – מול הכנסת. ומיקום המאהל ברחוב עזה מפריעה, לטענת העירייה, לתנועה ולתושבי האזור.

הנה, זה המענה שנתנו בעיריית ירושלים לפניית התקשורת בנושא – שבסיומו, כך נדמה, מעדיפים בכיכר ספרא להתעסק בפוליטיקה קטנה במקום במהות.

"מתוך הבנה לכאבן של המשפחות ולחשיבות העלאת הנושא לסדר היום, עיריית ירושלים הקצתה אזור למאהלים ברחוב קפלן, בדיאלוג ובהסכמה עם התנועה למען החטופים", לשון התגובה שנמסרה מעיריית ירושלים. "למרות זאת, אישרה העירייה את הקמתו של המאהל ברחוב עזה בסמוך לבלפור לשלושה ימים. זאת, כמבוקש עי המארגנים ובהסכמה, עד למחר, חמישי".


מאהל משפחות החטופים ברחוב עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)

מאהל משפחות החטופים ברחוב עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)


 

 

באשר להמשך פעילות המאהל נמסר: "לא ניתן להאריך את האישור משום שרחוב עזה הוא עורק תחבורתי מרכזי, מאופיין בעומסי תנועה גדולים, באוכלוסייה רבה באזור מגורים צפוף. כאמור, בסיכום עם נציגי המאהל הוחלט לאשר את בקשתם לשלושה ימי שהות שם באופן חריג. בכל מקרה, העירייה תפעל לדיאלוג עם מארגני המאהל, במטרה למצוא לו מיקום מוסדר ומוסכם".

אך כאן לא מסתיימת התגובה. הנה החלק האחרון שלה: "אנו מצטערים שסוגיית החטופים הופכת להיות ע"י גורמים פוליטיים בירושלים לקרדום לחפור בו. עיריית ירושלים, כואבת את כאבן של משפחות החטופים ומייחלת לחזרתם של יקיריהן במהירות, בריאים ושלמים".

אז את מי עוקצים/תוקפים בכיכר ספרא? כנראה שהאצבע של הפוליטיקה מופנית לרשימת 'האיחוד הירושלמי' והעומד בראשה – סגן ראש העיר יוסי חביליו (שמתמודד על תפקיד ראש העיר), אשר בתגובה לפרסום ב-N12 על הסירוב לאשר את פעילות המאהל מסרו: "ההודעה של עיריית ירושלים לא מקובלת. העירייה צריכה לסייע לחטופים ככל יכולתה. אני פועל להארכת המאהל ולכך שהמשפחות יוכלו להישאר עד להחזרת החטופים, במידת הצורך אנחנו באיחוד הירושלמי נפנה לבית המשפט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר