דוח חניה (צילום אילוסטרציה: bradcalkins Depositphotos)
דוח חניה (צילום אילוסטרציה: bradcalkins Depositphotos)

טענת העירייה קרסה: עשרות דוחות למפגיני בלפור בוטלו

בית המשפט לעניינים מקומי ביטל היום, חמישי, 46 דוחות חניה שניתנו למפגיני 'מחאת בלפור' בין השנים 2021-2020. בית המשפט לא קיבלה את טענת המפגינים בנוגע להתנכלות מכוונת על רקע פוליטי, אך קיבל את הטענה שהדוחות ניתנו בניגוד למדיניות החניה המקלה של העירייה באירועים המוניים

פורסם בתאריך: 25.1.24 15:43

האם עיריית ירושלים התנכלה במכוון למפגיני מחאת בלפור בין השנים 2021-2020? את הטענה הזו העלו עשרות מפגינים שעתרו לבית המשפט לעניינים מקומיים (בית משפט השלום) כנגד דוחות שניתנו להם על ידי פקחי עיריית ירושלם בזמן ההפגנות בבלפור – בית המשפט לא קיבל את טענה הרקע הפוליטי, אך כן ביטל את הדוחות וקבע כי הם ניתנו בניגוד למדיניות של עיריית ירושלים בנושאי אכיפת חניה בזמן אירועים המוניים.

המפגינים שעתרו העלו את הטענה כי עיריית ירושלים לא מבצעת כמעט אכיפה בזמן אירועים המוניים – דוגמת משחקי כדורגל באצטדיון טדי, זאת בתנאי שהחניה אינה מסכנת חיים. לפיכך, טענו המפגינים – הדוחות ניתנו להם מסיבות פוליטיות.

העירייה, כמעט מיותר לציין, דחתה את הטענות וגם טענה בפני בית המשפט כי אכפה עבירות חניה במהלך תקופת ההפגנות כהרגלה.
בהחלטת בית המשפט נכתב: "יש להבהיר כי בית המשפט לא קיבל את טענת המבקשים כי בוצעה אכיפה בררנית מתוך מניע פוליטי, אלא קבע כי על פי התשתית הראייתית שהניחו בפניו המבקשים הוכח כי למשיבה קיימת מדיניות אכיפה שונה המופעלת באירועים המוניים, וכי מדיניות זו מיושמת בעת משחקים באצטדיון טדי".

 

 

עוד נכתב בהחלטה: "המבקשים הוכיחו כי מדיניות זו לא יושמה במהלך תקופת ההפגנות, ואף המשיבה מודה כי אכפה עבירות חניה כרגיל בתקופה זו. אמנם יתכנו מצבים בהם תהא הצדקה למתן יחס אכיפתי שונה לאירועים המוניים המתקיימים באזורים שונים בעיר בשל מגוון סיבות, אך המשיבה תלתה את היחס השונה באכיפה בתלונות תושבי אזור ההפגנות, כאשר תושבי אצטדיון טדי סבלו והתלוננו על אי אכיפת החניה. למעלה מכך, המשיבה הכחישה קיומה של אכיפה שונה באצטדיון טדי וטענה כי אכפה כרגיל במהלך משחקים".

לאור הפגמים שהתגלו באכיפה, כפי שהוצגו, החליט בית המשפט לבטל את הדוחות שניתנו בניגוד למדיניות האכיפה הנהוגה באירועים המוניים על עבירות שאינן מסכנות חיים.

סגן ראש העיר יוסי חביליו, שטען מלכתחילה כי מתן הדוחות מהווה אכיפה בררנית ואף העיד במשפט לטובת הנאשמים, מוסר בתגובה: "אני שמח שבית המשפט קיבל את טענתי על אכיפה בררנית. ראוי שהעירייה תפנים את האמור בפסק הדין ותנהג באופן שיוויוני באכיפה בכלל הארועים ההמוניים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר